------------------------------------------------------kampertjes schreef:Als 2de auto (of eerste?) hebben we een Kia Venga. Inmiddels een ton gelopen (eh... gereden). Mog nooit een auto gehad met zo weinig (geen!) problemen. Die garantie heb ik nog niet nodigh gehad... of toch: een nieuwe vloermat na 20.000 km. Maar ja, ze maken geen busjes meer he?
Dus als je die Skoda zat bent kun je best om een Kia gaan hoor.
Ik houd m'n hart soms vast als ik al die verhalen hier lees. Overweeg ook een beetje om m'n Cali maar weer in te ruilen
Ik hield me hart ook vast toen ik van mijn probleemloze T4 op 410 dkm overschakelde in 10-2010 naar mijn T5 met toen
destijds 40 dkm. Ik dacht echter als je er rustig en netjes mee rijdt dan overkomt je dit allemaal niet.
Ik had ook al op de nodige ellende op forums gelezen.
Ik dacht al die problemen zijn te wijten aan het aftrappen en racen met zo''n bus.
Ik ben zelf 10 jr. werkplaatschef geweest en APK keurmeester ik rij met 80% korting op mijn verz. bonus malus trede 23
ik weet als geen ander wat er in een motor gebeurd. Nou dus echt van een koude kermis thuisgekomen !!
Dit wens je een ander ECHT niet toe !! ca 6500 euro aan reparatie's en onderhoud in 6 mnd. is echt om ziek van te worden !
Een kapotte verstuiver en lekkende afdichtingsringetjes en trillende pompverstuivers die de aluminium uitsparing waar ze inzitten ovaal trillen hebben trouwens niets met je rijstijl te maken.
p.s. een werknemer van me rijdt in een Audi A6 uit 2007 met 136pk 2.0ltr. pompverstuiver diesel, ook daar haperen de pompverstuivers dat het een lieve lust is, schokken , inhouden, onregelmatig lopen, heb hem al gewaarschuwd, als je via
google de klacht invoert is het ook daar een en al ellende !! Niet voor niets is VW in 2009 razendsnel overgeschakeld naar commonrail diesel techniek.