Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door raymondo »

vannacht tussen half 1 en 4 gestolen in Zevenaar een grijze transporter 130 pk...
verlengde uitvoering met dubbele cabine.... auto is van heeft achter schade aan 1 deur en mist ook de ruitenwissers (motertjes zitten er wel op)

verder rondom in de deukje maar wel originele nog.. stalen wielen met deksels en een trekhaak.....

Auto is van een kennis dus zal later proberen wat foto toe te voegen..
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door arjanzevenaar »

dat is mooi balen zeg, woon zelf ook in Zevenaar zal er dus naar uitkijken. Maar dikke kans dat de bus al richting het oosten is gereden.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door raymondo »

honderden cameras op de snelwegen en grens over gang.... lijkt me toch klein moeite als je de politie belt of ze kunnen zien of dat ding over de grens is gegaan..... hij MAG vrijdagmorgen op buro aangifte komen doen.....

Dan weet je wel hoe serieus het genomen word... Ben benieuwd wanneer de mijne aan de beurt is..... Van al me vrienden met wie ik normaal in de bouw werk of anders contact heb is ooit al wel eens een transporter gestolen..

Ik heb wel een defa alarm..... is er ooit wel een bus gestolen met zo'n alarm?? de inbouwer zegt dat het na genoeg onmogelijk is om een auto met dit alarm te stelen op de manier zoals een auto met fabrieksalarm gestolen word..
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door robertTREBOR »

met een "reservesleutel" verkregen aan de hand van je NIET afgedekte chassisnummer schakel je door handmatig de deur te openen je alarm uit.

stuurslot passer je ook

even de vag kabel met de laptop op de diagnosestekker en de startonderbreker is ook gepasseerd.

met een investering van nog geen 10 euro had de diefstal zo goed als zeker voorkomen kunnen worden



[/attachment]
slot om doiagnosestekker voor komt toegang m.management-startonderbreker
slot om doiagnosestekker voor komt toegang m.management-startonderbreker
Bijlagen
loze diagnosestekker ter misleiding
loze diagnosestekker ter misleiding
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door Geert G »

Tjee, das balen.............
This ook wel een plek waar veel Oost Eurpesche auto mafia bij elkaar komt. :ie

De Tip van Robert vind ik wel een hele goede.
Maar ja, daar heb jij op dit moment niks meer aan....... het leed is al geschied :groteogen

Sterkte.........
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door raymondo »

wel het is niet mijn bus... althans nog niet........ dit is wel de zoveelste kennis van me. die zijn transporter kwijt word...

ik geef niet gelijk oost europenen de schuld... ene kant omdat ik er vaak kom... en ander zijds omdat in het verleden vaker is gebleken dat de autos gewoon binnen nederland her gebruikt worden...

en omdat afrikaanse dieven beter dingen regelen door binnen nederland per zeecontainer te vervoeren....

hier zitten we kort aan de grens dat is waar...... maar daarom snap ik niet wat waarom die camaras niet kunnen helpen.

als ik geen belasting betaald of met mijn grijs kenteken in de bouwvak naar duitsland rijd om op vakantie te gaan heb ik als ik thuis kom al een brief liggen omtrent bijtelling.....

maar even kijken of betreffende auto de grens passeerde tussen half 1 en 4 kanniet..... maar ja.....
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door Rogier663 »

robertTREBOR schreef:met een "reservesleutel" verkregen aan de hand van je NIET afgedekte chassisnummer schakel je door handmatig de deur te openen je alarm uit.

stuurslot passer je ook

even de vag kabel met de laptop op de diagnosestekker en de startonderbreker is ook gepasseerd.

met een investering van nog geen 10 euro had de diefstal zo goed als zeker voorkomen kunnen worden



[/attachment]
diagnosestekker 1.jpg
Als je je deur openmaakt met de sleutel gaat wel degelijk het fabrieksalarm af! Je moet binnen een seconde of 10 je sleutel in het contactslot hebben dan gaat het alarm niet af. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het dan wel gaat om de originele sleutel met corresponderende transponder.

Dit verhaal neemt echter niet weg dat ik de oplossing van Robert echt geniaal vind!! :gekte

En dan een dummy stekker met een 12v spanning op bepaalde contacten :yes

Rogier
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door robertTREBOR »

Het zou leuk zijn als hier wlw ers aan de hand van mijn tip, zouden kunnen vertellen;

ze hebben geprobeerd me bus te jatten midden in de nacht, maar dankzij me loze diagnose

stekker en met slot op me echte konden ze het motormanagement niet benaderen en stond

tie er de volgende dag nog.

Kijk das dan EEN minder pleite dankzij deze site !

(en mijn tip :-)

:T54LIFE
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
dubspeed
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2011, 23:31

Re: gestolen in Zevenaar 12-vhd-9

Bericht door dubspeed »

Oei, komt wel heel dicht in de buurt.
Camera staat standby...
Plaats reactie