Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:Ik weet niet hoe het komt, wellicht door je zwart/wit manier van schrijven, maar ik krijg altijd het gevoel dat je ons allemal wilt overtuigen dat een T5 slecht is. Ik begrijp je slechte ervaring en ik hoop dat het goed wordt opgelost. :wjw
Laten we aan de andere kant niet vergeten dat je bus niet helemaal origineel meer was qua motorsoftware en dat je verkeerde olie ook niet wilt uitsluiten. Volgens mij kan ook dat invloed hebben.
Ik geloof verder ook echt wel dat er zwakke punten in de motor zitten, je hoort vaak van dezelfde klachten :muur
Maar een beetje nuance is soms ook prettig om te lezen :peace
Zo denk ik er ook over!
Maar mij praat je in ieder geval niet ziek, bussie bevalt me tot op heden prima :lach
Dat ze al drie weken bezig zijn met jou bus zegt ook al wel iets over de dealer waar die staat, ik had al wel twee weken weer gereden en het zou me ook niet zoveel gekost hebben dat is een ding wat zeker is.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door Oviivo »

En ik hoop ook heel erg dat ik die problemen (spruitstuk, aandrijfas, pompverstuivers), ondanks lage km standen, niet krijg :politie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door robertTREBOR »

Beste mede T5 rijders,

Ik heb niet de intensie de T5 af te branden, alles wat ik hier schrijf is gebaseerd op feiten.

Ik rij al 25 jaar auto , met mijn gechipte T4 zelfs tot 410.000 km zonder dat er ook maar ooit iets aan stuk ging, vandaar
mijn liefde voor het merk VW

Met met mijn T5 verliep alles probleemloos van 40.000 km t/m 120.000 op wat kapotte sloten en een roetkat. na

op 26-02-2013 op km stand 120.466 ging er een pompverstuiver stuk en moest ik weggesleept worden. kosten 1230 Euro !!

lijkt me logisch dat een ieder daar net als ik behoorlijk ziek van zou zijn.

op 10-08-2013 op km stand 133.200 vanwege slecht aanslaan naar de dealer gebracht , een nieuwe cijl. kop moest erop en div. lagers en klepstoters waren stuk ik heb net 4500 Euro betaald inkl. kosten van verv. vervoer.

Dat is dus ca 5700 Euro aan autokosten !! in ca 6 mnd. !! met een DIESEL altijd Dealeronderhouden op 133.200 km !!

Feit is ook dat ik mijn hele leven nog nooit zoiets heb meegemaakt.

Heeft niets met afbranden of ziek maken te maken, bovenstaand is gewoon wat mij is overkomen .

Verder hoop ik dat anderen van dit soort "ongemakken" gevrijwaard blijven.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: slecht aanslaan bij langer dan 24 uur stilstaan

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ondertussen heb ik na de kop revisie al weer 8000km gereden, en voorlopig is mijn vertrouwen hersteld. En beleef ik weer plezier aan mijn T5, maar de kosten voel ik hier en daar nog wel :muur :muur


Het is gewoon erg jammer dat er vanuit VW niets mee gedaan wordt, want als vele monteurs al kunnen zeggen dat dit een matig blok is dan zou dit zeer zeker ook bij VW bekent moeten zijn, dus des te meer is het triest dat er niets mee gedaan wordt. Ik heb ook een moment gehad dat ik dacht de T5 in Wolfsburg tegen de gevel omhoog te zetten en m vervolgens ritueel in de fik zou zetten...... Maar momenteel snort die weer heerlijk over de wegen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie