Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slecht stationair draaien bij warme motor

vragen over de T5
Plaats reactie
Dirk Duthoit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2012, 20:34

Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door Dirk Duthoit »

Hallo allen,

Even voorstellen (ben nieuw): we hebben zo'n twee jaar geleden een T5 Multivan aangeschaft om te laten aanpassen naar invalide auto.
De bus heeft ons altijd naar volle tevredenheid gediend, rijdt super lekker, heel comfortabel en extreem luxe!
Nu echter heeft ie een vreemd probleem. Bij warme motor start ie slecht, draait ie stationair heel slecht (hij lijkt een of meer cilinders te missen) en af en toe valt hij helemaal stil. Het vreemde is dat er bij koude motor niets van dit alles aan de hand is.
Natuurlijk hebben we hem al naar de garage gebracht, maar daar konden ze het niet vinden. Op aanraden van de VW dealer zijn inmiddels de cilinderkop, verstuivers, hogedrukpomp en EGR vervangen. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat dit een klein fortuin gekost heeft.
Echter.... het heeft allemaal niet mogen baten. De klachten zijn er gewoon nog. :muur
Heeft iemand van jullie een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alle tips zijn welkom!
Het gaat om een AXD type motor dus een 2.5 tdi van 130pk. Bouwjaar is 2003 (in van de eerste).

Ik ben zeer benieuwd naar reacties, alle hulp is welkom!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door vaniac »

Het motorregelapparaat zou ook de boosdoener kunnen zijn. Bij mijn T5.1 is het indertijd vervangen omdat de warme motor niet of heel slecht aansprong. De oorzaak was pas na lang zoeken door de dealer gevonden ($$$$$$ :ie :ie :ie :ie ). Daarna was het probleem definitief verholpen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door Roger B. (11)61 »

weer typisch zo'n "we weten het niet, dus laten we eens wat hele dure dingen gaan vervangen" verhaal.....

Als ik mijn auto in de handen van een garage leg om gerepareerd te worden, en er wordt een klein vermogen aan onderdelen in gesleuteld.........dan verwacht ik toch op zijn minst dat de klacht verdwenen is lijkt me.......zoniet, wordt er een ernstig woordje over de kosten gesproken..... en komt het er van mijn kant op neer dat ie het mag oplossen en ik er verder geen cent voor wil hoeven betalen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door Multivan Generation »

Ik verdenk ook de motorcomputer..

Je hebt PB..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dirk Duthoit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2012, 20:34

Re: Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door Dirk Duthoit »

Hey guys.
Bedankt voor de reacties!
Dat de garage een aardig probleem krijgt met de factuur moge duidelijk zijn :-)
Als het de computer is, verdenken jullie dan het apparaat zelf of zou het ook op te lossen door hem bv te laten chippen (nieuwe software erover heen te schrijven)? Ik las hier trouwens ook dat het geen slecht idee zou zijn om de roetfilter weg te laten halen. Ik zit er aan te denken om dat ook maar gelijk te doen namelijk...
Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor ik weer een rib uit mijn lijf kan gaan rukken ... (heb al niet veel meer over) :groteogen
ronald tdi
Berichten: 1626
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Slecht stationair draaien bij warme motor

Bericht door ronald tdi »

Nu je er over denkt....

Vanalles doen en de klacht blijft... en dan verwacht men dat je de onderdelen gaat betalen.
iets betalen wat niet(s) gewerkt heeft, kunnen ze gelijk de banden vervangen lm velgen er onder zetten, sport uitlaat, leren bekleding.
Want je weet maar nooit :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

dat men iets probeerd, ok dat snap ik.
en zoeken is tijd en dat zal dan wel wat kosten, maar die delen nee dat zou ik ook niet doen.
Plaats reactie