Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag over de nieuwe t5 180 pk

vragen over de T5
Plaats reactie
r.van.elen
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2012, 21:04

vraag over de nieuwe t5 180 pk

Bericht door r.van.elen »

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit form.
Ik rij al 4 jaar een t5 173 pk, ik heb begin 2012 een nieuwe transporter gekocht met 180 pk.
Al in het begin heb ik aangegeven dat ik te kort kom bij de dealer.
De auto is nagekeken en geeft geen fout melding.
Hij is op een test bank geweest en deze gaf aan dat er 38pk en 130nm te kort komt.
verder is hij nog bij garantex geweest en nu op een andere bank nu kloppen de pk en nm wel, hoe kan dit? Twee testen op twee banken met verschillende metingen.
Ze praten allemaal over beleving, maar als ik met aanhanger vol gas moet rijden om vooruit te komen noem ik geen beleving.
Met 180pk en 400nm moet dit toch geen probleem zijn.
Verder is het brandstof verbruik hoog 1 op 7,5 en de top komt niet verder dan 165 km/uur.
Heeft er iemand ook dit probleem.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: vraag over de nieuwe t5 180 pk

Bericht door vaniac »

Op het Duitse T5-Board staat er een zeer uitgebreide thread over dit onderwerp:
http://www.t5-board.de/board/threads/48 ... t+leistung" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder schijnt er een software-update voor de motor in omloop te zijn die ook vermogensverlies oplevert:
http://www.t5-board.de/board/threads/66 ... ffen-Liste" onclick="window.open(this.href);return false;!
Marcel H
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2011, 23:05

Re: vraag over de nieuwe t5 180 pk

Bericht door Marcel H »

Hallo,

Hoor je toevallig af en toe een rare brom onder je dashboard?
Ik had noodloop gehad en bij GOED (bij gewoon uitlezen vind je het niet) uitlezen bij de dealer bleek er een klep te blijven hangen wat de brom veroorzaakte,