Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan 2004 en Kenwood DNX

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,

Een Kenwood DNX7210 aangeschaft, blijkt dat tijdens de inbouw het eea niet past. Er is nu een adapter gevonden voor de CANBUS, alleen blijkt dat ik een aparte versterker heb? Aha, dat is dus die zwarte doos onder de bijrijdersstoel :bonk

Het blijkt vooralsnog een probleem te zijn om deze versterker aan te sturen. Weet iemand wellicht hoe dat zit bij de multivan highline? Uit mijn boekjes kan ik zo niet veel halen over deze installatie. Heeft een radio met 4x50w bijvoorbeeld niet genoeg voor het aansturen van de speakers?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Jeroen T5 204 »

Hoeveel speakers zitten erin dan en welke versterker is het?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Lars Johansson »

Voor zover ik kan nagaan 6 speakers, waarvan 2 achterin, ter hoogte van de laadruimte. De versterker is een zwarte kist, meer niet. Ik zal morgen in het daglicht nog eens kijken of ik niet toch ergens een opschrift kan ontdekken.
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Zwarte kist is een cd wisselaar.
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Lars Johansson »

De zwarte kist lijkt me geen CD wisselaar, er komen ook trossen draden uit, waarvan ook rood/zwarte. Hij staat ook niet op de grond maar zit als het ware onder de stoel geplakt. Aan de zijkant zit nog een wat kleiner kastje.

Dit is gezien vanaf de achterkant van de bijrijdersstoel
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door ktmkrik »

Lars Johansson schreef:De zwarte kist lijkt me geen CD wisselaar, er komen ook trossen draden uit, waarvan ook rood/zwarte. Hij staat ook niet op de grond maar zit als het ware onder de stoel geplakt. Aan de zijkant zit nog een wat kleiner kastje.

Dit is gezien vanaf de achterkant van de bijrijdersstoel
Afbeelding
Foto is hier niet zichtbaar Lars.
Het is toch geen blackbox of een dergelijk systeem?
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door TsX »

als het echt een versterker is heb je niks nodig van vermogen van de radio
aangezien de versterker dan dat werk doet.
probleem is dat je die dan ook spanning moet geven, vermoedelijk zit hier ergens het probleem dan ?

kijk eens na ofdat je radio wel op de juiste draad spanning zet naar de versterker.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door T5austria »

Een originele versterker ziet er als volgt uit.
De versterker kan alleen aan geschakeld worden door een originele radio van VW via canbus.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik zou in zo'n geval zelf een versterker plaatsen en de originele eruit halen. Ook geen gedoe met canbus dan.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Lars Johansson »

Behoorlijk gedoe zeg. We hebben nu zelfs een tweede accu ontdekt (onder bestuurdersstoel) maar nog steeds geen versterker. Waar zou zo'n versterker nog meer kunnen zitten? Achterin is nog een klep, maar daar zit de airco in de voor de achterkant.

Naar mijn weten heb ik geen blackbox, de kastjes van de foto lijken beiden puur een chassis voor het woud aan stekkers en draden. Het is lastig een duidelijkere foto van te maken. De stoel heeft ook een draaischijf, daardoor is het van boven niet bereikbaar en/of te zien
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door T5austria »

Lars Johansson schreef:Behoorlijk gedoe zeg. We hebben nu zelfs een tweede accu ontdekt (onder bestuurdersstoel) maar nog steeds geen versterker. Waar zou zo'n versterker nog meer kunnen zitten? Achterin is nog een klep, maar daar zit de airco in de voor de achterkant.

Naar mijn weten heb ik geen blackbox, de kastjes van de foto lijken beiden puur een chassis voor het woud aan stekkers en draden. Het is lastig een duidelijkere foto van te maken. De stoel heeft ook een draaischijf, daardoor is het van boven niet bereikbaar en/of te zien

Onder de bijrijders stoel bevinden zich een 6 CD wisselaar een Versterker en Comfort module.
Onder de Bestuurders stoel bevindt zich de tweede accu en alle connector aansluiting naar achteren toe.

CD wisselaar , Versterker, en tweede accu zijn niet standaard in elke T5 terug te vinden.
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Lars Johansson »

Om nog even op dit verhaal terug te komen; waar zit in hemelsnaam de versterker in een multivan??? absoluut niet onder 1 van de stoelen. Met een inbouwer die al honderden T5's heeft gedaan hebben we uren en uren gezocht, dat ding is nergens te vinden. We hebben nu van ellende kabels doorgetrokken naar de speakers in de voorkant, de achterkant moet nog, maar het is bijna te gek voor woorden. Vanwege allerlei CANBUS gedoe is de versterker misschien niet eens aan te sturen. In dat geval kan hij er op zijn minst uit, maar, waar zit dat ding?? :nuts
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan 2004 en Kenwood DNX

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij heeft alleen een Multivan Bose een versterker vanwege het soundpakket,
maar de rest heeft er standaard geen.

Kijk eens op je wagen stikker naar de codes en klop die eens in , op een site.
Wellicht kun je er aan de hand daarvan achter komen?

Als ik zou moeten gokken waar er een eventueel aanwezige versterker zou kunnen zitten,
dan denk ik bij het achterste zijpaneel links.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie