Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing

vragen over de T5
Samir-T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012, 11:39

storing

Bericht door Samir-T5 »

Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn T5
Soms als je de sleutel in het contact in te schakelen op de sprong klok en dagteller op nul staat. wanneer de ruitenwissers gaan aan doen kreeg ik hetzelfde. Heeft iemand hetzelfde probleem. De dealer niet kan vinden waar de fout is.
Waar vind ik fout.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: storing

Bericht door ktmkrik »

Samir-T5 schreef:Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn T5
Soms als je de sleutel in het contact in te schakelen op de sprong klok en dagteller op nul staat. wanneer de ruitenwissers gaan aan doen kreeg ik hetzelfde. Heeft iemand hetzelfde probleem. De dealer niet kan vinden waar de fout is.
Waar vind ik fout.
Heb je soms een xenon set geplaatst pas en kreeg je toen deze problemen?
Samir-T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012, 11:39

Re: storing

Bericht door Samir-T5 »

ktmkrik schreef:
Samir-T5 schreef:Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn T5
Soms als je de sleutel in het contact in te schakelen op de sprong klok en dagteller op nul staat. wanneer de ruitenwissers gaan aan doen kreeg ik hetzelfde. Heeft iemand hetzelfde probleem. De dealer niet kan vinden waar de fout is.
Waar vind ik fout.
Heb je soms een xenon set geplaatst pas en kreeg je toen deze problemen?
Heel fijn dat iemand reageerd
Er is niets extra geplaats Ik dacht eerste dat komt door navigatie maar dat is niet oorzak
Ik heb niet zo veel verstand kan je me uitleggen wat is xenon set
Bedankt voor mail.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: storing

Bericht door ktmkrik »

Samir-T5 schreef:
ktmkrik schreef:
Samir-T5 schreef:Hallo iedereen
Ik heb een probleem met mijn T5
Soms als je de sleutel in het contact in te schakelen op de sprong klok en dagteller op nul staat. wanneer de ruitenwissers gaan aan doen kreeg ik hetzelfde. Heeft iemand hetzelfde probleem. De dealer niet kan vinden waar de fout is.
Waar vind ik fout.
Heb je soms een xenon set geplaatst pas en kreeg je toen deze problemen?
Heel fijn dat iemand reageerd
Er is niets extra geplaats Ik dacht eerste dat komt door navigatie maar dat is niet oorzak
Ik heb niet zo veel verstand kan je me uitleggen wat is xenon set
Bedankt voor mail.
Xenon is een soort verlichting om het even begrijpelijk uit te leggen, vaak blauw achtig.
Bij de goedkopere setjes die je kan kopen wil je nog wel eens dit soort storingen krijgen namelijk.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zou even alle zekeringen nalopen, bij voorkeur doormeten, niet alleen kijken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Samir-T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012, 11:39

Re: storing

Bericht door Samir-T5 »

Roger B. (11)61 schreef:ik zou even alle zekeringen nalopen, bij voorkeur doormeten, niet alleen kijken
Niets gevonden alle zekeringen goed ,vergeten te zeggen het gebeurt ook tijdes rijden alle lampjes branden net als kerstboom maar radio blijft draaien en buiten verlichting brandt ook dat is niks aan de hand allen klok en dagteller springen op nul
in iederegeval bedankt voor tip.
In garage zegen ze het kan niet kwad zijn allen het is iritant en vervelend
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: storing

Bericht door ktmkrik »

Samir-T5 schreef:
Roger B. (11)61 schreef:ik zou even alle zekeringen nalopen, bij voorkeur doormeten, niet alleen kijken
Niets gevonden alle zekeringen goed ,vergeten te zeggen het gebeurt ook tijdes rijden alle lampjes branden net als kerstboom maar radio blijft draaien en buiten verlichting brandt ook dat is niks aan de hand allen klok en dagteller springen op nul
in iederegeval bedankt voor tip.
In garage zegen ze het kan niet kwad zijn allen het is iritant en vervelend
Dan is mijn vraag wanneer gebeurt het onder het rijden, met andere woorden als je iets doet bijvoorbeeld van klein naar groot licht schakelen gaat dan alles op nul?
Samir-T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012, 11:39

