Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen met rookglas

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

problemen met rookglas

Bericht door Anno »

Mijn T5 is voorzien van rookglas, direct achter de besturuder. Zowel rechts, bij schuifdeur, als links. Bij een snelheid van ongeveer 118 km/uur hoor ik, op ongeveer oorhoogte, een vervelend bijgeluid, geen gefluit, meer een trilling. Dit geluid komt van linker paneel, direct achter de bestuurder. Ik ging er van uit dat in het paneel 2 metalen delen tegen elkaar rammelden. Volplakken met anti dreun matten en schapewol leidde noet tot enige verbetering. Ik heb toen de randen van het rookglas vastgetaped met 5 cm breed tape. Staat niet mooi maar geluid is weg.

Kent iemand dit probleem? Dat rookglas lijkt wel goed vast te zitten.

groet
Anno
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: problemen met rookglas

Bericht door GertjanvD »

Geen idee hoe oud je auto is, maar iets vergelijkbaars heb ik bij mijn T5 4motion bj2012. Bij mij begint het geluid al bij lagere snelheid ca 80 km/u. Aan de linkerkant vlak achter de bestuurder. Het lichtgetinte glas af- fabriek heb ik achteraf laten tinten. Ook ik ga er van uit dat achter de de standaard wandbetimmering iets tegen elkaar schuurt en/of rammelt. Maar aangezien ik (na isolatie met Xtrem van Reimo) een kastenwand heb gemonteerd heb ik die nog niet verwijderd om te kijken of ik iets kan vinden. De kastenwand zelf zit zo bomvast dat die het niet kan zijn. Voor alle duidelijkheid: ik heb een auto zonder scheidingswand. Groet, Gertjan.
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: problemen met rookglas

Bericht door Anno »

Gertjan,
Heb jij net zoals ik de randen van het rookglas met tape afgezet? Ik was toen geluid kwijt maar weet nog steeds niet of geluid ontstaat door trillende plaat (die nu vaster zit door tape) of door luchtwerveling.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: problemen met rookglas

Bericht door matje86 »

foto zegt meer dan 1000 woorden :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: problemen met rookglas

Bericht door GertjanvD »

Het glas rondom met tape afplakken lijkt mij niet de oplossing. Het geluid is meer alsof er twee stukjes piepschuim tegen elkaar worden gewreven. Ben nog steeds benieuwd of het in jouw geval ook om een recent bouwjaar gaat. Groet, Gertjan
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: problemen met rookglas

Bericht door Anno »

Bouwjaar 2003, dus deze eeuw.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Plaats reactie