Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 start niet niet na een rit!!! help!

vragen over de T5
Plaats reactie
GP-Alex
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2013, 19:56

T5 start niet niet na een rit!!! help!

Bericht door GP-Alex »

Beste Transporter/Multivan bezitters,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een account aangemaakt speciaal voor dit probleem. Ik ben vaker hier om een beetje rond te lezen etc maar nooit echt antwoord gegeven etc.

Ik heb een T5 bj 2005 1,9 TDI 105pk. heb in de zomer er een GP gemaakt (neusje veranderd) + dashboard is ook van de nieuwe T5

Ik heb de laatste tijd een probleem, voorheen was dit totaal niet:

Ik start smorgens de auto om ff ergens heen te gaan. als ik dan de auto uit doe en 5 minuten later wil starten gaat het niet. ofja de auto start en valt 2 sec later uit. als ik contact maak branden de kilometerteller lampen ook helemaal niet. de radio gaat echter wel aan. Ik moet dan 20 minuten wachten met de deuren opslot en sleutel uit het contact en dan pas gaat de auto en al de lampjes aan en start de auto normaal.
Dit begint zeer irritant te worden.

Ik vermijd ook korte ritten met de T5 en ga dan met een kleinere auto.

Ik heb geprobeerd of het aan de sleutel lag maar dit was het niet omdat ik met de reserve sleutel heb geprobeerd de auto te starten maar dit lukte ook niet.

Er zat een startonderbreker in van een of ander chinees merk van de vorige eigenaar. ik dacht dat het hieraan lag en heb het eruit gehaald, was een joekel van een kastje. Maar nee het ligt niet hieraan

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen want het is echt irritant en vooral koud nu om te wachten in de auto. vooral omdat ie vaak nog niet op bedrijfstemperatuur is als ik stop.


Groet,

Alex
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T5 start niet niet na een rit!!! help!

Bericht door Donald4Motion »

Dit zal te maken hebben met je startblokkering.

Ik ben niet thuis in dat, dus kan je helaas niet adviseren in deze.

Als je op zoeken 'startblokkering' zoekt dan lees je gelijkwaardige kuren als dat jij meld.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: T5 start niet niet na een rit!!! help!

Bericht door vaniac »

Niet ernaar raden, maar eerst het storingsgeheugen laten uitlezen!!!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 start niet niet na een rit!!! help!

Bericht door Oviivo »

vaniac schreef:Niet ernaar raden, maar eerst het storingsgeheugen laten uitlezen!!!

+1 :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie