Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waarschuwing rem.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gica
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mar 2012, 16:41

Waarschuwing rem.

Bericht door gica »

Zit met een vreemd probleem. Sinds enige tijd gaat in het dashboard het waarschuwingslampje voor de rem af en toe branden. De remblokken en sensor al vernieuwd maar het probleem blijft. Vaak op het moment dat ik zachtjes achteruit rij zonder daarbij te remmen. Ook heb ik het idee dat bij het starten het rempedaal wat harder aanvoelt.
Iemand die deze storing herkent? Zou het te maken kunnen hebben met de remdrukcilinder of staat dit los van de waarschuwing op mijn dashboard?

Alle tips zijn welkom!!
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Waarschuwing rem.

Bericht door ktmkrik »

gica schreef:Zit met een vreemd probleem. Sinds enige tijd gaat in het dashboard het waarschuwingslampje voor de rem af en toe branden. De remblokken en sensor al vernieuwd maar het probleem blijft. Vaak op het moment dat ik zachtjes achteruit rij zonder daarbij te remmen. Ook heb ik het idee dat bij het starten het rempedaal wat harder aanvoelt.
Iemand die deze storing herkent? Zou het te maken kunnen hebben met de remdrukcilinder of staat dit los van de waarschuwing op mijn dashboard?

Alle tips zijn welkom!!
Stekkerverbinding bij de remblokken wel ok?
Had pas ook een draadbreuk bij dat stekkertje en kreeg ook het waarschuwingslampje de hele tijd.
Plaats reactie