Re: storing

Bericht door Samir-T5 »

Het gebeurt niet altijd als ik ruiterwisser aandoen als auto niet komt op temperatuur(koude motor) en soms als ik sleutel er in zet en draai om te starten gebuurt ook aventoe
ktmkrik schreef:
Samir-T5 schreef:
Roger B. (11)61 schreef:ik zou even alle zekeringen nalopen, bij voorkeur doormeten, niet alleen kijken
Niets gevonden alle zekeringen goed ,vergeten te zeggen het gebeurt ook tijdes rijden alle lampjes branden net als kerstboom maar radio blijft draaien en buiten verlichting brandt ook dat is niks aan de hand allen klok en dagteller springen op nul
in iederegeval bedankt voor tip.
In garage zegen ze het kan niet kwad zijn allen het is iritant en vervelend
Dan is mijn vraag wanneer gebeurt het onder het rijden, met andere woorden als je iets doet bijvoorbeeld van klein naar groot licht schakelen gaat dan alles op nul?
Gebruikersavatar
RonaldCaravelle
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mei 2012, 06:14
Locatie: Wachtum

Re: storing

Bericht door RonaldCaravelle »

....ik denk toch dat het een slecht contact is. Stekker achter in tellerunit wel goed vast? Slechte massa? Tellers gaan op nul (0) als de spanning verbroken wordt.
Vriend van me had dit ook in z'n Passat. Is knap irritant. Helaas nooit achter gekomen wat het was....(lees: geen moeite voor gedaan) Auto had 789.000 km op de teller :ie :ie :ie :ie :ie :ie met 1e blok (1.9 TDI en handbak) :toppie
Succes !
Nu -
T5 Caravelle 1.9 TDI 75 KW 2006 LW
Vito 111 2.2 CDI 2005 L2

Toen -
T4 2.5 DSL 1999 KW
T3 1.6 TD 1986
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: storing

Bericht door ktmkrik »

Ik heb het ook gehad bij mijn vorige auto en dat kwam door een aftermarket setje Xenon lampen incl een canbus onstoringset maar heb het er nooit afgekregen.
En idd het is zeker lastig en irritant, vandaar nu een Pilot Xenon setjes waar ik geen problemen mee heb.
Samir-T5
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012, 11:39

Re: storing

Bericht door Samir-T5 »

ik heb allees nagekijken maar het gebeurt alweer zelfde problem ook accu gekontrolert en die is goed zegen ze in garage .nog iemand zegt tegen me als de spaning valt onder 9 amperea dat gaat zelf reseten wet iemand wat over dat onderwerp .
groetjes allemaal en pretage jaarwisseling
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: storing

Bericht door Oviivo »

Samir,

Je laatste berichtje zet me aan het denken. Het zou een hele zwakke accu kunnen zijn. Heb je de accuspanning al eens gemeten?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: storing

Bericht door Multivan Generation »

als je een startpoging doet en de dagteller en het klokje valt weg,
dan is dat meer dan waarschijnlijk te wijten aan een slechte accu.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

en tijdens het rijden dan?? ook slechte dynamo?
en als je de sleutel in contact stand draait?? wel heul slechte accu?

ik denk massadraad los of andere draad slecht contact
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: storing

Bericht door Oviivo »

Roger B. (11)61 schreef:en tijdens het rijden dan?? ook slechte dynamo?
en als je de sleutel in contact stand draait?? wel heul slechte accu?

ik denk massadraad los of andere draad slecht contact
Yup, kan ook.

Als laadcircuit niet (goed) in staat is om de accu op peil te houden. En als de accu op zich ook al minder is ...
Kan ook aan massa liggen, natuurlijk, want dan krijg je ook niet genoeg stroom door de aders geduwd :knipoog

Volgens mij een niet al te lastig probleem om op te lossen, gelukkig :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie