Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geluidsisolatie T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Geluidsisolatie T5

Bericht door Anno »

Er is al veel over geschreven, toch heb ik een vraagje.

Ik kwam op een site een speciale deken tegen die je als het ware over het motorblok heen legt. Op zich, heel slim, je pakt zaken bij de bron aan. Toch heb ik vragen:
- hoe zit het met de warmtehuishouding van de motor met deken om?
- zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft verminderen geluid bij het blok?


Groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Geluidsisolatie T5

Bericht door robertTREBOR »

Grote onzin om een deken over je motor leggen voor geluidsreductie.

Tis idd. vragen om problemen t.a.v. warmte afgifte tevens helpt die deken geen ene mallemoer.

Het beste materiaal om geluid te bestrijden is LOOD ! en 20 cm dik beton maar zeker geen deken.

Neem maar eens een deken voor je mond en praat er dan eens doorheen , nou aan de andere

kant van die deken ben je net zo hard verstaanbaar als ervoor !

zie onder een site vol nuttige tips;

http://www.akoestiekwinkel.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geluidsisolatie T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

http://t5.testtechniek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier is ook wel info te vinden, site is van een oud weetjeweller.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Geluidsisolatie T5

Bericht door vaniac »

Het ligt er aan welk geluid je wilt verminderen: het motorgeluid, het geluid van de banden of het windgeluid.
Het bandengeluid is relatief goed te dempen, je hebt er wel de nodige kilo's dempingsplaten voor nodig die je op de vloer, de zijwanden, de deuren en het dak plakt. Verder zoveel mogelijk de holle ruimtes opvullen met dempingswatten.
Het windgeluid komt vooral door de ruiten. Hier helpt alleen akoestisch glas (optioneel leverbaar bij T5.2).
Het motorgeluid is moeilijk te dempen bij de T5. Vooral de pompverstuivermotoren zijn berucht.

Ik dacht dat ik mijn T5.1 goed geïsoleerd had (70 kg dempingsmatten!!!), maar nu blijkt mijn T5.2 zonder extra demping net zo "stil" te zijn. Dit schrijf ik vooral toe aan de nieuwe commonrail tdi's. De motor heeft dus grote invloed op de hoeveelheid geluid.
Plaats reactie