Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Multivan 2007 verlagen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door klokker »

Hallo,
iemand wat tips en ideeen om mijn T5 te verlagen. Wat is een betaalbaar setje en is dat zelf te doen ?
Afbeelding

groet, Kees :T54LIFE
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door Kevin »

Hoi Kees,

Ik heb een v-maxx extreme set er onderzitten, moet zeggen dat dit setje me goed bevalt.
Rijd er al een jaar mee, altijd zwaar beladen en alles is nog heel. (2 jaar garantie)

Setje kost 699 incl. BTW, laten monteren voor €125,-
http://www.v-maxx.com/nl/show-products/ ... 3064/3153/

Het is een scrhoefset, de hoogte en de hardheid is instelbaar.
En het comfort is echt nog boven verwachting goed, je stuitert echt de bus niet uit.
Maar dit is zelf in te stellen qua hardheid. Fabrieks opgave is verlaging van 4 tot 7 cm

Weet niet hoe hun dit gemeten hebben, ik zit nu voor 8cm en achter 9 cm lager dan voorheen. (nieuwe, lege bus dat wel)


Afbeelding
Ik heb zelfs nog 3 a 4cm schroefdraad over.
Afbeelding
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door Multivan Generation »

Kevin schreef:Ik heb een v-maxx extreme set er onderzitten

Weet niet hoe hun dit gemeten hebben, ik zit nu voor 8cm en achter 9 cm lager dan voorheen. (nieuwe, lege bus dat wel)
Ik had onder mijn T4 verlagingsveren van MAD.
zouden 45 mm verlaging moeten geven.

Voorzijde was -70 mm en achterzijde -92 mm :nuts
En toen stond de auto netjes recht..
Dus meten is soms voor fabrikanten blijkbaar lastig :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door sep »

Ik rij sinds kort met dezelfde set als kevin hierboven (en dan meestal onbeladen )..en kan hetzelfde beamen,...hij gaat echt een mooi stuk omlaag zonder dat je inboekt op comfort...ook blij om te horen dat hij er al een vol jaar mee rondrijd zonder problemen :knipoog
Ik heb slechts € 500,- inc btw betaald voor deze set...vmax shop ..ff googlen en je vind em wel

Mvg Sepster

Mocht je ze zelf willen gaan plaatsen dan heb ik nog wel een mooi linkje voor je met een beschrijving :toppie

http://www.mediafire.com/?88hii2bq4m8v656" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Mooie bus Kees :toppie
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door klokker »

Thnx Jeroen, vandaag nog even een uitgebreide audio installatie ingebouwd met platte woofer onder de stoel, super geluid ! :ikrij
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door klokker »

Jeroen T5 204 schreef:Mooie bus Kees :toppie
Wat kost de K&N filter Jeroen ?
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door Kevin »

klokker schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Mooie bus Kees :toppie
Wat kost de K&N filter Jeroen ?
Las ergens, dat de originele VW filter het best uit de test kwam. Als dit niet zo is, wil ik dit uiteraard graag weten :T54LIFE
Ik heb, by the way, een 10"woofer onder de bijrijdersbank gerplaatst. 890watt RMS Alpine woofer.
Wel een gat in de originele 'kist onder de bijrijdersbankk moeten slijpen, maar wel knallen in iedergeval! Bonk, bonk..
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door ktmkrik »

Kevin schreef:
klokker schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Mooie bus Kees :toppie
Wat kost de K&N filter Jeroen ?
Las ergens, dat de originele VW filter het best uit de test kwam. Als dit niet zo is, wil ik dit uiteraard graag weten :T54LIFE
Ik heb, by the way, een 10"woofer onder de bijrijdersbank gerplaatst. 890watt RMS Alpine woofer.
Wel een gat in de originele 'kist onder de bijrijdersbankk moeten slijpen, maar wel knallen in iedergeval! Bonk, bonk..
Dat heb ik ook al een aantal keren gelezen dat een origineel VW filter het beste is, maarja is dat waar wat er geschreven word?
Lees ook wel eens dat bijv een K&N filter te vet kan zijn en voor problemen kan zorgen met de lucht/massa meter!
Wat is dan het beste om te doen want zit zelf ook wel te twijfelen om een K&N filter te plaatsen, wie heeft hier ervaring mee?
Overigens super strakke T5 Kevin :toppie , volg je interessante topic op de voet
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door sep »

Ik rij zelf al vele jaren met een k & n filter in mn t5......wat het gevoelsmatig deed ..is dat de motor iets sneller oppakte ...met andere woorden...het maakt nauwelijks verschil...ook het geluid veranderd niet .....
Ik had toendertijd mn t5 laten tunen...en dan ga je kijken naar kleine dingetjes ,zeg maar de puntjes op de i zetten ...
En ..het kan nadelen geven met je lmm...gestel dat je het filter te nat hebt gemaakt met olie...zelf nooit last van gehad trouwens...
Als je echt wat wil winnen dan zul je echt meer aan het inlaat en uitlaat traject moeten doen ..tenminste dat is wat ik er over gelezen heb
Mvg sepster
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: T5 Multivan 2007 verlagen

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Ik heb nog een orgineel multivan set liggen.
Komt van mijn multivan die vanaf fabriek geleverd is met sport onderstel.
Heeft 40000km onder de auto gezeten.
Ik wil er 200 euro voor hebben.
Plaats reactie