Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sneeuwkettingen

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

sneeuwkettingen

Bericht door marko t5 114 »

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk. Nu rijden we op winterbanden, maar het kan goed zijn dat er toch sneeuwkettingen verplicht zijn om bij je te hebben. Als ik via marktplaats iets zoek waar moet ik dan op letten? Kan ik bij de juiste inchmaat gewoon kopen of heb ik speciale nodig vanwege het gewicht? Zijn ze ook te huur of te leen? Wat kosten nieuwe kettingen eigenlijk voor een bus? Als iemand wat tips heeft, hoor ik het graag!
:T54LIFE

Groet, Marko Sturing uit Buinen
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

sneeuwkettingen

Bericht door Eric 175 »

Gewone (van PKW's) sneeuwkettingen passen wel op de bus maar mogen niet gemonteerd worden vanwege het gewicht.
Je moet dus bijv. 4x4 kettingen kopen of speciale bestelwagen-kettingen, je zit dan al gauw boven de 100,-.
Tipje: oefen thuis eerst een paar keer, ok, je buren zullen raar opkijken. Maar het is erger om daar in Oostenrijk in de kou in een sneeuwbui staan en het lukt niet!!
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

sneeuwkettingen

Bericht door J@n de fruitman »

Je hebt inderdaad stevige sneeuwkettingen nodig. Heb een keer sneeuwkettingen voor personenauto omgelegd, Bij het wegrijden braken ze gelijk doormidden. Heb daarna winterbanden gemonteerd en heb de sneeuwkettingen nauwelijks meer gebruikt.
Ik heb goede ervaringen met Weissenfels kettingen van het type TR Rex, geschikt voor 4x4 en bestelwagens. Op deze site info en prijzen, je vindt daar ook welk type bij je bandenmaat past.
http://www.topspace.nl/verkoop/sneeuwkettingen.htm#4x4
Op marktplaats worden ze vaak voor 50 tot 100 euro aangeboden.
Plaats reactie