Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MFA inbouwen

vragen over de T5
lhaperen
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2009, 20:37

MFA inbouwen

Bericht door lhaperen »

Beste Allemaal,

ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van een mooie T5 DC LWB uit 12-2009, je net voor de overgang naar de tweede generatie. Met een 130pk motor. Wat een verschil met mijn oude T4 caravelle 102pk. Maar en ik weet dat er al heel veel over geschreven is. Iis het mogelijk om mijn teller eenheid te vervangen voor een met MFA display. Ik kan ergens goedkoop aan een full-size MFA met een tellerstand welke overeen komt met mijn huidge waarde van 50K.

Wie kan me helpen, ben redelijk handig maar ben vanwege mijn invaliditeit wel afhankelijk van de auto en hij moet het dus altijd doen. Heb dus geen tijd om weken te werken aan de ombouw. De vraag is dan ook is er iemand in de omgeving van valkenswaard die me kan vtellen hoe het een en ander werkt en wat ik allemaal nogmeer nodig heb.

groeten
Loet
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: MFA inbouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

was volgens mij een heel topic over highline tellers monteren, was kwestie van drie kabels en voor de rest omprikken van de tellerunits als ik me goed herinner.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als je een teller gekocht heb met een tellerstand lager dan je huidige kan het altijd naar boven bijgesteld worden. Kilometer stand naar beneden aanpassen kan niet.

Zie volgende topic voor meer info: viewtopic.php?f=3&t=16418" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb zelf ook een Highline unit. Let wel op! Niet alles past. Weet je een onderdeelnummer van de unit die je wil kopen?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
lhaperen
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 feb 2009, 20:37

Re: MFA inbouwen

Bericht door lhaperen »

beste Jeroen, het type nummer wat ik wil kopen is 7H0920870H. Verder zit er in mijn T5 een clock set met geen display. Bij de nieuwe set zou ik dan eerst de chrome ringen inbouwen.
Gebruikersavatar
RonaldCaravelle
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mei 2012, 06:14
Locatie: Wachtum

Re: MFA inbouwen

Bericht door RonaldCaravelle »

Leuk klusje !!! Wil ik ook altijd nog doen.
Let er ook op dat je nieuwe/andere handels moet hebben om het menu van het display te kunnen besturen. Met name de rechter (ruitenwisser) handel moet een soort scroll-wieltje aan de onderzijde hebben. O ja en als je nog geen cruise Control hebt, gelijk die handel set kopen!
Groeten
Nu -
T5 Caravelle 1.9 TDI 75 KW 2006 LW
Vito 111 2.2 CDI 2005 L2

Toen -
T4 2.5 DSL 1999 KW
T3 1.6 TD 1986
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: MFA inbouwen

Bericht door Oviivo »

Ik heb anders nog wel een unit met grote MFA met km stand van ca 40k :toppie

Zonder chromen ringen, maar die wil ik er best inbouwen, kun je zelf ook :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

@lhaperen ik wil je niet teleurstellen, maar het is geen Highline unit die je wilt kopen. Die hebben grijze ringen. De unit die jij wil kopen heb ik ook nog wel liggen met een ander onderdeelnummer.

Om dit in te bouwen moet hij samenwerken met de boordcomputer, niet elke unit is uitwisselbaar met verschillende bouwjaren, motor en automaat of schakelbakken.

Je hebt ook een andere ruitenwisser hendel nodig om het display te kunnen bedienen!! Je hele stuur moet er dan ook af :knipoog De beide hendels vormen namelijk 1 geheel achter het stuur.


Ik heb mijn unit bij de dealer laten omprogrammeren omdat hier de startblokkering ook in zit. Je kan hier zelf niks mee, mits je de software er voor hebt.
De oude startblokkeringscode word van je oude naar nieuwe unit geschreven inclusief kilometerstand. Ook de sleutels moeten opnieuw ingeleerd worden en je halve dashboard moet er uit om de unit eruit te kunnen halen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: MFA inbouwen

Bericht door Oviivo »

Jeroen T5 204 schreef:je halve dashboard moet er uit om de unit eruit te kunnen halen.
Of je gebruikt een lange torx schroevendraaier, dan hoeft er niks uit :toppie de unit zit vast met maar 2 torx, die zitten wel diep weg, maar je kunt er bij, zaklampje gebruiken ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dan ben je een knappe kerel als jou dat lukt met al die plastic kappen :groteogen
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: MFA inbouwen

Bericht door Rogier663 »

Hoi Jeroen,

Is goed te doen hoor, heb het zelf ook zo gedaan!! is in paar minuten gebeurd idd lange Torx
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Was dit bij jullie niet nodig?

http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... ringen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: MFA inbouwen

Bericht door Rogier663 »

Zo was ik ook begonnen ja, kwam ik er na het demonteren van die kappen achter dat ik er ook zo bij kon :nuts . Ik had eerst die ringen geplaatst en later High-line tellers geplaatst, de tweede keer dus alleen die 2 torx van onderaf
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Van welk bouwjaar is die van jou Rogier? Misschien zijn de kappen aangepast in de loop van de jaren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: MFA inbouwen

Bericht door Rogier663 »

Mijn bus is uit 2008! Ik kon erbij van onderaf aan beide kanten langs de kappen die om de stuurkolom zitten,ik heb een torx bitje genomen op een lang verlengstuk van een ratel.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: MFA inbouwen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Die van mij uit 2006. Ik denk dat ze misschien een uitsparing gemaakt hebben in de latere bouwjaren.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie