Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BLUTS!

vragen over de T5
Plaats reactie
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

BLUTS!

Bericht door phdgent »

Eergisteren op een werf achterwaards met de bumper tegen een betonblok gereden, f***ck! :bonk
Hoe kan ik die bluts er weer uit krijgen (zie slechte foto)?
In een vorig leven op het VOLVO forum gelezen dat, mits voldoende op warmen met zo'n warmelucht verfafbrander, dit terug zou 'springen', is dat wishful thinking of werkelijkheid?
Bijlagen
BUMPER copy.jpg
BUMPER copy.jpg (108.81 KiB) 1792 keer bekeken
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: BLUTS!

Bericht door WouterW »

Zie hier een weetjeweller met een gelijkwaardige (en gerepareerde) deuk:
viewtopic.php?f=3&t=32987
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: BLUTS!

Bericht door offline »

Bumper demonteren en de plek ruim om de schadeplek warm maken met verfbrander.
Met een doek om je hand of een dikke handschoen deuk terugdrukken en dat is het. Wordt wel beter maar nooit 100

Offline
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: BLUTS!

Bericht door phdgent »

Dank jullie voor de reacties, alleen vind ik het niet echt duidelijk wat die weetjeweller schrijft (in die link van WouterW) over het demonteren van die bumper.
Is er ergens een link, op dit forum, waar dat iets duidelijker omschreven wordt en zit er schuimrubber achter/in die bumper, ik kan het niet vinden?
Gelukkig kan het met de elektrische verfbrander, maar niet op z'n heetst waarschijnlijk...
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: BLUTS!

Bericht door vaniac »

Je kunt de deuk er wel uitdrukken, maar de randen van de deuk blijven min of meer zichtbaar, omdat daar het materiaal uitgerekt is. Je zou na het uitdeuken moeten overgaan tot plamuren met geschikte plamuur en vervolgens opnieuw spuiten. Zelfs dan heb je nog niet de garantie dat de schade geheel onzichtbaar wordt.
Gebruikersavatar
navi16
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:38
Locatie: Zoetermeer

Re: BLUTS!

Bericht door navi16 »

een andere bumper misschien ???
http://www.bm-onderdelenshop.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 170PK van TDI naar TDI ---> VW Passat Variant TSI
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: BLUTS!

Bericht door phdgent »

vaniac schreef:Je kunt de deuk er wel uitdrukken, maar de randen van de deuk blijven min of meer zichtbaar, omdat daar het materiaal uitgerekt is. Je zou na het uitdeuken moeten overgaan tot plamuren met geschikte plamuur en vervolgens opnieuw spuiten. Zelfs dan heb je nog niet de garantie dat de schade geheel onzichtbaar wordt.
Dat er sporen op de randen zichtbaar blijven vindt ik niet zo erg, ik woon in een middel grote stad en ga geregeld naar Brussel, de blutsen (of deuken zoals jullie dat noemen) zijn daar gratis!
Het is overigens een gewone grijze bumper, dus geen verf nodig.
Alleen wil ik nog juist weten hoe ik die kan demonteren zonder brokken te maken.
Is dat echt 'maar' met vier schroeven onderaan en en dan los klikken bovenaan?
Een 945 heeft voor mij minder geheimen...

@ navi16, dank je voor de adressen, maar deze zijn in NL...
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2021
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: BLUTS!

Bericht door Mickel Moen »

phdgent schreef:Dank jullie voor de reacties, alleen vind ik het niet echt duidelijk wat die weetjeweller schrijft (in die link van WouterW) over het demonteren van die bumper.

Die weetjeweller ben ik. Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan maken. Ik heb het geïllustreerd met foto's. Kortom laptop mee naar de bus en gewoon aan de gang gaan. Begin met het demonteren van de achterlichten en dan wijst het zich vanzelf.

viewtopic.php?f=3&t=32987&start=15#p226254" onclick="window.open(this.href);return false;


Veel succes.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: BLUTS!

Bericht door phdgent »

Mickel Moen schreef:
phdgent schreef:Dank jullie voor de reacties, alleen vind ik het niet echt duidelijk wat die weetjeweller schrijft (in die link van WouterW) over het demonteren van die bumper.

Die weetjeweller ben ik. Ik zou niet weten hoe ik het duidelijker kan maken. Ik heb het geïllustreerd met foto's. Kortom laptop mee naar de bus en gewoon aan de gang gaan. Begin met het demonteren van de achterlichten en dan wijst het zich vanzelf.

viewtopic.php?f=3&t=32987&start=15#p226254" onclick="window.open(this.href);return false;


Veel succes.
AHA, nu ben ik mee, eerst de achterlichten, dan die paneeltjes eronder en dan pas de bumper, klopt dat? Ik dacht dat je schreef over het weghalen van de achterlichten omdat deze ook beschadigd waren, niet omdat het moest om tot bij de bumper te geraken. LUX FIAT!
Man, wat is een 945 toch simpeler...
Dank je Mickel Moen.
phdgent
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 jul 2011, 09:45

Re: BLUTS!

Bericht door phdgent »

Voor het vervolg, zie: viewtopic.php?f=3&t=38183" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie