Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bedrijfsbus gas reageert laat bij loslaten en inhouden ....

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

bedrijfsbus gas reageert laat bij loslaten en inhouden ....

Bericht door ratlookcalifornia »

Mijn bedrijfsbakkie heeft sinds een tweetal weken het volgende probleem ( zal proberen het te omschrijven :bonk ):

Bij het sportief rijden ( lees: normaal doortrekken binnen filerijden, stoplichten en veel optrekwerk / afremwerk met veel schakelen) lijkt het alsof het gas wat blijft hangen als ik de koppeling intrap om door te schakelen ( klinkt een beetje of je je eerste rijles hebt :bifun ) want het gas valt niet in een keer terug....en als ik dan weer doorschakel lijkt het bij het opkomen van de koppeling wel of hij eerst even dood valt om vervolgens weer op te trekken.. :groteogen .. Wordt er een beetje geschift van ( moet nu erg rustig en beleefd rijden om het toerengeluid weg te houden maar zo valt er niet te rijden met een 1.9 `tje met gewicht........), toeren om op gang te komen is gewoon nodig maar dan graag zonder doorloeiend geluid en gewoon 1 op 1 reagerend op de voeten.
Enige wat vervangen is is de koppelingsschakelaar ( zie andere topic) maar volgens mij geeft het geen storing aan canbus of dergelijke....... Bij de APK vandaag zijn er geen storingen geconstateerd....
Enig idee wat de oorzaak kan zijn ???
Plaats reactie