Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

vragen over de T5
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

Bericht door vaniac »

Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen :groteogen :nuts :groteogen :nuts :groteogen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

Bericht door JP »

vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen :groteogen :nuts :groteogen :nuts :groteogen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed. :politie
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij schreef ik al,
dat ik me niet kon voorstellen dat er daadwerkelijk 30% meer lichtopbrengst zou zijn.. :zwaai

Geeft niet hoor... :knipoog
Kleur is ook anders.. :alarm

Origineel bi-xenon kan ik beamen dat het beter licht geeft,
en dat was mede ook de reden voor mij om dit als basis te kiezen.
BMW lenzen met VW techniek er bij gaf een goede combi.. :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

Bericht door robertTREBOR »

JP schreef:
vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen :groteogen :nuts :groteogen :nuts :groteogen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed. :politie
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven :toppie

220 euro voor een set depo's
105 euro voor een set 55 watt Xenon lampen

en eerlijk is eerlijk ook met die 35 watt erin een enorme berg licht van 150 mtr. voor me bus
maar sommige mensen zijn nooit tevreden :-) oeps !
die 55 watt doet wel iets meer maar 10/15% max. en dat is het extra geld niet waard.

die koplampsproeiers en aut. hoogte verstelling zijn per 1 april 2012 niet meer wettelijk verplicht ! zie topic elders en de linkjes naar de div. bewijs.

maar tis ook gewoon beetje pionieren en hobbyen :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: 30% meer licht met XENON 55 watt ipv 35 watt NEE DUS !!

Bericht door JP »

robertTREBOR schreef:
JP schreef:
vaniac schreef:Dit bewijst maar weer eens dat sterkere peertjes niet per definitie beter licht betekenen :groteogen :nuts :groteogen :nuts :groteogen . De kwaliteit van het licht hangt voor het grootste deel af van de kwaliteit van de koplamp zelf en slechts in mindere mate van het wattage van de peertjes.
De orginele Bixenons van VW of Projektzwo geven de beste lichtkwaliteit. Helaas hangt er ook een flink prijskaartje aan.
Zelf heb ik gekozen voor de originele Bi-Xenon van VW deze kosten 1400,- en daar zit de LED dagrijverlichting en de automatische hoogte verstelling maar ook de koplamp sproeiers bij in.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat Robert nu al met al al kwijt is?
Vermoedelijk scheelt het niet veel meer en dan zit de automatische hoogte verstelling er niet op en dus wettelijk ook niet goed. :politie
Daarnaast al menig uurtjes sleutelen maar dat kan je als hobby wegschrijven :toppie

220 euro voor een set depo's
105 euro voor een set 55 watt Xenon lampen

en eerlijk is eerlijk ook met die 35 watt erin een enorme berg licht van 150 mtr. voor me bus
maar sommige mensen zijn nooit tevreden :-) oeps !
die 55 watt doet wel iets meer maar 10/15% max. en dat is het extra geld niet waard.

die koplampsproeiers en aut. hoogte verstelling zijn per 1 april 2012 niet meer wettelijk verplicht ! zie topic elders en de linkjes naar de div. bewijs.

maar tis ook gewoon beetje pionieren en hobbyen :-)
Hobby mag goed geld kosten :yes Ik rij motor en dat is toch echt een duurdere hobby :ie
Plaats reactie