Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door Henk-1 »

Misschien dat we in de toekomst een T5 gaan kopen :T54LIFE

Maar welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst ?

Ik heb al wat zitten te zoeken in het forum, maar daar staat zoveel info in :nuts :yes :wjw

En is een automaatbak wel betrouwbaar ?
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door matje86 »

hoezo betrouwbaar http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door Leo45 »

Ik heb inmiddels bijna 2 T5-en achter de rug, eentje in de eerste serie met een 2.5TDI automaat en behalve problemen met het knakken van de stuurinrichting (wat overigens na modificatie verholpen was) geen problemen gehad, ruim 100000 tevreden kilometers.

Nu rij ik al weer een paar jaar in de GP versie met DSG en daar heb ik alleen maar een scheurtje in het turbohuis mee gehad. Oviergens ook onder garantie verholpen.

Maar als ik prive zou mogen kiezen ging ik voor de 2.5TDI waarom.....ik vind het geluid van de motor veel mooier die nieuwe 1.9 TDI is net een naaimachine.

Overigens heb ik voor de T4 gekozen omdat ik die kwalitatief veel beter vind dan de hele T5 serie, ik denk dat ze bij VW ook een bezuinigings operatie hebben doorgevoerd met als klap op de vuurpijl de GP die zelfs zonder motorbescherming wordt geleverd. Je kijkt er zo van boven naar beneden doorheen.

Een keertje rijden met zware sneeuwval en daarna de klep open trekken en je weet genoeg.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door it.hoogendorp »

[quote="matje86"]hoezo betrouwbaar http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/vw- ... rice=false" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote


Het kan dus wel, maar het feit blijft dat er erg veel problemen zijn met T5,s.
Problemen die bij die km standen absoluut niet voor mogen komen ( tis een bedrijfsauto hoor !! ).
Maar dat is mening :yes
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door frank884 »

Leo45 schreef: Maar als ik prive zou mogen kiezen ging ik voor de 2.5TDI waarom.....ik vind het geluid van de motor veel mooier die nieuwe 1.9 TDI is net een naaimachine.

Overigens heb ik voor de T4 gekozen omdat ik die kwalitatief veel beter vind dan de hele T5 serie, ik denk dat ze bij VW ook een bezuinigings operatie hebben doorgevoerd met als klap op de vuurpijl de GP die zelfs zonder motorbescherming wordt geleverd. Je kijkt er zo van boven naar beneden doorheen.

Een keertje rijden met zware sneeuwval en daarna de klep open trekken en je weet genoeg.

Leo
Die motorbeschermkap lijkt me ook niet overbodig, als je over een kiezelweg rijdt, (opspattende stenen tussen draaiende delen) al is het grof stof en zand

En over die 5 cylinders van de T5 lees ik ook niet zo'n positieve verhalen op het forum het zijn echt heel dure grappen als daar iets mee loos is!!!
het lijkt idd dat de T4 toch wel wat degelijker is gemaakt (ondanks dat ze een stuk ouder zijn dan de gemiddelde T5 lees niet zoveel problemen met die motoren daar
( als maar minimaal om de 90.000 of 5 jaar die Riemen worden vervangen) )
de 1.9TDI (85 en 105 pk) bij de T5 (die overal in zit bij de VW groep) lijkt me nog de minst problematische motor
maar dat is echt een flinke achteruitgang als je van een ACV motor afkomt die in de T4 zit !!!!.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Onze T5 2.5 tdi "bpc code" heeft momenteel 175 000 kilometer op de teller draait nog altijd zeer goed. Wij hebben nog nooit een probleem gehad met de motor, enkel in het begin was de turboslang los gekomen bleek af-fabriek niet goed vast te zitten. De automaat is wel al 1 maal stuk geweest, maar dat was een fout van de garage zij hadden het onderhoud volledig verkeerd uitgevoerd.

Wij zijn heel content van onze T5 :T54LIFE

Groetjes Yasmine en Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door astolk »

Mijn vorige T5 uit 2005 met de 84 pk versie heb ik veel km mee gereden en betrekkelijke kosten gehad...behoudens de gebruikelijke kosten...zeer tevreden mee gereden met 310.000 km verkocht.
moet het met mijn huidige GP nog zien...maar so far so good...60.000 km...

greetz bram

:T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door Multivan Generation »

@ Henk,
ik zou voor een 1,9 TDI gaan.
Betrouwbare motor zonder veel poespas.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door Oviivo »

een naar 200+ pk getunede 2,5 liter TDI met een automaat, bouwjaar voor 2007 is ook super :gif :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door it.hoogendorp »

Yasmine D & Wesley V schreef:Onze T5 2.5 tdi "bpc code" heeft momenteel 175 000 kilometer op de teller draait nog altijd zeer goed. Wij hebben nog nooit een probleem gehad met de motor, enkel in het begin was de turboslang los gekomen bleek af-fabriek niet goed vast te zitten. De automaat is wel al 1 maal stuk geweest, maar dat was een fout van de garage zij hadden het onderhoud volledig verkeerd uitgevoerd.

Wij zijn heel content van onze T5 :T54LIFE

Groetjes Yasmine en Wesley
Ja die turboslang hadden wij ook, bijdehande Franse garagehouder wilde me wijsmaken dat de turbo kapot was.
Gebeurde op de route soleil, direct weggesleept naar een garage, daar deed hij zijn vinger in de turbo, en omdat daar olie aanzat was hij kapot zei hij.
Gelukkig naar Nederland gebeld voor overleg, bleek dat hij gewoon niet goed vast heeft gezeten ! :nuts :nuts
ANWB mocht niet helpen op de tol.

By the Way, heb vernomen dat er in 2015 een T6 komt, 1000cc en 300 pk, en vier turbo,s er op :jumpklap :jumpklap
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door robertTREBOR »

Zie via de link de motoren die beschikbaar komen in de T6 , helaas geen 1000cc 300pk met 4 turbo's :zwaai :zwaai

http://www.nu.nl/auto/3390372/vw-transp ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder even on topic.

Helaas is de 2500cc 5 cijl. niet geheel vrij van constructieve fouten

Binnen de 5 jaar en 130.000 km , zijn problemen zoals kapotte pompverstuivers, lekkende waterpompen,
uitgeslagen pompverstuivergaten, gescheurde uitlaatspruitstukken ,
rechter aandrijfas die dwars door de vertanding heendraaid,
meer regel dan uitzondering. Veel info eenvoudig te vinden op het www en hier op weetjewel

Ik zou de 1900 versie adviseren als een verstandige keuze.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door emil »

robertTREBOR schreef:Zie via de link de motoren die beschikbaar komen in de T6 , helaas geen 1000cc 300pk met 4 turbo's :zwaai :zwaai

http://www.nu.nl/auto/3390372/vw-transp ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder even on topic.

Helaas is de 2500cc 5 cijl. niet geheel vrij van constructieve fouten

Binnen de 5 jaar en 130.000 km , zijn problemen zoals kapotte pompverstuivers, lekkende waterpompen,
uitgeslagen pompverstuivergaten, gescheurde uitlaatspruitstukken ,
rechter aandrijfas die dwars door de vertanding heendraaid,
meer regel dan uitzondering. Veel info eenvoudig te vinden op het www en hier op weetjewel

Ik zou de 1900 versie adviseren als een verstandige keuze.

gaan we weer.............. :muur

ik wil hier graag zeggen dat mijn 2.5 van 2004 nu 254.000km heeft gelopen en behalve een kapot gelopen waterpomp
(die ik zelf eigenlijk al een tijdje geleden had moeten vervangen)
eigenlijk nog weinig problemen heb gehad en zeer tevreden ben met mijn t 5
de t5 's van 2004 zouden eigenlijk de grootste problemen moeten geven maar hij doet het nog steeds prima
mijn aandrijf assen zitten er nu minimaal 160.000km in en heb laatst de vertanding gecontroleerd omdat ik de fusee kogels vervangen heb maar ze zien er prima uit
ik moet alleen binnen kort de koppeling vervangen
omdat ie "hoog pakt" en 2 massa is bijna aan vervanging toe , maar dat kan een keer bij 250.000 + km's

wat ik hier wil zeggen is dat iedere auto wel wat heeft , en zo ook de t5 wel
maar laat je er niet door af schrikken
ik ben in ieder geval heel blij met mijn t5
john 694
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door john 694 »

Mijn t5 gp 2.0 140pk heb nu 180000 km er opstaan rijd nog perfect geen problemen met de motor gehad.heb een nieuwe besteld en hoop dat deze met een paar maanden komt nu een dsg bak er op. :yes
Mischien iets voor henk is wel zonder dubbele cabine :bonk
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
jan t5
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2017, 00:57

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door jan t5 »

Ik heb een transporter uit 2005 met 600.000 km en loopt nog steets perveckt op de eerste moter
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst

Bericht door erik 924 »

Wij hebben een transporter t5 2.5 tdi uit 2004 gechipte 174 pk (nu 205) met 335000 km op de teller handbak 6 versn...heeft geen distributie riem...wel preventief twee maal waterpomp laten vervangen...de gemodificeerde doet het langer en is beter...Koppeling aircopomp vervangen Dynamo koppeling is nog niet vervangen...eerste remschijven nog...Eerste koppeling nog...Startmoter laten vervangen ging erg zwaar lopen...Wel al twee keer bakolie laten vervangen...Preventief...Een keer aandrijfas vervangen...Stoelovertrek vervangen van bestuurdersstoel en met name de schuimrubber vulling....Dekje was nog niet stuk..schokbrekers zelf vervangen wat nog niet echt nodig maar gaf betere wegligging..lichtschakelaar opnieuw gespoten werd was kaal...Achterverenrubbers vervangen zware lasten van aanhanger en caravan waren hier debet aan...Nog eerste uitlaat...wiellagers achter vervangen ook oorzaak voorgaande belastingen...

Tip haal bij banden wissel de binnen spatschermen los en maak het schoon en zo nodig bijwerken....zet het in blanke tecktyl...

Erg fijne reisauto krachtig voor caravan en veel ruimte voor je spullen...tis prive aoto...

:T54LIFE
Plaats reactie