Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat is het waard?

vragen over de T5
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: Wat is het waard?

Bericht door veerman »

Ik heb inmiddels een aantal offertes binnen en dit zijn voor een sprinter of krafter. De sprinter word een 319 met 6 bak of Krafter word de 160 pk 4 motion. Beide mogen tot 3500 kg trekken. Ik neig een beetje naar de Sprinter, ja sorry, ivm de 6 cilinder. Alleen wat ik aan inruil prijs krijg is om te huilen. Ze geven me € 10000 zonder ook maar 1 keer te kijken. Terwijl Hij in 2005 bijna € 60000 :ie heeft gekost buiten de belastingen om!
Bedankt voor het linkje. Nu word ik helemaal niet blij van de inruilprijs. Het nadeel van zelf verkopen is dat de markt nogal slecht is en ben ik bang dat ik straks 2 bussen heb.
Mvg Frank
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Wat is het waard?

Bericht door kampertjes »

Of een kleinere caravan :nuts Dat is toch geen kamperen meer?
Nou ja, ieder z'n ding.

Wij gebruiken die sprinters met deze motoren en 4x4 op het werk om zware aanhangers te verslepen. Je weet niet eens dat ie er aan hangt. Het zijn 5-series dus met dubbel lucht achter. Pas goed op want niet alle sprinters mogen standaard 3,5 ton trekken! Dat moet je echt aangeven bij de 3-serie want standaard is 2,8 ton.
En Crafter 4-motion? Dat kan wel maar die zijn niet af-fabriek met 4x4 dacht ik maar moeten worden omgebouwd bij Seikel of zo. Dat gaat echt geld kosten! En dan zit je nog met een 2 liter diesel. Hm..
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: Wat is het waard?

Bericht door veerman »

Dubbel lucht gaat mij te ver! Deze sprinter of krafter laat ik op groot kenteken zetten tot 3880 kg. Dan rijd ik wel met tacho en 89 km p/ u maar geen bijtelling. In het buitenland had ik ook met multivan een tacho moeten hebben vanwege het totaal gewicht. In Nederland is het ook zelfs al zover dat er met bestelbussen een tacho aanwezig moet zijn. Alleen zijn hier nog uitzonderingen voor. Verder moet ik me aan de rij en rusttijden houden en aan rij verboden in het buitenland. Het is niet altijd makkelijk maar dat is niet anders!
Mvg Frank
Plaats reactie