Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!
Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!
Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed.
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!
Volgens mij schreef ik al,
dat ik me niet kon voorstellen dat er daadwerkelijk 30% meer lichtopbrengst zou zijn..
Geeft niet hoor...
Kleur is ook anders.. :alarm
Origineel bi-xenon kan ik beamen dat het beter licht geeft,
en dat was mede ook de reden voor mij om dit als basis te kiezen.
BMW lenzen met VW techniek er bij gaf een goede combi..
dat ik me niet kon voorstellen dat er daadwerkelijk 30% meer lichtopbrengst zou zijn..
Geeft niet hoor...
Kleur is ook anders.. :alarm
Origineel bi-xenon kan ik beamen dat het beter licht geeft,
en dat was mede ook de reden voor mij om dit als basis te kiezen.
BMW lenzen met VW techniek er bij gaf een goede combi..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!
JP schreef:Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed.
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven
220 euro voor een set depo's
105 euro voor een set 55 watt Xenon lampen
en eerlijk is eerlijk ook met die 35 watt erin een enorme berg licht van 150 mtr. voor me bus
maar sommige mensen zijn nooit tevreden :-) oeps !
die 55 watt doet wel iets meer maar 10/15% max. en dat is het extra geld niet waard.
die koplampsproeiers en aut. hoogte verstelling zijn per 1 april 2012 niet meer wettelijk verplicht ! zie topic elders en de linkjes naar de div. bewijs.
maar tis ook gewoon beetje pionieren en hobbyen :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!
Hobby mag goed geld kosten Ik rij motor en dat is toch echt een duurdere hobbyrobertTREBOR schreef:JP schreef:Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed.
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven
220 euro voor een set depo's
105 euro voor een set 55 watt Xenon lampen
en eerlijk is eerlijk ook met die 35 watt erin een enorme berg licht van 150 mtr. voor me bus
maar sommige mensen zijn nooit tevreden :-) oeps !
die 55 watt doet wel iets meer maar 10/15% max. en dat is het extra geld niet waard.
die koplampsproeiers en aut. hoogte verstelling zijn per 1 april 2012 niet meer wettelijk verplicht ! zie topic elders en de linkjes naar de div. bewijs.
maar tis ook gewoon beetje pionieren en hobbyen :-)