Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifruiten dubbele cabine T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door astolk »

Bestaat de mogelijkheid om de bestaande ruiten in een T5 dubbele cabine te vervangen door schuifruiten heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand info hierover?

thx bram stolk
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door heemskerk »

Ja, die mogelijkheid bestaat. Let op: links en rechts zijn verschillend. Klinkt misschien logisch maar er is al eens ten onrechte gesuggereerd dat links ook rechts kan maar dan omgedraaid (op z'n kop) maar dan kom je in de knoei met afwatering etc. Bovendien staat het ook zo k*t met het logootje aan de bovenkant en op de kop... :lach

Gewoon twee zoeken op Marktplaats & E-bay. Lees wel even de info op dit niet aangaande lekkages, modificaties e.d. Een glasherstelbedrijf kan ze er voor je inzetten, je kunt het ook zelf pogen.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door JP »

Toen ik bij aanschaf van mijn bus dezelfde vraag stelde werd mij uitdrukkelijk gezegd dat het later inbouwen niet mogelijk is, omdat de sponning geheel anders zou zijn.
Wat nu waar is?? Dat dealers soms niet geheel op productkennisniveau zijn dat is bekend :bonk
Maar er zijn dus twee tegenstrijdige verhalen, misschien verstandig om nog even door te vragen :toppie
Wellicht een bouwjaar verschil??

Succes.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door heemskerk »

JP schreef:Toen ik bij aanschaf van mijn bus dezelfde vraag stelde werd mij uitdrukkelijk gezegd dat het later inbouwen niet mogelijk is, omdat de sponning geheel anders zou zijn.
Wat nu waar is?? Dat dealers soms niet geheel op productkennisniveau zijn dat is bekend :bonk
Maar er zijn dus twee tegenstrijdige verhalen, misschien verstandig om nog even door te vragen :toppie
Wellicht een bouwjaar verschil??

Succes.
Ik herken het dealerverhaal niet, mogelijk dat iemand anders dat weet. Ik had gewone ramen en heb hiervoor in de plaats schuiframen geplaatst, laten plaatsen welteverstaan. Het verschil in lange & korte wielbasis is gelegen in het achterste gedeelte tussen de C&D stijl, het glas - dus ook de sponning - blijft bij beide varianten geljk vwb de maatvoering tussen de B&C stijl.

Mogelijk een gebrek aan productkennis maar het lijkt mij meer een verzonnen argument om toch maar tot die optie over te gaan tijdens verkoopsessie... :knipoog
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door astolk »

Ok thx voor de feedback..
ik ga ermee aan de slag...to Be continued...
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door vaniac »

De schuifruiten in de T5 zijn berucht vanwege hardnekkige lekkageproblemen,
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door astolk »

Heb inmiddels de schuifruiten gekocht iemand een suggestie waar ik de ruiten in kan laten bouwen?
wellicht heef iemand van jullie hier ervaring mee...

groet bram
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: schuifruiten dubbele cabine T5

Bericht door astolk »

Heb inmiddels de schuifruiten laten plaatsen door http://www.autoglashaarlemmermeer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
top service..heb ook ff getest op waterdichtheid.100%..
een aanrader..

foto's volgen
bram stolk
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Plaats reactie