Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pioneer app radio 2

vragen over de T5
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Pioneer app radio 2

Bericht door sep »

Naar lang nagedacht te hebben over welk dubbeldin autoradio ik zou kiezen..is mn keuze gevallen op de app radio 2 van pioneer...en ik moet zeggen dat deze me erg goed bevalt...(deze autoradio is compatible met je iphone of android telefoon )..maar sinds ik een speciale app voor dit toestel heb gedownload ( arliberator ...gewoon via de playstore van google )
Is het toestel nu volledig in staat om gebruik te maken van alle apps die je maar op je telefoon hebt...dus van google maps navigatie tot gewoon handsfree met je telefoon bellen ..facebooken ...internetten ...het werkt gewoon perfect :yes
Ook kun je bepaalde obd apps gewoon op het scherm laten draaien als je die dan koppeld met een bluetooth obd dongle...dan kun je dus al die info gewoon vanaf het autoradio scherm aflezen bewerken ....super gewoon..
Dus mocht je nog een auto radio willen kopen dan is dit absoluut de moeite om te overwegen....

Mvg sepster
allen
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:12

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door allen »

Zelf helaas wat minder goede ervaringen met de appradio. Is dan wel de eerste versie. Het scherm is slecht te zien wanneer het wat zonniger weer is. Navgate van Pioneer gekocht voor de iPhone. Hierop zie je alle files in de landen om Nederland heen, behalve Nederland zelf. Een bijkomend nadeel is dat wanneer de telefoon gaat, de navi ook gelijk weg is. Niet handig als je onderweg een half uur met een klant aan de telefoon zit.
Iemand hier plaatste een link van Waze. Ik heb deze even uitgeprobeerd. Werkt mooi samen met de iPhone en de Appradio. File informatie werkt ook, al blijft het probleem bij inkomende telefoongesprekken.
Ik heb graag dat het scherm automatisch uitschakelt, als ik 15-20 seconden niet aan de knoppen zit. Dat doet het wel, alleen gebeurt dat dan ook wanneer m'n navigatie nodig heb. Die optie zou ik dan de hele tijd via het menu in en uit moeten schakelen.
Geloof verder dat geen Appradio op dit moment werkt met een iPhone 5.

Voor mij de volgende keer gewoon Kenwood waarmee ik gelijk een Garmin navi heb. Kan ik in ieder geval ook blijven sms'en en bellen zonder dat m'n navi wegvalt.
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door sep »

Hmm dat probleem met bellen heb ik niet...ik kan gewoon met return terug naar mn navi scherm meen ik..tenminste dat denk ik ...morgen eens testen...tis in principe gewoon puur android...het telefoon scherm wordt 1 op 1 overgenomen ..dus gewoon alles ..maar dan op een groter scherm....ik kom er morgen op terug....dat met het scherm is nu allemaal anders trouwens....mn telefoon scherm wordt uitgeschakeld en het scherm van mn radio blijft gewoon aan staan en is ook overdag goed af te lezen ...dat alles nu zo mooi werkt komt ook puur door dat speciale appje.....dat maakt een wereld van verschil .
Mvg sepster
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:Hmm dat probleem met bellen heb ik niet...ik kan gewoon met return terug naar mn navi scherm meen ik..tenminste dat denk ik ...morgen eens testen...tis in principe gewoon puur android...het telefoon scherm wordt 1 op 1 overgenomen ..dus gewoon alles ..maar dan op een groter scherm....ik kom er morgen op terug....dat met het scherm is nu allemaal anders trouwens....mn telefoon scherm wordt uitgeschakeld en het scherm van mn radio blijft gewoon aan staan en is ook overdag goed af te lezen ...dat alles nu zo mooi werkt komt ook puur door dat speciale appje.....dat maakt een wereld van verschil .
Mvg sepster
Hallo Sep,

Heb jij het over de Pioneer SPH DA02 of de SPH DA100?
Lijkt me namelijk ook een mooi systeem en ben dan ook gelijk van die losse carkit af.
En dat voor iets meer dan €400,00 is geen geld lijkt me.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

Bij de SPH DA02 staat op de site van Pioneer alleen maar I-phone genoemd en ook alleen een downloadable App voor Iphone.

Bij de SPH DA100 stat ook compatible with smartphone (en android logo) en is ook een download voor de androidapp geplaatst..

lijkt me dan dat alleen de SPH DA 100 geschikt zal zijn voor Android?

304 euro op ebay duitsland overigens

http://www.ebay.de/itm/PIONEER-SPH-DA10 ... 460a22c9da" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door sep »

Ik heb zelf de pioneer sph da 100. (Die is ook compatibel met een android toestel )
Het toestel koste me 400inc btw...maar ik heb er een aparte aansluitset voor mijn galaxy s2 bij gekocht...kost ook 100 inc(en die heb je wel nodig...mijn telefoon heb ik in een speciale houder staan van brodit....de kleine usb aansluiting ivm het laden en verbinden met de appradio heb ik hier in vast gemaakt en de "oude "kabel van brodit laten vervallen )
Stel dat je een iphone hebt dan zit die aansluitkabel erbij in de doos...maar....in principe wil je dit toestel alleen in combinatie met een android telefoon ...dit omdat er een speciale app voor is geschreven door een andere partij dan pioneer....en je dan in principe totaal vrij bent om alles wat je dan ook maar op je telefoon hebt staan kunt weergeven op de app radio....want als je gewoon gebruik maakt van de standaard software van pioneer ..het toestel redelijk beperkt is...er zijn maar een paar apps verkrijgbaar die dan "werken "met de app radio ...
Ik heb zelf net een bluetooth obd adapter besteld en kan straks gewoon met torqe of dashcommand allerlei waarden van mn auto gewoon uitlezen via het scherm van mn radio...het zijn gadgets :knipoog ...maar wel leuk :yes
Ook het navigeren kun je gewoon doen met google maps ...bellen en gebeld worden tijdens het navigeren is geen probleem
...achteruitrij camera...kan ook...losse subwoofer er aan ook....het enige wat ie niet doet is cd ,s afspelen of een losse usb aansluiten...maar alles wat je verder op je telefoon hebt speelt ie af..fotos video...internet radio..facebooken googlen..angry birds :lach ......let wel dit kan alleen als je een android telefoon hebt en je telefoon toestel hebt geroot ( stelt in principe niks voor )....dus als je een iphone hebt dan ben je vooralsnog overgeleverd aan de standaard software van pioneer....en die is nogal beperkt naar mijn mening

Als je zoekt op youtube en arliberator icm appradio 2 of pioneer sph da100 dan kun je de nodige beelden wel vinden ..
Als er nog speciale vragen zijn dan zal ik die nog beantwoorden ...over het toestel of de instalatie bv.. :toppie

Mvg sepster
allen
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:12

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door allen »

Mensen met een iPhone doen er sowieso verstandig aan om de radio voorlopig te laten voor wat het is. Ten dele om de door mij genoemde problemen met het navigeren / bellen, maar vooral eigenlijk omdat Apple voor de laatste iPhone ineens een andere stekkeraansluiting gebruikt.
Is het beeld op de nieuwe radio overigens altijd goed afleesbaar, ongeacht hoe zonnig het is?
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door sep »

dat wat betreft de zon kan ik nu wel effe gaan bekijken...hij schijnt hier nu net :knipoog ...
Nog even een correctie wat betreft de beperkte inzetbaarheid met een iphone.....er is dus ook iemand die voor de iphone een speciale oplossing heeft ...en je dus ook je iphone apps volledig kunt benutten....alleen moet je iphone wel gejailbreaked zijn....
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door ktmkrik »

Roger B. (11)61 schreef:Bij de SPH DA02 staat op de site van Pioneer alleen maar I-phone genoemd en ook alleen een downloadable App voor Iphone.

Bij de SPH DA100 stat ook compatible with smartphone (en android logo) en is ook een download voor de androidapp geplaatst..

lijkt me dan dat alleen de SPH DA 100 geschikt zal zijn voor Android?

304 euro op ebay duitsland overigens

http://www.ebay.de/itm/PIONEER-SPH-DA10 ... 460a22c9da" onclick="window.open(this.href);return false;
Thnx voor de tip, is daar idd ruim €100,00 goedkoper.
Enthousiasme is wel een stuk minder geworden nu ik lees dat je als Iphone gebruiker behoorlijk beperkt word, toch maar even afwachten dan...verder wel een mooie radio overigens.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door ktmkrik »

Even een link waar te zien is wat er mogelijk is met de App radio en de Iphone met IOS 6

http://www.pioneer.eu/nl/landing/produc ... r-io6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door Roger B. (11)61 »

lijkt op muziek afspelen en telefoneren.... hele vooruitgang zo'n ei-foon 5...de 4 kon veel meer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door sep »

Dat klopt wel roger...zolang je gebruik maakt van de standaard pioneer software....zodra je de speciale app gebruikt die niet van pioneer is dan kun je in principe alles wat je telefoon maar aan kan...ik heb net bv een android navi app gekocht van sygic ( tom tom kaarten ) ...en dat is toch wel een erg mooi gezicht op het grote scherm van de app radio ipv google maps,waze,etc..de mogelijkheid om alles te kunnen draaien wat mn telefoon aankan dat ervaar ik zelf als erg prettig...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door ktmkrik »

Roger B. (11)61 schreef:lijkt op muziek afspelen en telefoneren.... hele vooruitgang zo'n ei-foon 5...de 4 kon veel meer
Klopt Roger, enigste verschil tussen de 4 en de 5 is dat de 5 een groter scherm heeft en een aluminium achterzijde.
De 5 is zelfs niet eens sneller dan de 4, zelf getest!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door ktmkrik »

sep schreef:Dat klopt wel roger...zolang je gebruik maakt van de standaard pioneer software....zodra je de speciale app gebruikt die niet van pioneer is dan kun je in principe alles wat je telefoon maar aan kan...ik heb net bv een android navi app gekocht van sygic ( tom tom kaarten ) ...en dat is toch wel een erg mooi gezicht op het grote scherm van de app radio ipv google maps,waze,etc..de mogelijkheid om alles te kunnen draaien wat mn telefoon aankan dat ervaar ik zelf als erg prettig...
In combinatie met een android telefoon en die app zal het zeker een super radio zijn maar met een Iphone geeft de app radio zeker geen meerwaarde in mijn ogen.
Je kan er uiteindelijk dan alleen maar muziek mee luisteren en bellen en dat kan ik met mijn huidige Pioneer ook, dus maar even afwachten of er ook voor de Iphone zo'n app komt waarmee je dan ook van alle functies gebruik kan maken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Pioneer app radio 2

Bericht door Multivan Generation »

Gaat wel steeds meer je aandacht van de weg afhouden, zo'n multimedia combinatie :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie