Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gore details T5

vragen over de T5
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: gore details T5

Bericht door Marcel E »

Pascal-141 schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Gents,

.
Wat zijn de zwakke punten van de T5, of wel de gore details.

Groet Olaf, :wjw
HET zwakke punt van de T5 ? ... is dat het geen T4 is ... :lach :lach
Ergens moet ik je hier sinds wij als 2e auto een T4 hebben nog gelijk in geven ook.
Ik vind hem aanzienlijk strakker sturen. Minder wiellawaai / bandengeraas in de bochten. Prettiger geveerd, maar dat zal vermoedelijk ook deels liggen aan originele veren op de T5 versus Bilstein veren op de T4.
Sowieso doet de binnenafwerking en bekleding veel minder goedkoop en degelijker aan.
Wat betreft de stoelen en beenruimte vind ik de T5 overigens wel veel beter scoren. Misschien tzt maar eens stoelen gaan vervangen.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

De gore waslijst zover.

- automaat
- spuitwerk onder de kap
- trekt naar links of recht ( afhankelijk van de bocht neem ik aan )
- kost geld
- powerbox, is niets voor mij haha 250,- voor 15 pk doen we niet.
- Deurklinken die de lak beschadigen
- Waterpompen geloof ik
- blaasjes in de lak
- waterpomp
- pompverstuivers
- rechter aandrijfas
- tweemassavliegwiel
- uitlaatspruitstuk
- regeneratie van het roetfilter

Natuurlijk is de T5 geen T4, echter de T4 had ook zijn punten, en auto rijden/hebben kost gewoon geld. En een auto is zelden een investering, de auto wordt zelden meer waard. Alhoewel ik aan de ene kant heel graag weer een project zou willen doen zoals mijn T4, ga ik dit toch niet weer doen. Destijds bijna 10000 euro geïnvesteerd en eigenlijk verloren. We zullen wel eens zien.

Zodra ik tijd heb zal ik even een update gaan doen in "even voorstellen" en ik zal eens kijken of ik alle T4 data die ik nog steeds heb kan zippen en online kan zetten, zodat de echte T4 lovers weer kunnen knoeien haha.

Mensen een heel fijn weekend.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door Multivan Generation »

Hee Olaf,
leuk dat je wjw weer hebt gevonden :toppie

Als ik jou was dan zou ik kijken naar een 150 pk TDI T4 multivan Highline of een Last edtion..
Die zijn er toch wel te vinden in die Heimat..
De T5 geeft toch een heel ander gevoel...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Hey hoi, inderdaad een t4 was een optie, echter de prijzen liggen zo dicht bij elkaar dat je voor een paar euro meer een t5 hebt. Tja dan is zelfs een t4 last edition een gedateerde auto. Wij hebben op de zaak 3 t5 caravelle rondt rijden, met 130pk etc en ik moet zeggen dat het best fijne autos zijn.
Toch een beetje met de tijd mee gaan. En twee electrische schuifdeuren is wel mieters. :yes
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door Multivan Generation »

du bist verdorben
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: gore details T5

Bericht door harry t5 191 »

Nee,gewoon iemand met smaak! :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nou smaak haha,
Ik wil de T4 niet af kraken, ik heb er twee gehad. En die hebben mij altijd goed gediend hoor, 102pk acv bijna onverwoestbaar. Maar tja de T5 is gewoon net even wat moderner en wat betreft de prijs hier in Duitsland maakt het weinig uit of je een T5 of een T4 hebt.
En ook de evolutie gaat door in de auto industrie haha.
FF back on topic, Ik heb een vriend in Schotland die heeft een T5 met elektrische schuifdeuren en die heeft al twee maal een probleem hier mee gehad, dat ze niet meer willen sluiten, iets met de deur rubbers of dergelijke. Is dit echt een mankement of is dit een gebruikers fout ? Ik vindt dit een erg gave optie en wil dit ook graag op de T5 hebben, mits het een beetje hufter proof is. Iemand ervaring hier mee ??
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gore details T5

Bericht door Pascal-141 »

jacobsentertainment476 schreef: Ik vindt dit een erg gave optie en wil dit ook graag op de T5 hebben, mits het een beetje hufter proof is. Iemand ervaring hier mee ??
Dan heb je pech , want hufterproof zijn ze zeker niet , eerder "fragiel" .
Het is ook daarom dat ze wel vaker kapot gaan : mensen zijn gewoon van na het instappen aan de schuifdeur te sleuren om ze dicht te doen , en net dat moet je nou niet doen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nou kijk dat is ff fijn om te weten, dan zal ik dus achter in gaan zitten met een stroom stok voor de gene die de deuren gaat misbruiken haha.
Nee zonder gekheid, dit is dus een optie die ik graag zou willen, maar eventueel laat schieten.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: gore details T5

Bericht door JP »

Ik snap de meerwaarde van elektrische schuifdeuren echt niet :bonk
Is het nou echt zoveel moeite om de deur dicht te doen?
Of heeft het nog een functie die ik over het hoofd zie? Noten kraken misschien, maar daar zal hij wel stuk van gaan :bifun

Bij gehandicapten vervoer kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar verder.

Echt een optie om tegen je vrienden te kunnen zeggen "kijk eens wat ik heb"
En voor 1250 euro weet ik echt leukere dingen om tegen mijn vrienden te vertellen

Must haves voor een T5GP
DSG
Schuif/kantel dak af fabriek
Bij DC: een Snoeks Comfort DC met armleuningen
Stoelverwarming
Her en der wat extra isolatie materiaal, om het geluid binnen de perken te houden
Bi-Xenon met Led dagrijverlichting af fabriek
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zal wel een tik van mij zijn hoor haha,
Vanaf de T4 die ik zelf verbouwd heb, heb ik alleen nog maar auto's gehad met alle opties haha, mijn sharan was loaded, de passat die ik nu heb heeft alles behalve standkachel, niet echt nodig met een ruime garage, maar goed jammer. Voor de T5 die gaat komen, wil ik graag elke optie hebben haha, zit het er niet op dan komt dat wel in de loop van de tijd haha. Tja hobby hé, en hobby's kosten nou eenmaal geld.

En daar komt bij dat ik absoluut geen nieuwe T5 ga kopen om vervolgens bij het wegrijden 15% van de waarde op straat te gooien.
Dus ik zoek mij gewoon een fatsoenlijke tweedehandse T5 met veel opties, en weinig KM's.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: gore details T5

Bericht door JP »

jacobsentertainment476 schreef:Zal wel een tik van mij zijn hoor haha,
Vanaf de T4 die ik zelf verbouwd heb, heb ik alleen nog maar auto's gehad met alle opties haha, mijn sharan was loaded, de passat die ik nu heb heeft alles behalve standkachel, niet echt nodig met een ruime garage, maar goed jammer. Voor de T5 die gaat komen, wil ik graag elke optie hebben haha, zit het er niet op dan komt dat wel in de loop van de tijd haha. Tja hobby hé, en hobby's kosten nou eenmaal geld.

En daar komt bij dat ik absoluut geen nieuwe T5 ga kopen om vervolgens bij het wegrijden 15% van de waarde op straat te gooien.
Dus ik zoek mij gewoon een fatsoenlijke tweedehandse T5 met veel opties, en weinig KM's.
Iedere gek zijn gebrek :yes
Mijn T5GP is ook niet bepaald kaal :love
viewtopic.php?f=3&t=36628#p253096" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw, ja ik begrijp de reactie's maar mijn bus stinkt wel naar mij en niet naar een ander :lach
En ik kan mijn eigen optie's, kleur, etc. kiezen.
Een goeie bus van maximaal 2 jaar oud zou ik nog over nadenken maar mijn oude T5 was 4 jaar oud en toen begonnen de problemen, kleine problemen zoals rubbers gescheurd en zo maar toch ik heb daar geen zin in.

Alleen de standkachel moet ik nog laten inbouwen,maar dat heeft geen haast met het mooie weer op komst.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door jacobsentertainment476 »

Tuurlijk JP, ik begrijp je redenering. Echter met een lekkere Jacobs van Meer baken ik mijn territorium wel af hahaha :bonk :nuts :gekte Ik vindt het gewoon zonde van het geld om een auto te kopen van zoveel geld, en vervolgens bij het weg rijden al zoveel weg te gooien, ik bedoel zodra je de gloednieuwe auto de volgende dag probeert te verkopen bij wijze van, dan geven ze je er in verhouding niets meer voor. Tja zelfs al zou ik multi miljonair zijn dan nog kocht ik mij een tweede hands bakkie.
Het is maar een auto. Tevens de prijzen hier in die heimat zijn erg gunstig om bijna elke twee jaar een andere tweede hands bakkie te halen.

Maar zoals je zelf al zegt iedere gek z'n gebrek, en iedereen zijn voorkeur. :muur
Zolang we maar happy zijn
:T44EVER :T54LIFE
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gore details T5

Bericht door Multivan Generation »

@ Olaf,
in jouw geval zou ik rond gaan zoeken naar Jahreswagen.
Die zitten veelal lekker in de opties..

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: gore details T5

Bericht door Dimitri-Turbo »

Heb zelf met mijn oude T5'je een nieuwe turbo moet plaatsen, automatenbak en een compleet nieuwe motor :nuts :ie

Tja schade post van bij elkaar :bonk :bonk ....... mijn oude wagen is inmiddels allang ingeruild (met alles vernieuwd uiteraard ;) ) en staat nu op mp tekoop zag ik :nuts
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Plaats reactie