Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slaaphefdak Reimo of SCA?

vragen over de T5
Plaats reactie
Dalton
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2013, 22:18

Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Dalton »

Wij zijn bezig om een T5 LW om te bouwen naar een kampeerauto. We willen beginnen met het (laten) plaatsen van een slaaphefdak, maar welk slaaphefdak is nu het beste? Een Reimo Easyfit mit Klappnverschluss of een SCA 192?
Ik heb al gezocht op het web maar kan niet echt een vergelijking tussen de verschillende daken vinden.
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Mickel Moen »

Beste Dalton,

Ik kan je maar 1 goed advies geven. Ga de verschillende hefdaken bekijken. Dan kun je zelf de kwaliteit, afwerking, sluitwijze bekijken.

Ik ben uiteindelijk bij SCA uitgekomen en ben over dit dak zeer tevreden.

Ik denk dat je bij veel weetjewellers welkom bent om hun hefdak te bekijken. Ik zou zeggen waag er een dag aan.

Bij mij ben je zeker welkom. Annoh ook hier in Friesland heeft een Atrion dak.(Refererend aan je andere post.) Dat is echter voor zover ik weet geen slaaphefdak.

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/hefdak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Dalton
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2013, 22:18

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Dalton »

Beste Mickel,
Bedankt voor je reactie en goede tip. Een objectieve vergelijking zal in de praktijk wel moeilijk zijn. Helaas geen "www.kieskeurig.nl" voor slaaphefdaken ;-))
We maken graag gebruik van je aanbod om een keer langs te komen.Toevallig zitten we in hetzelfde schuitje zitten als jullie in 2009: in mei een VW aangeschaft, maar waarschijnlijk niet gereed voor de zomervakantie in, ja hoor, Noorwegen. Je hebt trouwens een leuke site opgebouwd met veel nuttige informatie: petje af!
Vriendelijke groet,
Henk (Dalton)
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Mickel Moen »

Weet waar je aan begint....

Een zelfbouwcamper is een avontuur en verslavend.....

Stuur voor een afspraak maar een PB.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Multivan Generation »

Typisch geval van een paar weken te laat.
We hebben net een kampeer en zelfbouw meeting gehad, waar je verschillende daken op één locatie had kunnen bekijken :knipoog

Uit welke regio kom je, dat maakt het wellicht gemakkelijker om iets te plannen ? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door limburger »

heb ook voor deze uitdaging gestaan een paar jaar geleden, wel met mijn T4 en niet een T5. na veel zoekwerk en prijsvergelijk, uiteindelijk gekozen voor een sca (meer positieve ervaringen over gevonden op het web) die voor omhoog gaat. eens de beslissing gemaakt moet je het ermee doen!! is niet iets wat je nog eens eruit sloopt en vervangt...
denk ook goed na over het voor of achter omhoog klappen.

reimo heeft verschillende daken voor de T5, een dak net zoals bij de T4 die doorloopt tot bijna aan de voorruit en waar dan een extra spoiler nodig is. hetzelfde als sca heeft reimo ook een model met een vaste spoiler waar de dakschaal dan mooi op aansluit (klinkt moeilijk maar als je plaatjes zoekt dan zie je de verschillen). bij een sca dak zit elastiek in het doek verwerkt aan de scharnierkant van het dak, hierdoor kan het doek nooit ertussen komen bij dichtklappen van het dak. of dit bij reimo ook zo is weet ik niet.

als het op de prijsvergelijk aankomt dan let goed op dat je alles hebt: dak, sluitingtype (1 centrale greep of losse riempjes), verstevigingsframe, bedplank/lattenbodem, matras, op kleur gespoten, wel of niet makkelijk vervangbaar doek.

neem de tijd en zeker het aanbod van Mickel Moen!! (dat is een heel mooi sca voorbeeld)

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Slaaphefdak Reimo of SCA?

Bericht door Oviivo »

En een origineel VW dak uit een sloper? Of zijn er wel degelijk LWB aftermarket daken?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie