Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

JP zijn T5Gp is in NL

vragen over de T5
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Haha kan zo maar kloppen :toppie
Ik heb voor vandaag ook weer aardig wat kilometers voor de boeg :knipoog
Eerste indruk: HELEMAAL FANTASTISCH!
De 140 pk met DSG, lange wielbasis, 16" wielen bieden veel meer rust/comfort dan mijn 86 pk handbak KWB en 17" wielen

Tweede indruk (uitgebreid) volgt als ik klaar ben met rijden :driveT5 :driveT5 en dat kan wel even duren :zwaai :bifun
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Inmiddels ben ik bijna 1000km verder en mijn ervaring is als volgt:

De T5 GP is echt een betere auto geworden (en ja auto en niet bussie, het gevoel van een goede personenauto bekruipt mij iedere rit).
Stabiel, rustig, scherp zijn wel woorden die passend zijn, Anatomisch zitten alle knoppen op plekken waar je ze verwacht.
Dat was bij mijn "oude" T5 met name bij de verwarmingsknoppen wel anders (een knop achter de versnellingspook :bonk )

De lange wielbasis en 16inch wielen maken hem super stabiel en relax te rijden.
Motorisch is de 140 pk voor mij meer dan sterk genoeg en de DSG is een genot.
Ik wil nooit meer schakelen en mijn vrouw die erg sceptisch was was na 3 min. helemaal om.
Mijn vrouw had maanden geen auto gereden (veel in het ziekenhuis gelegen om leukemie te bestrijden) en maakte de overstap zeer eenvoudig.
In eerste instantie wat onzeker maar al snel begon ze de prettige punten op te sommen, en ze is nu nog aan het praten :bifun

De bediening via multifuncioneel stuurwiel is eenvoudig en samen met de DNS315 een heerlijk systeem.
Het open dak is met het weer van afgelopen dagen ook een welkome optie.
Maar als er één optie is die mij eigenlijk iedere rit een speciaal gevoel geeft is het de Bi-Xenon met LED dagrijverlichting :love
Veel complimenten gehad op de verlichting en ook de kleur.

Dan nog de achterbank van Snoeks, mijn kinderen 4 en 6 jaar oud schepen er over op tegen hun vriendjes.
"Wij hebben vet veel ruimte in onze auto!" haha :toppie
De stoelen en ook de bank zijn een stuk zachter geworden wat het comfort ten goede komt, maar de steun is misschien ook nog wel beter dan in de T5

Kortom: Een zeer geslaagde auto waar ik nog veel plezier van ga hebben.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door JP »

Inmiddels 10.000 km op de teller, maar geen klap verkeerd gegeven de 140PK DSG7 :toppie
De bus echt helemaal top. Afgelopen weekend weer een weekendje belgie gedaan en dan merk je het comfort.
Normaal gesproken rij ik niet zo veel, Naar de zaak en terug :wjw .
Afbeelding
Afbeelding

Het weggedrag is zeer comfortabel, maar met de extra pk's t.o.v. mijn oude is het wel inhouden geblazen.
Nu al meer bekeuringen binnen dan in 120.000km in mijn oude :politie :ie :knipoog

De bediening van het dashboard en de stuurwielbediening zijn instinctief en bieden veel informatie (verbruik, afstand, navigatie. telefoon, PDC en ipod)

De verlichting is en blijft fantastisch! Bij ieder stoplicht geniet ik van de lampen die in de auto voor mij reflecteren, zelfs als dat een Dacia Logen is :bifun
De lichtopbrengst is natuurlijk verder helemaal op orde. Een mooi lichtbeeld en meer dan voldoende bereik.

Het verbruik ligt zoals verwacht hoger dan dat van mijn oude 86pkje, 1 op 10 gemiddeld met een redelijk zware rechtervoet.
Als ik rustig aan doe merk ik dat direct. Dan is 1 op 13-1 op 14 voor mij haalbaar.
Dit alles bijna altijd zonder lading.

Alleen jammer dat een onverlaat er in de 5e week na levering een mooie kras op zette, de schuifdeur en bijrijdersdeur moeten dus binnenkort opnieuw gespoten worden.
Maar heb geen haast daarbij, wellicht toch nog eens kijken of de spiegelkappen (degene tegen de auto aan), de ondergril (de mond zeg maar, waar de chromen strip in zit) en de achterdeurgreep mee te laten spuiten. Of wellicht hoogglans zwart te laten maken
Dat zijn de enige onderdelen die nu mat (kunststof) zwart zijn, verder alles in kleur of hoogglans zwart (gril) :jump

Fototje, beetje slecht zichtbaar maar de krassen zijn op de schuifdeur een cm of 15 en op de bijrijdersdeur een cm of 35 :gif
Afbeelding

Kortom een erg tevreden VW T5Gp rijder :love :driveT5 :T54LIFE
En mijn vrouw? Die klaagt alleen nog wanneer ik weer stiekum haar stoelverwarming heb aangezet :yes , ze wil geen gestoofde pruim!! :bifun
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door Gaas »

Heey JP :yes ,

Wat een donders mooie bus. Fijn dat ie zo goed bevalt :adhd :jumpklap !
Alleen wel erg jammer van de kras. Wat een hufterstreek zeg.

Tjoooowwww :T44EVER :wjw :T54LIFE
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: JP zijn T5Gp is in NL

Bericht door rene930 »

Mooi dat de bus zo goed bevalt JP :gekte
Het zijn fijne busjes :love

Ik hoop voor je dat ze voortaan van je bus afblijven :peace
T5 GP Multivan Edition 25
Plaats reactie