Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

vragen over de T5
pedewenl
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 26, 2012 16:32

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door pedewenl » wo jul 04, 2012 21:06

Wimwesty schreef:Beste Peter,

Wat betreft inrichting, kan je misschien eens te rade gaan bij een paar specialisten ter zake, in onderstaande link zijn de meeste in Nederland vermeld, ik denk dat de firma's die op maat kunnen werken, zoals Southcamp, Westfalia-ombouw, Hekkema, Multivans, Aart, Sprinter, e.a. je een heel eind verder kunnen helpen.

http://wimkoelman.wordpress.com/camper-specialisten" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes,

Wim
Interessante thema blog heb je. Dat scheelt mij een hoop zoeken! Ik ga me aan de hand van jouw informatie nader oriënteren. Bedankt voor de aanknopingspunten! :yes

pedewenl
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 26, 2012 16:32

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door pedewenl » wo jul 04, 2012 21:12

Thé Vier schreef:Misschien is een T5 California Beach iets voor jou.
Kijk eens bij VW Campercentrum op de site.

Dit is prachtig, maar ook buiten mijn budget. Mijn richtprijs is ongeveer 15.000 en in de wetenschap dat het vaak wat tegenvalt cq. dat de eisen nooit naar beneden worden bijgesteld mag iets meer ook, 20 mille zou ook nog wel op te hoesten zijn, maar auto's van 40.000 euro of meer zijn te hoog gegrepen voor me. En dat zie ik voornamelijk op de site van campercentrum staan. Toch bedankt voor de tip. :toppie Ik zal de site volgen of er aanbiedingen in mijn prijsklasse verschijnen.

pedewenl
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 26, 2012 16:32

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door pedewenl » wo jul 04, 2012 21:21

Lars Johansson schreef:For what it's worth, ik heb zojuist een T5 multivan zakelijk omgebouwd naar camper. Uiteindelijk heb ik toch de T5 prive genomen, in mijn geval puur voor de bijtelling. Het is een multivan met zo'n beetje elke denkbare optie, de rest BPM was dan ook niet misselijk, 1800 euro, bouwjaar 2004. Het ombouwen (keuken, plathefdak, keuren, draaiplateau bijrijder) was 2990 euro.

Wat kreeg ik hier voor terug? Geen bijtelling (scheelt zo'n 3000 a 35000 per jaar) en het kwarttarief (scheelt 1500 euro per jaar). Het ombouwen en de rest BPM is dus na 1 jaar terugverdient. Nadeel is dat de kosten ook allemaal prive zijn, maar in mijn geval maak ik erg weinig kilometers, ik heb de camper puur voor de luxe, maar de constructie bevalt me wel. Zakelijk rij ik nog een merceded 240td uit '83, daarvan is de bijtelling nihil. Als ik met de T5 een zakelijke rit maak reken in 0.19 per kilometer, en ik heb begrepen dat evengoed de BTW van reparaties (en brandstof?) kan worden verrekend. Bij elkaar voor mij de meest betaalbare constructie.
Je zet me toch weer aan het denken of ik het financieel niet op dezelfde manier moet aanpakken. Ik ben alleen bang dat de kosten voor mij veel hoger uitvallen omdat ik juist veel kilometers zal rijden, naar verwachting +/- 35.000-40.000 km per jaar. Dat zullen grotendeels zakelijke km's zijn en maar beperkt privé km's (alleen vakantie). :driveT5

Ik vind een rest BPM nog overzienbaar (natuurlijk het blijft veel geld), maar zeker als ik die kosten zakelijk kan nemen is dat niet onoverkomelijk. Ik was bang voor een veel hoger bedrag. De ombouw heb je scherp ingekocht. Kan je iets meer vertellen over waar je dat hebt laten doen?

pedewenl
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 26, 2012 16:32

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door pedewenl » wo jul 04, 2012 21:28

jan2009 schreef:Wellicht is een personenbus een optie om om te bouwen ? , vrij van bpm
http://www.vwtransporter.nl/index.php?o ... 8&Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Is BPM vrij ook echt BPM vrij? Hoe kan dat eigenlijk bij die leeftijd? Ik dacht altijd dat de BPM afschrijving wel 12 jaar duurde? Verder wel een interessante auto, maar ik dacht eigenlijk meer aan een 2.5TDI. Ietsje meer verbruik maar wel meer trekkracht en souplesse als we met de hele ploeg op pad gaan. Soms moet er zelfs een aanhanger mee.

jan2009
Berichten: 5167
Lid geworden op: do okt 15, 2009 12:17
Locatie: Rotterdam

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door jan2009 » wo jul 04, 2012 21:45

pedewenl schreef:
jan2009 schreef:Wellicht is een personenbus een optie om om te bouwen ? , vrij van bpm
http://www.vwtransporter.nl/index.php?o ... 8&Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Is BPM vrij ook echt BPM vrij? Hoe kan dat eigenlijk bij die leeftijd? .
Is een personenbus en staat dus al op geel kenteken , denk ik zo .
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

pedewenl
Berichten: 10
Lid geworden op: di jun 26, 2012 16:32

Re: T5 camper voor zakelijk gebruik, tips gevraagd

Bericht door pedewenl » wo jul 04, 2012 22:59

jan2009 schreef:
pedewenl schreef:
jan2009 schreef:Wellicht is een personenbus een optie om om te bouwen ? , vrij van bpm
http://www.vwtransporter.nl/index.php?o ... 8&Itemid=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Is BPM vrij ook echt BPM vrij? Hoe kan dat eigenlijk bij die leeftijd? .
Is een personenbus en staat dus al op geel kenteken , denk ik zo .
Ach ja natuurlijk, over het hoofd gezien. Bedankt! :yes

Plaats reactie