Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Huishoudaccu en CoolFreeze CDF

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
massai
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:29
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Huishoudaccu en CoolFreeze CDF

Bericht door massai »

Hallo,

ik ben van mijn T5 een camper aan het bouwen en stuit op een probleempje. Ik wil een Waeco CDF compressor koelkast laten draaien op een huishoudaccu van 100amp. Dat is op zich geen probleem maar als ik op een camping sta kan ik natuurlijk inpluggen op 220V. Nu heeft de CDF serie standaard geen mogelijkheid tot aansluiten op 220V. Daarvoor zou ik een omvormer moeten kopen (220V-->12V).
Vraag: Is het mogelijk om de koelkast op 12V aangesloten te houden en de accu met een acculader op te laden als er 220 beschikbaar is, of is dit dan niet goed voor de huishoudaccu?
PS, foto's van mn project volgen...

Thanx!
Home is where the surf is.......
knarf
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 nov 2012, 23:05
Locatie: Hemrik (FR)

Re: Huishoudaccu en CoolFreeze CDF

Bericht door knarf »

weaco levert speciale omvormers die automatisch omschakelen tussen 12V en 220. Dus als je aan de stekker staat gebruikt de koeling 220 en als je los staat dan neemt de accu het over.

gr

Frank
Afbeelding
Gebruikersavatar
massai
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 apr 2013, 14:29
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: Huishoudaccu en CoolFreeze CDF

Bericht door massai »

Ja dat wist ik ja, alleen als het op de manier gaat die ik boven beschrijf hoef ik die niet aan te schaffen, een acculader moet ik nog halen. Zo'n omvormer kost ook 65 euro zag ik...beetje zonde als het ook met een lader kan. gr
Home is where the surf is.......
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Huishoudaccu en CoolFreeze CDF

Bericht door Multivan Generation »

massai schreef:Vraag: Is het mogelijk om de koelkast op 12V aangesloten te houden en de accu met een acculader op te laden als er 220 beschikbaar is?
Ja is gewoon mogelijk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie