Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slagaderlijke bloeding

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Slagaderlijke bloeding

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ok vandaag even een onderdeel voor de airco ophalen bij de dealer ( voor de zoveelste keer) en rijd daar dus de parkeerplaats op en bij het achteruit rijden ruik ik diesel, en zie tot mijn schrik een plas diesel op de grond liggen waar ik net gekeerd had. Ook de diesel meter gaf van daarvoor een ¼ nu nog maar bijna niets aan. :groteogen :muur
Binnen eerst het onderdeel gehaald ( temperatuur voeler G454) en gevraagd om een paar poetsdoeken voor de parkeerplaats. Start de auto en kijk onder de kap, hier tref ik aan een grote sproei nevel/wolk van diesel. :ie :ie Wat blijkt is de slang tussen de tandempomp en de verdeel leiding geknapt. Dus ik loop de werkplaats binnen en vraag de monteur om grit voor onder de auto, en leg hem uit wat gaande is, zegt hij dat dit wel eens vaker voorkomt.
DSC_0046.jpg
Waarom ik dit verhaal hier plaats is, mochten er mensen zijn die het besluit nemen om de verstuivers te laten voorzien van nieuwe O ringen, neem dan dit slangetje van €30,- ook even mee in de begroting. Je tank gaat zo snel leeg dat door rijden niet echt een optie is, en je wilt om die 3 tientjes ook niet stil staan in de göthard tunel :toppie

En voor de doorgewinterde hobby rakkers is dit prima zelf te doen. (mits kleine handjes)

Morgen ligt de nieuwe slang voor mij klaar, en zal deze er onder knoeien. Ondertussen begin ik steeds vaker een moment te krijgen dat ik tot 10 moet tellen met de T5. :muur :muur hoe lang hou ik dit nog vol.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door matje86 »

:T44EVER :lach
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door Multivan Generation »

Olaf,
ik durf het bijna niet te zeggen,
maar kom eens in onze bus rijden en je twijfel is weg :lach :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door jacobsentertainment476 »

Bijna Peter, ik zie ook niet graag mn investering weg gaan, zoals ik destijds mijn T4 heb weg gedaan. Als de T5 rijdt wat die af en toe ook best doet, dan is het gewoon een heerlijke wagen, en voel je je de koning te rijk.

:driveT5 :driveT5

Het is gewoon al die kleine details die het hier en daar tot een brok ellende maken. Ik woon net buiten de bewoonde wereld, en ben best wel afhankelijk van mn auto, en tegenwoordig is de dealer zo druk ingepland (of wel lopen met minimaal aantal personeel ) dat er ook niet een op korte termijn een reparatie geregeld kan worden. En dan nog maar over de werkplaats kosten te zwijgen. Ja dat maakt het hier en daar toch best een zware last, en voor mijn gevoel staat mijn auto bijna net zo vaak bij de dealer als bij mij in de garage verdorie.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door robertTREBOR »

Zoals in de andere rubriek gezegd;
Koop een 2 jr. oude T5 uit de lease of by fleatowner voor de helft van de nw. prijs, want de restwaarde is nix voor die jonkies.
Rij er 3 jr. mee , dan is die BPM vrij en trap hem weg met 5000 euro verlies t.o.v. je aanschaf.
Scheelt je veel kosten en ellende.......................................
Het T4 tijdperk is afgelopen toen kon je probleemloos tot 10 jr. oud rijden en 6 ton op de klok !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ja je denkt door de goede ervaring met de T4 een juiste keuze te maken door weer een VW bus te kopen.
Toch wel raar of opmerkelijk ook, de T4 werd in 1996 van de vierkante bumper naar de ronde bumper geupdate en vervolgens kwamen er andere motoren bij, op zelfde basis.
Nu de T5 hebben ze geupdate en een tevens een compleet ander motor techniek er in gedouwd. Dit zal vast wel een oorzaak hebben lijkt mij, ik denk persoonlijk dat VW met de PD motor niet de beste keuze heeft gemaakt, en daarom over gegaan is naar commonrail motoren. Gelukkig mocht ik even een T5 GP van de baas lenen dus ben ik nog mobiel. Nou snap ik ook wel dat weetjewel een verzameling is van mensen die een oplossing voor hun busje zoeken, en daardoor lijkt het of er niets goed is aan de auto, maar als ik kijk naar mijzelf, ik heb de T5 nu precies een jaar, en heb al vervangen :
7 airco onderdelen ( en telkens weer overnieuw afvullen )
Turbo
Uitlaatspruitstuk
Cilinderkop revisie
Aandrijfas
Staalkabel voor elek schuifdeur
2 pdc sensoren
remschijven voor ( slijt deel)
Buiten temperatuur sensor
Tijd sensor

Dit in optelling met de aanschaf had ik 30 suzuki alto's gehad, en had ik zeker 20 jaar meer kunnen rijden :yes
Laatst gewijzigd door jacobsentertainment476 op 17 aug 2013, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door Leo45 »

Mijn T4 mag je overigens niet lenen.....gisteren nieuwe distributieriem en de man van de garage heeft gelijk even aan de onderkant gekeken.....
Geweldige auto zelfs de automaat is goed....... staat nu 235000 ik ga voor de volgende 2 (hopelijk zonder bak revisie :driveT4 )

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Slagaderlijke bloeding

Bericht door jacobsentertainment476 »

Leo45 schreef:Mijn T4 mag je overigens niet lenen.....gisteren nieuwe distributieriem en de man van de garage heeft gelijk even aan de onderkant gekeken.....
Geweldige auto zelfs de automaat is goed....... staat nu 235000 ik ga voor de volgende 2 (hopelijk zonder bak revisie :driveT4 )

Leo
Wel knap dat de man van de garage aan de onderkant kan zien dat de bak nog goed is :gekte :bonk Maar het is je van harte gegund, nog vele fijne T4 kilometers...
Maar wel jammer dat we je T4 niet mogen lenen :muur :T44EVER
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie