Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voor de echte monteurs

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Voor de echte monteurs

Bericht door jacobsentertainment476 »

Op de foto staat met rode pijl aangegeven een oil check valve. VW #: 077 103 175 B, maar wie o wie kan mij vertellen de torq waarde van dit onderdeel ?
Gisteren nog even de randen een beetje schoon schuren met een Scotch-Brite doekje, en zag dat deze geheel los kon bewegen. Dit lijkt mij niet standaard, dus hoop dat er hier iemand is die mij kan vertellen hoe vast deze komt te zitten. Ik heb de cilinderkop dus niet meer hier, maar zover ik kan zien moet deze gemonteerd zijn voor de cilinderkop geplaatst wordt.
oil-check-valve.jpg
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door matje86 »

olaf in de t5 wordt veel met meerkantige(12 )gewerkt, kan zo niet bepalen welke :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door jacobsentertainment476 »

Matje kerel :gekte De veel tand heb ik, ik zou graag willen weten met welke torq (foot/pound of newton/meter) deze vast gezet wordt :muur deze zat dus los in het onderblok :bonk :muur :werkaanT4 En dit deel staat niet (echt niet !!) in Elsa beschreven, in etka kun je deze wel terug vinden trouwens maar dat schiet niet op.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door JanP »

Dag Olaf,
dat is toch een terugslagklep om de olie "boven" te houden als de motor niet loopt (zodat er sneller oliedruk is na het starten)?
Is in Elsawin inderdaad niet te vinden.
Ik zou het gewoon "met beleid" vastdraaien, er komen verder geen krachten op.
Bij twijfel eventueel met Loctite vastzetten tegen het lostrillen.
Succes met je klus.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door Multivan Generation »

Olaf,
het is alu in alu?
Dan zou ik denken aan 10Nm
maximaal 15 Nm en borgen met een drupje loctide..

By the way, I didnt fuck up my last project :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Opgelost !!

Bericht door jacobsentertainment476 »

Gents, thanks :knipoog

Ik heb de check valve er helemaal uit gehaald en gecontroleerd hoe diep deze vast komt. En inderdaad er zit een schouder onderin, ik heb de valve goed hand vast gezet.

Allemaal bedankt ;-)
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door Multivan Generation »

Op de foto staat met rode pijl aangegeven een oil check valve. VW #: 077 103 175 B, maar wie o wie kan mij vertellen de torq waarde van dit onderdeel ?
De veel tand heb ik, ik zou graag willen weten met welke torq (foot/pound of newton/meter) deze vast gezet wordt
En inderdaad er zit een schouder onderin, ik heb de valve goed hand vast gezet.
Waarom vraag je het dan? :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Voor de echte monteurs

Bericht door jacobsentertainment476 »

:bonk :bifun Ik weet het Peter, maar ik kon het altijd proberen dat er iemand is die het misschien wel weet :wjw
En ik er weinig voor voel om ook nog eens het gehele onderblok te gaan overhalen :muur

Tevens staat er nu ( via dit forum) wel iets van info over de valve op het internet voor de AXE motor :wjw :yes :jumpklap :adhd
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie