Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Grip met de standaard banden

vragen over de T5
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door Danny »

Tja ik vind de Agilis voor mij als zomerband en de Agilis snow and ice winter best voldoen, ik vind van mezelf dat ik netjes "doorrijd" en inderdaad men zomerbandjes gaan al 100.000km mee.

Over banden en maandverbanden lopen de meningen altijd errrrg uiteen. mensen met een normale rijstijl moeten al flink tekeer gaan om een bus te laten uitbreken met een bestelbusband in goeie staat :knipoog
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door robertTREBOR »

En de winnaar qua grip is....................................
Bijlagen
En de winaar is.........................
En de winaar is.........................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door Oviivo »

robertTREBOR schreef:En de winnaar qua grip is....................................
jajajaja, het gaat niet alleen om het merk, ook om het type, de breedte/hoogte/velgmaat etc. :muur

Als een Golf Diesel goed getest wordt op zuinigheid, wil dat niet zeggen dat een Touareg V8 Benzine ook zuinig is :wjw

Overigens; ik ga na de winter voor een nieuw zomersetje; Hankook V12 Evo is 1e keus :yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door jwlos »

ik ben in ieder geval niet de enigste met dit probleem.
De band gaat ik wel uitzoeken als ik de velg uitzoek.
ff sparen en dan komt het goed. :)
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door Pascal-141 »

caddy schreef:Welke band vind jij fijn om mee te rijden Pascal?
Ik rijd al jaren naar alle tevredenheid met Fulda . En ook met Falken heb ik goede ervaring.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door frank884 »

jan2009 schreef:
Danny schreef: Over banden en maandverbanden lopen de meningen altijd errrrg uiteen. mensen met een normale rijstijl moeten al flink tekeer gaan om een bus te laten uitbreken met een bestelbusband in goeie staat :knipoog
Ja dat denk jij :nuts
Heb het zelf voor elkaar gekregen om onze vorige bus te laten springen bij 140 km/h
Daar zaten geen bestelbus banden onder , maar een snelle stuurcorrectie was bij die snelheid genoeg om hem 3x te laten springen van links naar rechts over twee rijbanen
Dan heb je wel paniek onder je passagiers :ie
Ja, Het zwaartepunt ligt eenmaal veel hoger dan bij een luxewagen,onafhankelijk van welke banden eronder liggen,
en incl die ton laadvermogen zit die al snel richting de 2.7- 3 ton dan kun je er eenmaal niet zo'n gekke dingen mee doen.

Ik zie regelmatig in Duitsland die grotere bussen,"4 en meer ton laadvermogen" van Hermes,DHL,DPD of op Pools kenteken enz met vaak jonge "goedkope"chauffeurs de gekste dingen doen op de outoweg, maar die bussen zijn niet begrenst en lopen gemakkelijk 160 en dan maakt het verschil op je daar leeg of vol mee rijdt als je effe aan het stuur trekt.

Mijn T4 zomer Bestelwagenbanden hebben dan nog een LI van 104!! daar komen veel luxewagen banden niet aan en bijna 4 bar druk erin dus bij snelle zijlingse bewegingen, kunnen als je luxewagen banden eronder hebt met een krappe LI voor een T5/4 die zelfs veel instabieler (met zijwaardse krachten) zijn dan de bestelwagenband.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef:Ja dat denk jij :nuts
Heb het zelf voor elkaar gekregen om onze vorige bus te laten springen bij 140 km/h
Daar zaten geen bestelbus banden onder , maar een snelle stuurcorrectie was bij die snelheid genoeg om hem 3x te laten springen van links naar rechts over twee rijbanen
Dan heb je wel paniek onder je passagiers :ie
Goh Jan,
dat had ik toch niet achter je gezocht..
Zo'n rijstijl.. :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Grip met de standaard banden

Bericht door frank884 »

jan2009 schreef:
Multivan Generation schreef: Goh Jan,
dat had ik toch niet achter je gezocht..
Zo'n rijstijl.. :lach
Sinds dat moment rij ik ook anders
:ikrij

Met name als er weer eens een halve zool kruipt in het gat tussen mij en mijn voorganger
:gif
tja, je hebt het helaas niet altijd zelf in de hand, en dan is het helemaal vervelend
en rijdt je er dan achterop dan, :gif --"heb je niet genoeg afstand gehouden"--
en kun je het ook nog betalen ook!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie