Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

betrouwbare garage gezocht

vragen over de T5
Plaats reactie
Transporterlover
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2008, 10:33

betrouwbare garage gezocht

Bericht door Transporterlover »

grote beurt

Hallo mede transporter fans. Ik heb al mijn hele autobezitter leven lang al angst om mijn auto's naar een dealer of garage te brengen voor een
onderhouds beurt Ik heb helaas geen enkel vertrouwen in hun. Nu kon ik de laatste jaren mijn T5 (2004) op mijn werk van onderhoud laten
voorzien maar aangezien ik daar nu niet meer werk is dit helaas nu niet meer mogelijk Nu wil ik jullie graag vragen of er iemand is die een goed
en betrouwbaar bedrijf weet waar ik mijn auto met een gerust hart naar toe kan brengen en waar zij mijn auto wel serieus willen onderhouden
voor een redelijke prijs. Ik woon in Leiden maar de afstand vindt ik niet zo belangrijk als het maar een vertrouwd adres is en betaalbaar.
Wie kan mij aan een goed adres helpen alvast hartelijke dank
Gebruikersavatar
peewilli
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jun 2012, 14:45
Locatie: IJsselstein

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door peewilli »

http://www.autoservicedekemp.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk hier maar eens, betrouwbaar en redelijke prijzen.
Mijn T5 heb ik hier ook gekocht.

Succes
T5 2008- 2,5 ltr. automaat-130 PK- zilvergrijs- LWB-18"ATS-255-45-18
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door ronald tdi »

Daar zeg je wel wat...

Mijn ervaring qua onderhoud heb ik nog niet met de T5, maar ik was eerst van plan een nieuwe te kopen.
Aldaar bij de vw dealer gezeten en het e.e.a. door te nemen.
Nu moest er ook een rolstoel lift inkomen en dergelijke dus dacht ik we kopen een goede 2e hands en als we als nog voor de ombouw moeten betalen kunnen we dat tenminste.

Uit eindelijk gedaan en netjes gebeld naar de vw dealer.
De persoon was niet aanwezig.
De maandag er op weer gebeld, hij was er weer niet, maar wel verteld dat we voor een andere bus gingen dan die van de dealer.
Ook heb ik uit voorzorg een mail gestuurd en netjes bedankt voor de werkzaamheden enzevoorts.


Geen enkele reactie, helemaal niets.

Terwijl de opel dealer een mail stuurde dat hij het jammer vond, maar toch vele en plezierige km wenste.

Ik bedoel wat is het een kleine moeite om iets van je te laten horen.

Na de ombouw ben ik er nog geweest om een motor management steker te halen.
Ik legde uit waarom en de man vond het grote onzin.

(zie tips management met slot-T5 hier op het forum)

En moest toch wel heel erg aandringen om toch zo'n ding te krijgen.

Zijn collega vond het een geweldig idee en pakte als nog die plug/stekker.
Nu hoor ik wel vaker dat de officiele vw dealers niet echt prettig zijn in de omgang.
Dus waar wil ik heen???
Zoek een kleine garage waar men nog iets wil doen voor de klanten.
Vaak krijg je het goede gevoel al heel snel dat het zo is.

OK er zitten ook vreemde tussen, maar google brengt toch wel uitkomst als het er een is.

Ik ben al wel aan het rond kijken.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door alfagek »

probleem met de dealers is dat je voor een bus die nog pon garantie heeft wel naar ze toe moet gaan.

Andere garages, vallen niet onder pon dus dan willen ze ook de garantie niet meer laten gelden.

heb het zelf bijna meegemaakt, maar alles kwam gelukkig goed door opletende medewerkster van vw dealer.

Gr,
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door robertTREBOR »

ronald tdi schreef:Daar zeg je wel wat...

Mijn ervaring qua onderhoud heb ik nog niet met de T5, maar ik was eerst van plan een nieuwe te kopen.
Aldaar bij de vw dealer gezeten en het e.e.a. door te nemen.
Nu moest er ook een rolstoel lift inkomen en dergelijke dus dacht ik we kopen een goede 2e hands en als we als nog voor de ombouw moeten betalen kunnen we dat tenminste.

Uit eindelijk gedaan en netjes gebeld naar de vw dealer.
De persoon was niet aanwezig.
De maandag er op weer gebeld, hij was er weer niet, maar wel verteld dat we voor een andere bus gingen dan die van de dealer.
Ook heb ik uit voorzorg een mail gestuurd en netjes bedankt voor de werkzaamheden enzevoorts.


Geen enkele reactie, helemaal niets.

Terwijl de opel dealer een mail stuurde dat hij het jammer vond, maar toch vele en plezierige km wenste.

Ik bedoel wat is het een kleine moeite om iets van je te laten horen.

Na de ombouw ben ik er nog geweest om een motor management steker te halen.
Ik legde uit waarom en de man vond het grote onzin.

(zie tips management met slot-T5 hier op het forum)

En moest toch wel heel erg aandringen om toch zo'n ding te krijgen.

Zijn collega vond het een geweldig idee en pakte als nog die plug/stekker.
Nu hoor ik wel vaker dat de officiele vw dealers niet echt prettig zijn in de omgang.
Dus waar wil ik heen???
Zoek een kleine garage waar men nog iets wil doen voor de klanten.
Vaak krijg je het goede gevoel al heel snel dat het zo is.

OK er zitten ook vreemde tussen, maar google brengt toch wel uitkomst als het er een is.

Ik ben al wel aan het rond kijken.
Ook deze sluwe man denkt , laten ze die bus maar lekker jatten.
Aan een nieuwe bus zonder inruil leveren verdien ik meer als aan
een diagnose stekker leveren :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij is er een europeesche wetgeving die garantie uitsluiting bij niet-dealer onderhoud verbied.... dus OOK meneer Pon moet gewoon garantie verlenen aan niet-dealer (maar wel juist) onderhouden auto's (dat het claimen van garantiewerkzaamheden die niet bij de dealer uitgevoerd zijn lastig tot onmogelijk is kan ik me wel goed voorstellen)

Iedereen heeft zijn eigen ervaring/gevoel bij verschillende garages. De garage waar ik vertrouwen in heb, kan voor een ander zijn gevoel de groots mogelijke oplichter zijn...

De VW T5's die ik reed en een caddy van een werkgever gingen bij de dealer met meerdere vestigingen in gelderland(achterhoek)
De vestiging in Duiven heb ik ervaring mee, en geen nare ervaring mee gehad die niet goed opgelost werd (waar gewerkt wordt worden ook weleens foutjes gemaakt) De huidige komt in Doetinchem weg, en gaat daar voor onderhoud (januari of zo denk ik) en voor een nieuwe achterkant (kusje van peugeot 508 vorige week) :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door cali_generation »

Hoi Transporterlover,
Zelf heb ik na een paar wisselende ervaringen bij VW dealers tot nu toe wel goede ervaring met ABC bussen in Schiedam http://www.vwbussen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doen eigenlijk alleen maar VW bussen en hebben naast T5 ook veel ervaring met voorgaande types. Doen ook veel in onderdelen die ze rechtstreeks van VW uit Duitsland krijgen (gedemonteerde testbussen enzo). Misschien vanuit Leiden ook de moeite waard.
Groet!
cali_generation :toppie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door robertTREBOR »

Ook ik heb zeer positieve ervaringen met ABC in Schiedam.
Het bedrijf doet idd. alleen maar T1 t/m T5 bussen en dit al 40 jr. lang, uiteraard de T5 pas va
2002 :-) Er is een enorme kennis aanwezig en hun prijzen zijn denk 40% lager als bij de dealer.
Er is ook een groot assortiment gebruikte onderdelen.

:T54LIFE
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: betrouwbare garage gezocht

Bericht door Oviivo »

is de http://www.devwgarage.nl iets? Zitten meer bij mij in de buurt namelijk.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie