Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

G266

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

G266

Bericht door jacobsentertainment476 »

Vraagje wellicht dat iemand hier het antwoord weet.

De olie sensor G266, meet deze alleen lage olie stand of meet deze ook een te hoge olie stand ?
Voor dat ik aan mijn cilinderkop werkzaamheden bezig ben gegaan heb ik olie af getapt, en toen kwam er te veel vloeistof uit het carter. Toen heeft de sensor mij niets verteld (ondanks dat het niveau hoog was) Gezien er toen teveel olie of olie/diesel mengsel in zat heeft het niveau toch te hoog gestaan. Er van uitgaande dat VW gelijk heeft dat er inderdaad 7,4ltr olie in de motor gaat, en ik er ongeveer 9/9½ uit heb gehaald. De gewone pijl stok controleer ik regelmatig en de olie zit tot de bovenste streep, en toch zegt de sensor dat ik het niveau moet controleren. De auto staat 99% waterpas, en als ik de motor s'morgens op olie controleer dan is het niveau voldoende. Echter na een stuk rijden gaat ie piepen en mekkeren om controle....

Wie o wie weet het antwoord ?
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: G266

Bericht door knarf »

volgens mij wordt er oliedruk gemeten en geen niveau. Dus het probleem zou in de oliepomp kunnen zitten

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: G266

Bericht door jacobsentertainment476 »

knarf schreef:volgens mij wordt er oliedruk gemeten en geen niveau. Dus het probleem zou in de oliepomp kunnen zitten

gr

Frank
De olie druk sensor is F1, en zit achter de clima compressor. G266 is olie niveau en temperatuur sensor en zit in het carter. Tevens als de olie druk sensor het niet zou doen of de olie pomp dan zou het lampje na het starten niet uit gaan, of gaat tijdens de rit aan.

Sowieso vindt ik het olie niveau pijlen slecht te zien op de pijl stok ( deze smeert veel uit )
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: G266

Bericht door Oviivo »

jacobsentertainment476 schreef:
Sowieso vindt ik het olie niveau pijlen slecht te zien op de pijl stok ( deze smeert veel uit )
+1 :muur
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie