Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tussenschot piept en kraakt T5 (2004)

vragen over de T5
Plaats reactie
ed.keijzer
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2012, 13:13

Tussenschot piept en kraakt T5 (2004)

Bericht door ed.keijzer »

Mijn T5 met dubbele cabine uit 2004 heeft een kunstof tussenwand. Bij een hobbelige weg of meerdere mensen op de achterbank piept en schuurt deze achterwand en zoek ik naar een oplossing die afdoende werkt om deze bijgeluiden weg te werken! Wie heeft er een oplossing?
Groet Ed Keijzer
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Tussenschot piept en kraakt T5 (2004)

Bericht door vaniac »

Waarschijnlijk wordt het probleem veroorzaakt doordat de kunstleren bekleding van de achterbank tegen de kunststof scheidingswand drukt. Je zou bij wijze van proef een paar lappen tussen rugleuning en scheidingswand kunnen stoppen. Waarschijnlijk is hiermee het probleem verholpen. Als definitieve oplossing zou je de scheidingswand met vloerbedekking kunnen bekleden. Dat zorgt ook nog voor extra geluidsdemping.
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Tussenschot piept en kraakt T5 (2004)

Bericht door pieters »

Hallo wjwellers,

Heel herkenbaar dit probleem.
tussenschot zit vast met een paar popnagels en een paar boutjes.
De rest zit gekit.
maar de kit laat los.
Vooral bij hogere temperaturen en vooral als de auto stil heeft gestaan in de zon, en je gaat dan rijden en de boel koelt een beetje af binnen dan is het erg.
Je zou een echte lijmkit kunnen gebruiken maar daarmee zit de boel zo stijf vast. dat je het later met geen mogelijkheid meer los krijgt als dit nodig mocht zijn.
Omdat ik mijn bus alleen nog zakelijk gebruik wil ik juist het tussenschot en de bank verwijderen. vandaar.

Succes.
Plaats reactie