Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kosten onderhoud

vragen over de T5
Plaats reactie
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

kosten onderhoud

Bericht door dirk »

Ik lees de laatste tijd veel negatieve berichten,het is zwaar kl*te als je dit overkomt.
Ik heb mijn 3de nieuwe inmiddels onder mijn kont 2x T4 1x T5.
Eerste T4 6 jaar gereden. 72000km
Tweede T4 5jaar gereden.55000km
T5 is van jan 2007 automaat.nu 58000km
Ik rij rustig en niet veel zoals je ziet.
Alles wat ik heb gehad is 1 keer remblokken,1 keer oliedruksensor en met de T5 4 nieuwe banden.

Dat is toch niet gek in totaal 17-18 jaar dacht ik zo.

Ik dacht maar eens een positief bericht te plaatsen!
Wel ben ik het eens dat als er wat is dat je kan barsten bij VAG.
Audi A6 6jaar oud motor aan puin ,filtertje verstopt geen smering meer (schijnt een kwaaltje te zijn).schade 3500.
Je kan het vergeten ze zijn niet thuis. audi voorsprong door techniek roepen ze ,wat een humor.
Wordt het toch nog een negatief bericht sorry.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: kosten onderhoud

Bericht door frank884 »

dirk schreef:Ik lees de laatste tijd veel negatieve berichten,het is zwaar kl*te als je dit overkomt.
Ik heb mijn 3de nieuwe inmiddels onder mijn kont 2x T4 1x T5.
Eerste T4 6 jaar gereden. 72000km
Tweede T4 5jaar gereden.55000km
T5 is van jan 2007 automaat.nu 58000km
Ik rij rustig en niet veel zoals je ziet.
Alles wat ik heb gehad is 1 keer remblokken,1 keer oliedruksensor en met de T5 4 nieuwe banden.

Dat is toch niet gek in totaal 17-18 jaar dacht ik zo.

Ik dacht maar eens een positief bericht te plaatsen!
Als je bij dergelijke lage kilometerstanden al problemen zou hebben dan zou het er helemaal uitzien!!!
dat zijn toch geen kilometerstanden voor een transporter om al flinke problemen te hebben.

kijk eens op het T4 forum de meeste T4's (einde productie 2003) zitten tussen de 250.000 en de 400.000 km
en er zijn zat ACV motoren die al het dubbele daarvan gedraaid hebben zonder problemen.

Ik denk inderdaad ook dat het vooral veel aan de rijstijl van de chauffeur ligt en dat chippen en klooien
aan die motoren dat is zowieso vragen om problemen, zeker als de rijstijl van de chauffeur nogal agressief is
maar dat hoort bij mekaar: een persoon die rustig rijdt heeft ook geen behoefte eraan om met de motoren te klooien.
en dan dat downsizen van tegenwoordig is ook geen goed recept om lang van de techniek te kunnen genieten.

Op je tenen lopen houdt niemand zo lang vol dan gewoon op de voeten te lopen :lach
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: kosten onderhoud

Bericht door ronald tdi »

Je chipt niet altijd om het onderste uit de kan te halen.
Als iets erg makkelijk halen kan loopt ie ook op zijn voeten of beter sloffen hahaha.

Het geheel bewees ook dat het allemaal soepeler loopt en draait en vooral minder brandstof kost.
En ik denk dat het daar de hoofd redenen moet liggen, niet dat je met 200 km/h over een snelweg raast.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: kosten onderhoud

Bericht door jacobsentertainment476 »

ronald tdi schreef:Het geheel bewees ook dat het allemaal soepeler loopt en draait en vooral minder brandstof kost.
En ik denk dat het daar de hoofd redenen moet liggen, niet dat je met 200 km/h over een snelweg raast.
Maar is wel een leuke bijkomstigheid :ie zeker op der Autobahn :adhd :adhd :adhd

Maar de stelling klopt wel, hoe de persoon met z'n auto omgaat reflecteert weer in het onderhoud/vervangen van onderdelen. Ik mag graag stevig door rijden en schuw zeker de 180/200km/h grens niet, maar alleen met warme motor belast ik de auto vol uit. Ik probeer echt geen stoep tegels te verplaatsen. En zelfs op dagen als dit met korte ritjes zet ik de standkachel bij om m'n motor eerder op bedrijf temperatuur te krijgen.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: kosten onderhoud

Bericht door emil »

ik heb mijn t5 2.5 130pk 2004 gekocht met 140.000km
heeft nu iets van 250.000km gelopen (weet niet precies en regent nu dus ga niet kijken)
en heb er ook weinig mee gehad
paar kleine dingetjes
gloei pluggen verv
egr dicht laten schrijven
linker en rechter deursloten
contact slot (met sleutel)
en afgelopen weekend een waterpomp zodat ik met een caravan in duitsland strandde
na een heel gedoe is ie weer klaar en het kostte wel flink wat
en dat is wat me wel wat tegen staat
ik heb de bus vandaag weer opgehaald en als je bij zo'n dealer binnenkomt is het allemaal pracht en praal
en dat moet allemaal door de klant (in dit geval ikke) betaald worden
er zaten 2 man als receptionist voor de personenwagens 1 voor de bedrijfswagens paar magazijn medewerkers
paar telefonisten , héééle mooie showroom
en dat kun je terug zien op de rekening
maar verder is de t5 een bus die wel wat storings gevoelig is
en nogal duur als je alles bij de dealer laat doen
maar het is een hele fijne bus die er strak uit ziet goed rijd en vermogen genoeg heeft
en je moet er wat geluk mee hebben
toch heel blij met mijn t5 !!!!!!!!!!!
Plaats reactie