Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijcamera

vragen over de T5
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: achteruitrijcamera

Bericht door caddy »

jacobsentertainment476 schreef:Duidelijk is dat ik het nooit weer ga doen, motor uitwisselen is makkelijker :muur
Je wordt oud Jacobs.
Jaren geleden sloot je zonder problemen voor mij nog een alarm aan die meer functies had dan menig tablet :knipoog
gr, Jan.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo tyf@#% na 1 minuut werd ik al gek van het deuntje :muur

Ik heb een multivan highline, en dit was een caravelle. Net even een andere achterklep bekleding. Ik heb inderdaad ook een andere camera, het draadje wat uit de achterkant komt is net even iets langer beschermd met een stuk plastic. Dus moest veel pas maken. De stekker die aan de bedrading zit bij mij kon ik zelf niet los krijgen, zodoende wou deze niet door de rijk gevulde hoes,huls of rubber thule van de klep, en heb ik deze moeten insnijden en er langs gebonden en weer afgekit. Het zelfde telt voor de doorvoer door de hemel, dit wou niet met de stekker verbinding, en de rijkelijk gevulde auto met vele kabel bomen, dus heb de hemel los gehaald. Een goeie legt de kabels niet in de knel en tywrapt ze netjes. Ik heb dus een multivan highline en daar zit het dashboard ook net even weer anders in elkaar :muur De radio kun je echt niet van boven af bereiken, laat staan vanaf de zijkant. En bij mij lag er ook zeker geen achteruitrij signaal klaar, dus moest ik wel ergens zijn. En dit heb ik uit etka gehaald, die zegt dat er dus een stekker zit op de centrale electrics ( 18a/10 Bruine stekker) En om die te bereiken ( zonder slopen) moes ik heel veel schroefjes los halen. Ik moest zelf de passagiers kant los halen om de bestuurders kant los te kunnen krijgen. En toen wou het nog maar net. Tevens ben ik er achter gekomen dat de enigste overeenkomst tussen de T4 en T5 de T is, voor de rest hebben die twee auto's niets met elkaar gemeen....... Sorry dat ik het zeg, maar het is één grote bult pools/tsjechische troep. :muur
Bij het demonteren van de linker B stijl bekleding wou naderhand de gordel verstelling niet meer op of neer, bij de linker A stijl bekleding schoot acuut het ventilatie pijpje weg. Ik kan nog wel vijf regels vol pleuren met dit soort sommetjes :muur Maar het resultaat is dat alles er weer in zit en werkt, het motortje loopt zoals het hoort. Dus nu nog even de asbak uitwisselen en tapijtje er in. En dan wil ik heel erg lang van de auto genieten :wjw

@Jan, Inderdaad maar dat was een T4. En nu kan ik oprecht zeggen :T44EVER en
Tevens ben ik er achter gekomen dat de enigste overeenkomst tussen de T4 en T5 de T is
Maar mochten er vragen zijn omtrent inbouw camera, ben ik best bereid om te helpen :knipoog maar steek m'n handen niet weer in het dashboard :bonk
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
BDS
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:37

Re: achteruitrijcamera

Bericht door BDS »

Oviivo schreef:Tip; originele VW camera met lange kabel;

http://www.canshack.de/volkswagen/vw-t5 ... a-low.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:toppie

Verder hadden we hier op :wjw het Candy Witte Project en die had meerdere camera's in zijn bus :alarm
Hallo,
Ik ben Bart en sinds kort heb ik een t5 gp caravelle. Deze is uitgerust met een rns 315 radio en parkeerhulp voor en achter.
Ik moet regelmatig een aanhanger trekken, en zou het handig vinden om een camera te installeren, maar zonder de parkeerhulp te verliezen.
Is dit mogelijk met bovenstaande set dus enkel camera en kabelboom? Ik vind er namelijk niets van terug op het web, behalve 1 filmpje op YouTube, maar daar is niet duidelijk of het om een originele setup gaat.

http://m.youtube.com/watch?v=wP9CJHGmFJg

Kunnen jullie m'n wat meer info bezorgen?
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jacobsentertainment476 »

BDS schreef: Hallo,
Ik ben Bart en sinds kort heb ik een t5 gp caravelle. Deze is uitgerust met een rns 315 radio en parkeerhulp voor en achter.
Ik moet regelmatig een aanhanger trekken, en zou het handig vinden om een camera te installeren, maar zonder de parkeerhulp te verliezen.
Is dit mogelijk met bovenstaande set dus enkel camera en kabelboom? Ik vind er namelijk niets van terug op het web, behalve 1 filmpje op YouTube, maar daar is niet duidelijk of het om een originele setup gaat.

http://m.youtube.com/watch?v=wP9CJHGmFJg

Kunnen jullie m'n wat meer info bezorgen?
Kijk eens op Kufatec.de

of deze op eBay.de en dan blijft ops ook nog functioneel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
BDS
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:37

Re: achteruitrijcamera

Bericht door BDS »

Bedankt voor het vlugge antwoord. Het inderdaad de set op ebay dat ik bedoel.
Dus als ik het goed voorheb, blijft alles hetzelfde ( ook het visuele, de parkeerhulp op het scherm van navigatie) en komt het beeld van de camera erbij.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera

Bericht door jacobsentertainment476 »

BDS schreef:Bedankt voor het vlugge antwoord. Het inderdaad de set op ebay dat ik bedoel.
Dus als ik het goed voorheb, blijft alles hetzelfde ( ook het visuele, de parkeerhulp op het scherm van navigatie) en komt het beeld van de camera erbij.
Correct, BDS. Trouwens welkom op :wjw nog leuker als je je ook nog eens voorsteld in even voorstellen
:toppie
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
BDS
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2013, 16:37

Re: achteruitrijcamera

Bericht door BDS »

jacobsentertainment476 schreef:Correct, BDS. Trouwens welkom op :wjw nog leuker als je je ook nog eens voorsteld in even voorstellen
:toppie

Is gebeurd :yes
Plaats reactie