Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

modeljaar 2013

vragen over de T5
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

modeljaar 2013

Bericht door niels »

Weet iemand al iets van wijzigingen/aanpassingen voor modeljaar 2013; die moet volgens mij een dezer dagen bekend worden.............

Niels
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: modeljaar 2013

Bericht door matje86 »

heb je hier wat aan?
http://www.motor-talk.de/news/neue-moto ... 09703.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en anders deze ff volgen
http://www.vw-bulli.de/no-cache/de/news ... chten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Ziet er goed uit.

Ik hoopte dat VW ook alvast een facelift of nieuw model ging presenteren.

Ik begreep dat er wel iets aan zit te komen?


Gr. Niels
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: modeljaar 2013

Bericht door vaniac »

Normaal hebben de Transporters bij VW een zeer lange modelcyclus. De T4 is van 1990 tot 2003 gebouwd. De T5 is in 2003 verschenen en zal misschien wel tot 2016 gebouwd worden. De meest recente facelift stamt van 2009, dus ik denk dat de opvolger nog wel een paar jaar op zich laat wachten......................
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Een mooi panoramadak zou ook wel mooi zijn, zo ook moderne ledverlichting een goede stoelen achterin.

Veel mensen vinden een bus op 'geel' kenteken duur?; dan kiezen ze gewoon voor bijv.een Touareg.

Het is alleen jammer dat bijv. een Touareg niet lichter is dan een bus, ook is bus, hoe compleet uitgevoerd ook nog een stukje goedkoper toch wel een stukje goedkoper (minder duur).

Voor minder geld, veel meer auto....

Het blijft alleen jammer dat de 'moderne' techniek bij een bus erg ver achterloopt t.o.v. bij. een 'personenauto/Touareg'.

(Heb stiekum een blik geworpen in ons B-merk; die zijn toch wel iets moderner uitgevoerd............)

Gr. Niels.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: modeljaar 2013

Bericht door vaniac »

Hey Niels,

Wat versta jij onder moderne techniek?????????
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: modeljaar 2013

Bericht door Donald4Motion »

ik denk dat je je bus net zo luxe kan krijgen als een 'gewone wagen'

en wanneer gooit VW eens die lekkere 5pitter benzine in die busjes.
Die zijn lekker te tunen en maken een V6 of V8 echt overbodig :ikrij
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: modeljaar 2013

Bericht door Pascal-141 »

vaniac schreef:Hey Niels,

Wat versta jij onder moderne techniek?????????

dat dacht ik ook al ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: modeljaar 2013

Bericht door Danny »

vaniac schreef:Hey Niels,

Wat versta jij onder moderne techniek?????????

Mercedes Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: modeljaar 2013

Bericht door Pascal-141 »

Danny schreef:
vaniac schreef:Hey Niels,

Wat versta jij onder moderne techniek?????????

Mercedes Afbeelding

yeah wright ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: modeljaar 2013

Bericht door Donald4Motion »

Danny schreef:
vaniac schreef:Hey Niels,

Wat versta jij onder moderne techniek?????????

Mercedes Afbeelding
Jij snapt het echt niet hé Pietertje
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: modeljaar 2013

Bericht door JP »

Ja een panoramadak! :yes Zou hem gelijk bestellen, mijn schuif/kanteldak is toch wel klein.
Verder dingen als regensensor, led dagrijverlichting/Bi-Xenon, automatisch dimmende binnenspiegel, luxe DC van Snoeks met bank met drie afzonderlijke zitplaatsen met armleuningen, Multifunctioneel lederen stuurwiel met bediening van Navi/telefoon/radio/iPod in dashboardkastje, Stoelverwarming en nog wel het één en ander zitten op mijn bussie.
Wat zou er nog meer bij moeten dan?
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Kijk maar eens naar de 'snufjes' in een personenauto, al dan niet als optie te bestellen; flinke motorcapacieit, panoramadak, interieurgeluid, elektrische trekhaak, luchtvering, div. ledverlichting, elektrische achterklep, vergrootte brandstoftank, aera view, schakelpaddels aan stuur, dakrailing, keyless entry, enz.

Uit bovenstaande opties kan je bij de Transporter, Caravelle en Multivan niet kiezen.

De personenwagens bij vw gaan nog veel verder met diverse 'assists' en 'herkenningen'.


Gr. Niels.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: modeljaar 2013

Bericht door vaniac »

niels schreef:Kijk maar eens naar de 'snufjes' in een personenauto, al dan niet als optie te bestellen; flinke motorcapacieit, panoramadak, interieurgeluid, elektrische trekhaak, luchtvering, div. ledverlichting, elektrische achterklep, vergrootte brandstoftank, aera view, schakelpaddels aan stuur, dakrailing, keyless entry, enz.

Uit bovenstaande opties kan je bij de Transporter, Caravelle en Multivan niet kiezen.

De personenwagens bij vw gaan nog veel verder met diverse 'assists' en 'herkenningen'.


Gr. Niels.
Tja Niels,
Als je dat allemaal op je nieuwe auto wilt hebben en je wilt ook nog een beetje extra binnenruimte, kun je misschien beter een Audi Q7 aanschaffen. Een T5 schaf je aan omdat je veel ruimte wilt hebben en alle andere wensen zijn daaraan ondergeschikt.
Alles is relatief: in vergelijking met de Kevers en de eerste Golfs die ik in de jaren '70 heb gereden is de huidige T5 een hele luxe auto, zelfs in Transporteruitvoering. Zaken zoals stuurbekrachtiging en rembekrachtiging waren toen zelfs bij veel auto's een dure optie!!! Centrale vergrendeling kwam je hoogstens bij een dure Mercedes tegen. Voor een boorcomputer moest je bij Cadillac zijn, airco, cruise control en verstelbaar stuur idem :nuts :nuts :nuts
Mijn ervaring is verder dat veel opties een hoop geld kosten dat je bij inruil of verkoop niet terugkrijgt. De enige die ervan profiteert is de tweede-handskoper................
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: modeljaar 2013

Bericht door Pascal-141 »

niels schreef:Kijk maar eens naar de 'snufjes' in een personenauto, al dan niet als optie te bestellen; flinke motorcapacieit, panoramadak, interieurgeluid, elektrische trekhaak, luchtvering, div. ledverlichting, elektrische achterklep, vergrootte brandstoftank, aera view, schakelpaddels aan stuur, dakrailing, keyless entry, enz.

Uit bovenstaande opties kan je bij de Transporter, Caravelle en Multivan niet kiezen.

De personenwagens bij vw gaan nog veel verder met diverse 'assists' en 'herkenningen'.


Gr. Niels.
Wel , met uitzondering van de flinke motorcapaciteit (en dan bedoel ik geen 200PK uit een lullig 2 lietertje , maar een toch wel een degelijk V6 blok) , zou ik geen enkele van die zaken die je vermeld willen hebben, het zijn net die prullen die het allemaal héél duur maken , en tevens ook o zo gevoelig voor storingen/pannes ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie