Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie?

vragen over de T5
Plaats reactie
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie?

Bericht door LoosTDI »

Goedemorgen.

Is er nog een grotere turbo die op de 2,5 liter motoren past?

Dus één die nog groter of beter presteert dan die van de 174 pk versie van de 2,5 L motoren?

Mvg

Stef.
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Bericht door koning232 »

Zo groot als jij wil! :jump :lach

Alleen moet je dan meer aanpassen dan alleen de turbo.

Groter intercooler,
andere injectoren,
andere software,
andere versnellings bak (meer koppel),
andere uitlaat (grote diameter),
kan nog wel ff verder gaan.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

eigenschappen

Bericht door vaniac »

Bij turbo's geldt:
hoe groter, hoe meer topvermogen, hoe trager hij op gang komt!!!!
hoe kleiner, hoe geringer het topvermogen, maar hoe sneller hij op het gaspedaal reageert!!!!!
Een gechipte 130 pk reageert sneller op het gaspedaal dan een standaard 174 pk met grotere turbo.
Merken als BMW weten ook dat je niet ongestraft telkens grotere turbo's kunt monteren. Daarom hebben zij bij hun 3.0 L tdi's een kleine turbo voor de lagere toerentallen en grotere voor de hogere toerentallen en het topvermogen. Deze motoren reageren zonder turbogat direct op het gaspedaal. VW heeft iets vergelijkbaars bij de TFSI-benzinemotoren: een direct aangedreven kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor het topvermogen. Ook hier is geen sprake van een turbogat.
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: eigenschappen

Bericht door koning232 »

vaniac schreef:Bij turbo's geldt:
hoe groter, hoe meer topvermogen, hoe trager hij op gang komt!!!!
hoe kleiner, hoe geringer het topvermogen, maar hoe sneller hij op het gaspedaal reageert!!!!!
Een gechipte 130 pk reageert sneller op het gaspedaal dan een standaard 174 pk met grotere turbo.
Merken als BMW weten ook dat je niet ongestraft telkens grotere turbo's kunt monteren. Daarom hebben zij bij hun 3.0 L tdi's een kleine turbo voor de lagere toerentallen en grotere voor de hogere toerentallen en het topvermogen. Deze motoren reageren zonder turbogat direct op het gaspedaal. VW heeft iets vergelijkbaars bij de TFSI-benzinemotoren: een direct aangedreven kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor het topvermogen. Ook hier is geen sprake van een turbogat.
Moet ik wel vermelden dat er tegenwoordig grote turbo's zijn die daar weinig last van hebben.
Die turbo spoelen véél sneller op.
Turbo makers blijven ook niet stil zitten.

Heb die gezien bij een turbo voor een benzine motor (V6)
Weet alleen niet of dit voor diesel ook zo is.
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door LoosTDI »

Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!

Top!

Ik weet van de benzine motoren van VW (VAG) best wel veel.

Kom ook al 8 jaar op het corrado-forum.nl en daar heb ik dus ook veel van geleerd. :knipoog

Ik heb pas geleden mijn Corrado VR6 verkocht aan mijn oude buurjongen.
Die er al 7 jaar op aan het geilen was.

Heb de VR6 7 Jaar met plezier bereden. :lach

Die was RS uitgebouwd en gereviseerd , etc.

Zelf ook veel gedaan etc.

En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.

En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.

De ideeén gaan alweer door het koppie rond. :yes

Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.

Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
:happy

En de antwoorden hier zijn Top!

Weetjewel :knipoog
In in mei met de T5 naar de Wörthersee! Volgas naar de plas!

http://www.Woertherseetreffen.at
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Scania even bellen? :bonk
Gebruikersavatar
sjemmie
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2011, 19:13

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door sjemmie »

of dees'
niet een ,
niet twee,
maar.....

http://www.autojunk.nl/2012/02/zo-werke ... uperdiesel" onclick="window.open(this.href);return false;

als je ze nou bij dit blok ook nog allemaal hoorde opspoelen...:P

:nuts
alles weer origineel
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re:

Bericht door sep »

LoosTDI schreef:Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!




Edjeraketje heeft zowiezo een grotere turbo gemonteerd en diverse aanpassingen gedaan...dus die zou nu exact kunnen vertellen van hoe en wat ...@loos ..ook nog een keer naar jd in lochem ???...die kriebelt nog wel wat extra uit je transporter.. :knipoog
Zelf ook veel gedaan etc.

En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.

En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.

De ideeén gaan alweer door het koppie rond. :yes

Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.

Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
:happy

En de antwoorden hier zijn Top!

Weetjewel :knipoog
Laatst gewijzigd door sep op 30 jul 2012, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re:

Bericht door sep »

LoosTDI schreef:Pas op het forum en nu al tevreden over de goede uitleg!

Top!

Ik weet van de benzine motoren van VW (VAG) best wel veel.

Kom ook al 8 jaar op het corrado-forum.nl en daar heb ik dus ook veel van geleerd. :knipoog

Ik heb pas geleden mijn Corrado VR6 verkocht aan mijn oude buurjongen.
Die er al 7 jaar op aan het geilen was.

Heb de VR6 7 Jaar met plezier bereden. :lach

Die was RS uitgebouwd en gereviseerd , etc.


Edjeraketje heeft zowiezo een grotere turbo gemonteerd en diverse aanpassingen gedaan...dus die zou nu exact kunnen vertellen van hoe en wat ...@loos ..ook nog een keer naar jd in lochem ???...die kriebelt nog wel wat extra uit je transporter.. :knipoog
Zelf ook veel gedaan etc.

En na bijna 3 jaar een Caddy TDI gereden te hebben is het over 8 weken tijd voor een T5.

En hoop dat ik mij een beetje kan inhouden op de T5.

De ideeén gaan alweer door het koppie rond. :yes

Maar van de diesel motoren weet ik dus wel wat maar niet veel.

Vandaar dat Loosie hier die vraagjes komt stellen.
:happy

En de antwoorden hier zijn Top!

Weetjewel :knipoog
koning232
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:57
Locatie: Volendam

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door koning232 »

Oude koeien uit de sloot halen...........................??????????????? :driveT4
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door harry t5 191 »

Ach,maar 5 jaar oud. :bifun

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Kan wel aan de topic starter melden dat er tegenwordig goede grotere turbo`s zijn.

Ik rij nu al 60000 km met een grotere turbo, en lach nog iedere dag. :ikrij
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Die maat heb ik nog thuis liggen.
Gebruik ik trouwens bijna nooit. :muur
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Is er nog een groetere Turbo dan die van de 174pk versie

Bericht door RickyT5 »

Oke, ik zal tegen m'n meissie zeggen dat ze de turbo's weer in de kast kan liggen :toppie
Rick
Plaats reactie