Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
inhouden van vermogen
inhouden van vermogen
VW T5 TDI 75 KW 55000 km januari 2008 handgeschakeld.Bij O.CT tuning via Pon gechipt tot 120 PK.
Bij het opschakelen in zijn versnellingen is er een aanzienlijke terugval in de snelheid.
Bij de dealer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken.
Wie weet een oplossing?
BVD
Bij het opschakelen in zijn versnellingen is er een aanzienlijke terugval in de snelheid.
Bij de dealer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken.
Wie weet een oplossing?
BVD
-
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: inhouden van vermogen
Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
Re: inhouden van vermogen
Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
turbo?
rolweerstand?
Re: inhouden van vermogen
filter te dicht?duopanter schreef:Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
turbo?
rolweerstand?
Re: inhouden van vermogen
Welke filter?duopanter schreef:filter te dicht?duopanter schreef:Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
turbo?
rolweerstand?
bvd
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: inhouden van vermogen
@duopanter
De tandempomp wil ook wel eens voor deze problemen zorgen.
Kan zijn dat ie inwendig lekt, branstoffilter preventief vervangen en zien of er donkere vloeistof uitkomt.
Mocht je een pomp nodig hebben ik heb er nog 1 liggen met 65.000 km deze is goed.
Gr Edje
De tandempomp wil ook wel eens voor deze problemen zorgen.
Kan zijn dat ie inwendig lekt, branstoffilter preventief vervangen en zien of er donkere vloeistof uitkomt.
Mocht je een pomp nodig hebben ik heb er nog 1 liggen met 65.000 km deze is goed.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
-
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: inhouden van vermogen
Ik bedoelde de roetfilter.
Maar dan zou hij altijd terug moeten vallen zo gauw er geen gas geven wordt lijkt me.
Rolweerstand een slechte lager, maar dat gaat ook niet op als ie eerst warm moet worden, ik had het met de pers.auto en dat was dus altijd.
Turbo kan minder/slecht worden, maar dat is dan ook altijd...
mmmh vanaf deze kant geen opties meer.
Als het vermogen terug valt wanneer hij alleen warm is.
Maar dan zou hij altijd terug moeten vallen zo gauw er geen gas geven wordt lijkt me.
Rolweerstand een slechte lager, maar dat gaat ook niet op als ie eerst warm moet worden, ik had het met de pers.auto en dat was dus altijd.
Turbo kan minder/slecht worden, maar dat is dan ook altijd...
mmmh vanaf deze kant geen opties meer.
Als het vermogen terug valt wanneer hij alleen warm is.
- jacobsentertainment476
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Re: inhouden van vermogen
Begrijp ik het goed dat op het moment van schakelen je auto vrij snel terug zakt in snelheid ! Dus in het moment dat de koppeling is ingetrapt daalt de snelheid aanzienlijk.duopanter schreef:VW T5 TDI 75 KW 55000 km januari 2008 handgeschakeld.Bij O.CT tuning via Pon gechipt tot 120 PK.
Bij het opschakelen in zijn versnellingen is er een aanzienlijke terugval in de snelheid.
Bij de dealer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken.
Wie weet een oplossing?
BVD
Zo lees ik het verhaal En als dat klopt zou ik eerder denken aan iets mechanisch in de aandrijving of wellicht iets met de remmen En dan ook alleen als de boel warm is ?!
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Re: inhouden van vermogen
heeeej
had ik ook;
bleek mijn brandstof temp. sensor -28 C aan te geven.
hierdoor ging sprong ie na een tijdje rijden in noodloop, vermoedelijk omdat de sensor het nog wel deed maar geen goede waardes aangaf.
Dus: starten prima rijden en na zeg 5 a 10 minuten inhouden vermogen.
Johan (vvt) had het direkt gevonden.
ander sensortje en hij stijgt weer op als n boeing...
Sjemmie.
had ik ook;
bleek mijn brandstof temp. sensor -28 C aan te geven.
hierdoor ging sprong ie na een tijdje rijden in noodloop, vermoedelijk omdat de sensor het nog wel deed maar geen goede waardes aangaf.
Dus: starten prima rijden en na zeg 5 a 10 minuten inhouden vermogen.
Johan (vvt) had het direkt gevonden.
ander sensortje en hij stijgt weer op als n boeing...
Sjemmie.
alles weer origineel