Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu lampje blijft branden

vragen over de T5
Plaats reactie
Customizer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 sep 2012, 22:12

Accu lampje blijft branden

Bericht door Customizer »

Ik heb een probleempje met de bus. Volgens een (beun) monteur is er iets met de vertanding . De vrijloop poulie loopt niet als de motor draait maar nu is die rubber riem eraf en dan draait ie gewoon rond als je met de hand eraan draait. Wie heeft er ervaring mee? Word ik opgelicht of spreken ze de waarheid. Ps ik heb een 2.5 TDI motor bj 2003 130 pk
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door sjaak »

:driveT5 :T54LIFE Flexkoppeling is stuk denk,dit is een rubberbus met inwendige vertanding,schijnt wel even een klusje te zijn e.e.a. te vernieuwen. :wjw :werkaanT4 (T5)
Customizer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 sep 2012, 22:12

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door Customizer »

sjaak schreef::driveT5 :T54LIFE Flexkoppeling is stuk denk,dit is een rubberbus met inwendige vertanding,schijnt wel even een klusje te zijn e.e.a. te vernieuwen. :wjw :werkaanT4 (T5)
Waar zit ie?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door Roger B. (11)61 »

tussen dynamo en "pulley" lijkt me
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door Henk-1 »

Kan het ook zijn dat de koolborstels op zijn ? (ik weet niet of het op jouw dynamo zit)
Je kunt dan voor weinig een nieuwe kopen

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1661
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door sjaak »

Als het een 5 cilinder is wordt je dynamo net als je aircocompressor aangedreven door een uitgaande as vanuit de tandwielkast aan de bestuurderszijde van de motor.Deze agregaten zijn verbonden via een flexkoppeling tussen de as en dynamo of aircopomp en zit aan de voorzijde van de motor.
E.e.a kan je kontroleren door te voelen of je de dynamo kan ronddraaien terwijl de motor niet draai maar hier kun je wat lastig bij,front moet eigenlijk in servicestand. :zwaai :wjw
Customizer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 sep 2012, 22:12

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door Customizer »

sjaak schreef:Als het een 5 cilinder is wordt je dynamo net als je aircocompressor aangedreven door een uitgaande as vanuit de tandwielkast aan de bestuurderszijde van de motor.Deze agregaten zijn verbonden via een flexkoppeling tussen de as en dynamo of aircopomp en zit aan de voorzijde van de motor.
E.e.a kan je kontroleren door te voelen of je de dynamo kan ronddraaien terwijl de motor niet draai maar hier kun je wat lastig bij,front moet eigenlijk in servicestand. :zwaai :wjw
Tegen mij zeiden ze dat er iets in die tandwielkast was afgebroken. Terwijl je niks verder merkt kwa geluid, gerammel of tijdens t rijden
Customizer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 sep 2012, 22:12

Re: Accu lampje blijft branden

Bericht door Customizer »

Bus eindelijk gemaakt. Waren inderdaad tanden van 3 tandwielen afgebroken. Bah bah. Dit doordat de dynamo vrijlooppoelie was vastgelopen.
Plaats reactie