Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Idee simpele T5 camper voor 4 personen?

vragen over de T5
Plaats reactie
RolfC

Idee simpele T5 camper voor 4 personen?

Bericht door RolfC »

Wij hebben verregaande plannen om een T5 Kombi bus aan te schaffen en hier erg minimalistich een camper van te maken. Graag jullie mening om te kijken of dit te realiseren is of dat het erg onverstandig is.

Omdat we de bus nog niet hebben, nog geen weet hebben van een definitieve indeling willen we hier in eerste instantie niet teveel tijd/geld aan spenderen. Toch willen we hier met 2 volwassenen en 2 kinderen makkelijk mee op pad kunnen. (slapen, leven/eten en koken)

In eerste instantie willen we een slaaphefdak laten plaatsen zonder bodem en matras. Een bodem kunnen we zelf maken en de kinderen kunnen op matjes slapen in het hefdak. Dat is vrij makkelijk te laten doen.

Als tweede heb ik het idee om aan beide zijden van de bus 3 "steigerbuizen" te laten plaatsen. Maar dan van die buizen waar ze in de winkel ook stellages mee opbouwen. (waar dus plankendragers in kunnen) Als het meezit zouden die buizen verwijderbaar moeten zijn. (dus met een soort voet waar ze invallen in de bodem en bij het dak) Daarnaast wil ik 2 van die buizen tot zo'n 1.5m hoogte in het midden laten plaatsen. Aangezien daar het hefdak zit kunnen deze niet aan het plafond bevestigd worden. Hiermee wordt het mogelijk om met een aantal planken/plankdragers aan beide kanten een zitbank te maken met een tafel er tussen. Daarna de bank te verhogen tot de hoogte van de tafel waardoor een 2 persoons bed ontstaat en er blijft een hoop bergruimte beschikbaar.

Een keukenblokje lijkt me vrij makkelijk in te passen.

Is het idee met de buizen realiseerbaar, dingen waar ik op moet letten of beslist niet moet (laten) doen?
Plaats reactie