Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik krijg binnenkort weer een Transporter, een T5 uit 2011 met slechts 14500km achter het uitlaatje. Een enkelcabine op grijs kenteken.

Omdat ik voor mijn werk op lokatie regelmatig administratief bezig ben leek het me handig om een deel van de laadruimte als "kantoortje" in te richten met een bureautje en stoel... en dat laatste levert waarschijnlijk een probleem...

hoe kan ik dat stoel/grijskenteken probleem oplossen zodat ik niet een naheffing BPM/belasting krijg als er gecontrolleerd wordt?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door limburger »

Roger B. (11)61 schreef:Ik krijg binnenkort weer een Transporter, een T5 uit 2011 met slechts 14500km achter het uitlaatje. Een enkelcabine op grijs kenteken.

Omdat ik voor mijn werk op lokatie regelmatig administratief bezig ben leek het me handig om een deel van de laadruimte als "kantoortje" in te richten met een bureautje en stoel... en dat laatste levert waarschijnlijk een probleem...

hoe kan ik dat stoel/grijskenteken probleem oplossen zodat ik niet een naheffing BPM/belasting krijg als er gecontrolleerd wordt?
als je geen dubbel cabine hebt dan ben je niet verplicht een tussenwand te hebben. dan maak je een mooi tafeltje achter de bestuurdersstoel en maak je die stoel draaibaar.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door matje86 »

je mag gewoon een buro en stoel in je laadruimte maken :werkaanT4
als de stoel maar NIET vast zit aan de bodem(geen zichtbare bevestigings punten), je mag officeel nl geen passagiers vervoeren wel losse stoelen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

tussenschot mag er niet uit, dus da's geen optie helaas

Die "losse" stoel, mag dat wel een autostoel bijv. t4 bestuurdersstoel) zijn die met spanband vastzit tegen schuiven tijdens het rijden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wie weet jan.....

wel akelig druk de laatste tijd, veel gebeurd ( moet onderschrift foto ff aanpassen, die witte is overleden) maar ga mijn best doen :knipoog

vast monteren mag niet, had ik al begrepen, al heeft dat wel mijn voorkeur...

zou daar iets van ontheffing voor te regelen zijn?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door theo »

ontheffing bestaat daar voor geel kenteken heet dat
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

jah duhhh

ik hoef geen mensen te vervoeren, ik hoef er alleen in geparkeerde toestand mijn werk te kunnen doen. dus wil ik een bureau met zitmogelijkheid, geen taxibus
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door robertTREBOR »

Een Camper zou ook prima van toepassing kunnen zijn voor onze Roger !
Draaibare stoelen , tafel , keukentje , bakkie koffie , toilet !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik wil geen camper, geen taxibus, kan het schot er niet uithalen, en het wordt ook geen andere bus... een T5 enkele cabine met schot is waar ik mee moet werken. :nuts :nuts
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

bureau is het probleem niet, en de ruimte die het inneemt ook niet (de hele laadruimte van schot tot spatborden beschikbaar ervoor) dakvenster gaat het niet worden, zal niet mogen net als schot verwijderen (lease) en kost meer dan het oplevert.

losse stoel kan uiteraard, maar die moet je vastzetten omdat je anders van die lelijke bulten in je deur krijgt waar ie telkens tegenaan slaat :lach en das dan gelijk weer lastig omdat je dan niet "ff snel"achter je bureautje stapt

denk dat ik voor een kist ga die dan tevens als bankje dient bij het bureau "nee mijnheer, dat is geen stoel of bank, dat is een opbergkist" geeft iets meer kans dan een autostoel die op de bodem geschroefd is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
frits k

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door frits k »

Hallo,Roger;

Welke van de auto's bij de foto van het onderschrift is van jou? :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Multivan Generation »

frits k schreef:Hallo,Roger;

Welke van de auto's bij de foto van het onderschrift is van jou? :yes
Allebei :zwaai :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

thnx Peter...

Yups, de trekkende is een DSE, 2,5 liter bmw 6cil waarmee ik op de weg rij.

Die op de aanhanger kon ik zo achterlijk voordelig kopen dat ik die zonder kenteken als terrein-speelauto erbij genomen heb zodat ik de diesel netjes kan houden...

dit is een HSE, V8 4,6 liter benzine. de klant vond reparatie te duur....maar wat lekke pakkingen (niet de koppen) en nieuwe bougiekabels en hij loopt weer goed.... alleen is er e.e.a. vanaf gesloopt in de tijd dat ie bij de dealer in een hoek stond en dat moet weer hersteld... maar voor 1000 euro kon ik hem niet laten gaan....

was eigenlijk van plan het chassis/motor/aandrijflijn van die witte Discovery na de koprol op de snelweg te gaan gebruiken en er een defender body met rolkooi op te plaatsen, maar nu dit voorbij kwam en ik weet dat de restanten van de discovery veel meer opbrengen dan de 1000 euro die die rangerover kostte..... was de keuze simpel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door rick_k »

Ga je voor een Duits of NL kenteken?

Ik zou de stoel gewoon met een soort klemmen vastzetten. Je moet het goed zekeren. En zolang je er geen mensen op vervoer, mag dat gewoon. Wij hebben rioolinspectiecamerabusjes, die hebben ook gewoon een bureau met stoel of bankje in de laadruimte.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: grijs kenteken inrichting, hoe legaal te doen?

Bericht door Roger B. (11)61 »

de T5 is nl kenteken, leaseauto.

ik heb op internet een uitspraak van hoge raad gezien dat naheffing bpm en boete terecht waren wegens vast gemonteerde stoel in de laadruimte..., en op naheffing bpm zit ik niet te wachten, en de leasemaatschappij ook niet :knipoog

ga wel eens bij onze belastingdienstvrienden praten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie