Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DPF verwijderen, maar nog niet uitschrijven.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

DPF verwijderen, maar nog niet uitschrijven.

Bericht door dyselinck »

Hoi,

Ik vroeg me af of het kwaad kon van de DPF leeg te halen,maar hem nog niet uit teschrijven.

Ik zou het leeghalen zelf doen, maar dan naar iemand rijden om hem uit teschrijven. Kan dit kwaad?

Heeft iemand een HOW - TO om DPF leeg te maken?

Groetjes
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: DPF verwijderen, maar nog niet uitschrijven.

Bericht door robertTREBOR »

Ik wilde ook mijn roetfilter verwijderen destijds en naderhand de sensors uitschrijven./ software
aanpassen.
Ik vroeg me exact hetzelfde af.
Het werd me ten strengste ontraden !
Je hele uitlaatsijsteem zou er door in de brand kunnen vliegen, omdat als er een regeneratie
opdracht zou komen, de diesel zo in die lege DPF gespoten zou worden met de nodige vlammenzee.
Niet doen dus !!

Je moet de DPF leeghalen en software aanpassen door dezelfde persoon te laten doen.
Of;..............................
Als je handig bent copieer je je software op een stick, email je het bestandje weg ,
laat je deze aanpassen en copieer je via de OBD de aangepaste software met de uitgeschreven
sensors weer terug. Dan kan je alles dus wel zelf doen.
Of;.............................
Wat ook kan is eerst de sensors uitschrijven/ software aanpassen, dan met DPF eronder nog weekje rijden, die regenereert dan niet meer , daarna dan de DPF / roetfilter leegmaken.

p.s. Ik heb gewoon alles door JD engenering laten doen, roetfilter verv. voor RVS pijp,
EGR dicht laten schrijven , Chippen naar 210 pk , kostte destijds iets van ca 900 euro maar
die heb ik lang VET terug verdient omdat het verbruik van 1 op 10 naar ca 1 op 12.5 ging.
Dus eigenlijk GRATIS :lach :lach
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 08 mei 2013, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: DPF verwijderen, maar nog niet uitschrijven.

Bericht door Danny »

Volgens JD engineering kan 't eventjes en niet zozeer omwille van die redenen maar ook omwille van hoe langer hoe moeilijker verwijderen van de storingen uit het geheugen, op den duur zou 't via de OBD niet meer kunnen en zouden ze de door er moeten uithalen om aan de PC te bewerken... meer centjes dus.
Is hun versie niet de mijne he
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: DPF verwijderen, maar nog niet uitschrijven.

Bericht door ronald tdi »

Ik zou het ook andersom doen.
Eerst uitschrijven dan weghalen als je het toch zelf wil doen.
Plaats reactie