Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijcamera

vragen over de T5
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

achteruitrijcamera

Bericht door Dirkje »

Ik ben op zoek naar een goede achteruitrijcamera voor mijn bus met lang chassis.
Ik zoek vooral een camera waarbij ik tijdens het achteruitrijden links en rechts het verkeer op de straat kan zien. Dus niet voor mijn trekhaak te zien staan.
Als ik nu thuis vertrek staat mijn bus al voor een deel op straat alvorens ik kan zien of er verkeer afkomt. Da's dus niet zo veilig. Ik dacht ergens een 180 graden camera of zoiets ? Inbouw, opbouw ? Iemand ervaring hiermee ?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Oviivo »

Tip; originele VW camera met lange kabel;

http://www.canshack.de/volkswagen/vw-t5 ... a-low.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:toppie

Verder hadden we hier op :wjw het Candy Witte Project en die had meerdere camera's in zijn bus :alarm
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Giel »

Op Ebay.com zijn veel achteruitrijsystemen te vinden.
Camera met kijkhoek van 170gr. is wel zo'n beetje het grootst.
Achteruitkijkspiegel voor twee camera's lijkt iets voor jou en dan twee listig in- of opgebouwde camera's.
Ik heb zelf een camera en monitor op ebay gekocht, het ene artikel uit Singapore en het ander uit hong Kong, alles binnen 2 weken geleverd by air. (Zo moet de wereld wel kapot gaan)
Bijlagen
$T2eC16JHJIkE9qU3iyUjBQPfBs0s2Q~~60_1.jpg
(46.02 KiB) 2061 keer gedownload
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Dirkje »

Er zijn er zodanig veel dat je niet welke kiezen. Heb eens met een Duitser meegereden en die had zo een camera waar je een volledig zicht had, zowel links- als rechtsachter. Dat zat origineel van fabriek af in zijn Audi.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Oviivo »



:wjw
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Jorg »

http://www.ebay.com/itm/280907272549?_t ... IT&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien is dit iets voor je?
Dirkje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2007, 09:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Dirkje »

Jorg schreef:http://www.ebay.com/itm/280907272549?_t ... IT&vxp=mtr

misschien is dit iets voor je?
Het heeft alleszins een 170°kijkhoek, da's toch al iets.
Jorg
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 mar 2012, 16:56

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Jorg »

Ik had de Tip van Kevin (ook ww-lid) hier is zijn site: http://www.psychedelika.nl/index.php/nl/vw-t5/camera-s" onclick="window.open(this.href);return false; dan zie je ook wat je vanuit alle hoeken kan zien
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb die van Kenwood. http://www.kenwood.nl/products/car/navi ... /CMOS-310/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Multivan Generation »

Is precies andersom parkeren geen optie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jacobsentertainment476 »

Grrrr :muur :muur heb net voor 10 euro meer de zelfde camera gekocht :bonk

Ik weet niet hoe groot de kijk hoek is, maar daar is het mij dan ook niet om te doen. Ik rijdt een Multivan, dus heb genoeg ramen :knipoog
Trouwens zie op canshack dat je wel met vag-com/vcds de radio moet instellen net als pdc ? dat wordt bij die Duitser op ebay niet gezegd ?! Ik zal ergens volgende week wel ff een klein verslag hier doen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: achteruitrijcamera

Bericht door arie2005 »

zaterdag a.s weer aldi achteruitcamerasysteem a 89 euro.
Ik heb hem komt knap plaatje uit.

zie aldi folder
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jacobsentertainment476 »

Vandaag de camera gemonteerd, en de kabel langs de hemel getrokken. Ik heb het klaar en het werkt, maar ben er wel de hele dag mee zoet geweest. Gadverdamme wat is al die bekleding toch klote gemonteerd zeg, en een 3 uur werk om al die beige bekleding weer schoon te krijgen. Naderhand had ik een storing in de twee elektrische schuifdeuren, één wou wel open de andere niet, en als ik op de blokkering knop drukte dan wou de andere wel maar de tegenovergestelde weer niet :nuts :nuts :nuts
Uiteindelijk vag-com er aan, geen storing !! :nuts . Batterij los gehaald en er weer aan, en klaar.

Maar goed back to the camera, Het is wel een fantastische uitbreiding op de rns-2. En gelukkig plug en play. Ik heb trouwens voor de gene die er naar gaan zoeken, alle stroom voorzieningen bij de "central electrics" weg gehaald. Deze zit onder het dashboard ongeveer achter de versnellingspook. Hier vind je een massa, geschakelde plus en een achteruitrijlicht draad. Het meeste kun je vinden op de bruine stekker. Dit is stekker 18a op positie 10 vindt je de draad van de achteruitrij schakelaar.

Duidelijk is dat ik het nooit weer ga doen, motor uitwisselen is makkelijker :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
quercusgarden
Berichten: 216
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door quercusgarden »

Hier een handig filmpje voor het monteren van een achteruitrijcamera

Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Oviivo »

jacobsentertainment476 schreef:Vandaag de camera gemonteerd, en de kabel langs de hemel getrokken. Ik heb het klaar en het werkt, maar ben er wel de hele dag mee zoet geweest. Gadverdamme wat is al die bekleding toch klote gemonteerd zeg, en een 3 uur werk om al die beige bekleding weer schoon te krijgen. Naderhand had ik een storing in de twee elektrische schuifdeuren, één wou wel open de andere niet, en als ik op de blokkering knop drukte dan wou de andere wel maar de tegenovergestelde weer niet :nuts :nuts :nuts
Uiteindelijk vag-com er aan, geen storing !! :nuts . Batterij los gehaald en er weer aan, en klaar.

Maar goed back to the camera, Het is wel een fantastische uitbreiding op de rns-2. En gelukkig plug en play. Ik heb trouwens voor de gene die er naar gaan zoeken, alle stroom voorzieningen bij de "central electrics" weg gehaald. Deze zit onder het dashboard ongeveer achter de versnellingspook. Hier vind je een massa, geschakelde plus en een achteruitrijlicht draad. Het meeste kun je vinden op de bruine stekker. Dit is stekker 18a op positie 10 vindt je de draad van de achteruitrij schakelaar.

Duidelijk is dat ik het nooit weer ga doen, motor uitwisselen is makkelijker :muur

Je hebt de originele VW camera? Klinkt inderdaad als een flinke klus, bij mij zat-ie er gelukkig al in en het is inderdaad super i.c.m. met de RNS2. Al mocht het in het donker wat meer licht zijn :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie