Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lakproblemen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

lakproblemen

Bericht door mettesboy »

Hello,

Mijn T5GP is nu 2,5 jaar oud.
Toen ie een half jaar oud was is er eens een bobcat met z'n arm tegen de kofferklep gebotst..... gevolg een hap erin en een nieuwe kofferklep. Allemaal goed en wel hersteld, maar.....
Stilaan zag ik aan de rand van de plastic bar met de nummerplaatverlichting dat de lak zich stilaan opeen begon te drukken.
De plastic schraapte als het ware 'door het vibereren?' de lak eraf, gevolg na nog geen jaar...... lak tot op metaal eraf en roest, verf begon al lekker te blazen. 1 maand geleden mocht ik de bus daarvoor binnen brengen, ze gingen dit in garantie herstellen. Krijg ik de auto terug en zag al direct dat ze 'genoeg' lak hadden gespoten, aan de rand boven de achterlichten lag echt een worst van lak op de carosserie (nu ja dat valt enkel op als je er op let maar toch) zie ik vandaag terug naar die lak aan de nummerplaathouder en hetzelfde verhaal gaat binnenkort weer beginnen denk ik.ik zie de lak terug opstuiken. Zou ik wat elastische kit ertussen doen?

Zijn er nog met dit voorval?

groeten
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
gica
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mar 2012, 16:41

Re: lakproblemen

Bericht door gica »

Vervelend dit soort dingen. Ik zou nooit zelf er iets aan gaan doen want dat wordt later zeker tegen je gebruikt. Gewoon weer terug, je hoeft er geen genoegen mee te nemen.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: lakproblemen

Bericht door Oviivo »

Goed advies. Maak van hun probleem niet jouw probleem. Vragen of iemand zijn vak goed verstaat en kwaliteit levert is echt niet te veel gevraagd. Sterker nog, je zou het niet hoeven te moeten vragen. Maar ja, blijkbaar is prutswerk de standaard gewirden.

Terug ermee en dat ze zich mogen schamen!
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
BramM
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 apr 2013, 09:16

Re: lakproblemen

Bericht door BramM »

Zou er zelf niets aan doen want dan vervalt de aansprakelijkheid. Als het niet deftig hersteld is blijven zij verantwoordelijk. Bij het opnieuw monteren na herstel kan je kijken om wat vilt of rubber tussen de plaathouder en carrosserie te steken zodat ze elkaar niet meer raken.
Plaats reactie