Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ivm met velgen en spoiler

vragen over de T5
Plaats reactie
yeanzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:36
Locatie: Beveren, Oost-vlaanderen, Belgie

ivm met velgen en spoiler

Bericht door yeanzo »

Hallo iedereen,

heb ong +- een half jaar nu mijn T5

ik heb hem al reeds laten chippen en nu zou ik willen vergroten van velgen (naar 20") maar een paar collega's raden mij dit af.
omdat ik nu meer koppel heb zou ik mijn transmissie kapot kunnen trekken. aan de andere kant heb ik ergens gelezen
dat het niet zo veel uitmaakt. ik heb ook ergens gelezen dat je km teller niet 100% accuraat meer zou zijn. (maar dat is niet echt een probleem voor mij)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... ink:top:nl <- de velgen in questie

waarschijnlijk ben ik wat details vergeten toevoegen, maar ik ken niet echt veel van auto's (dit hoop ik hier te veranderen) dus als je extra informatie nodig hebt dan vraag je het maar

ik zou ook graag een spoiler willen installeren maar heb een beetje mijn twijfels omdat die installatie naar het schijnt met een verlijming gebeurt. wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mvg,
Matthias
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door ktmkrik »

Mijn spoiler hangt er nu twee jaar op, vele keren de wasstraat gezien dus geen enkel probleem als je de juiste lijm maar gebruikt!
jwlos
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 apr 2012, 08:38
Locatie: Hoofdorp
Contacteer:

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door jwlos »

Ik heb ook zo'n hoedje zeg maar.
Gemonteerd met witte sikaflex.
Elke week door de wasstraat nu 1jr later nog helemaal perfect.
Wel even ruw maken en ontvetten alvorens te kitten.
En bedenk dat kit beter 3mm dik kan zijn dan 1mm.
Dit voor elastische werking.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door ktmkrik »

jwlos schreef:Ik heb ook zo'n hoedje zeg maar.
Gemonteerd met witte sikaflex.
Elke week door de wasstraat nu 1jr later nog helemaal perfect.
Wel even ruw maken en ontvetten alvorens te kitten.
En bedenk dat kit beter 3mm dik kan zijn dan 1mm.
Dit voor elastische werking.
Precies de laagdikte maakt juiste de hechtsterkte, bij 3mm hebben de ms polymer kitter de meeste kracht.
yeanzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:36
Locatie: Beveren, Oost-vlaanderen, Belgie

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door yeanzo »

okee, bedankt voor jullie reacties, zal direct eens beginnen zoeken naar een spoiler :yes
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door dyselinck »

yeanzo schreef:Hallo iedereen,

heb ong +- een half jaar nu mijn T5

ik heb hem al reeds laten chippen en nu zou ik willen vergroten van velgen (naar 20") maar een paar collega's raden mij dit af.
omdat ik nu meer koppel heb zou ik mijn transmissie kapot kunnen trekken. aan de andere kant heb ik ergens gelezen
dat het niet zo veel uitmaakt. ik heb ook ergens gelezen dat je km teller niet 100% accuraat meer zou zijn. (maar dat is niet echt een probleem voor mij)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... ink:top:nl <- de velgen in questie

waarschijnlijk ben ik wat details vergeten toevoegen, maar ik ken niet echt veel van auto's (dit hoop ik hier te veranderen) dus als je extra informatie nodig hebt dan vraag je het maar

ik zou ook graag een spoiler willen installeren maar heb een beetje mijn twijfels omdat die installatie naar het schijnt met een verlijming gebeurt. wat zijn jullie ervaringen hiermee?

mvg,
Matthias
WAT EEN MOOIE NAAM HEB JIJ ;)

Ikzelf heb ook een T5, e ik zou die graag laten chippen ( ik ben zelf van Gent). Mag ik eens vragen hoeveel pk je had en nu hebt, en waar jij bent geweest?

Is het verschil groot? Is het echt aan te raden?

Over de velgen zou ik niet teveel inzitten, de afwijking op je km teller hangt af van je banden omtrek. Ik weet niet waarvoor je je busje gebruikt maar ik ben zelf een bouwvakker en ga volgend jaar ( als mijn huis af is ) 20 inch RS6 velgen steken met (waarschijnlijk ) een van deze drie keuzes:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread. ... urn false;

wss de 255-40 omdat ik dan iets meer rubber tussen mijn velg en de baan heb.

En je transmissie kapot trekken is onwaarschijnlijk, als de tuning correct is gedaan mag dat geen probleem zijn.

groetjes!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
yeanzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:36
Locatie: Beveren, Oost-vlaanderen, Belgie

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door yeanzo »

dyselinck schreef:
WAT EEN MOOIE NAAM HEB JIJ ;)

Ikzelf heb ook een T5, e ik zou die graag laten chippen ( ik ben zelf van Gent). Mag ik eens vragen hoeveel pk je had en nu hebt, en waar jij bent geweest?

Is het verschil groot? Is het echt aan te raden?

Over de velgen zou ik niet teveel inzitten, de afwijking op je km teller hangt af van je banden omtrek. Ik weet niet waarvoor je je busje gebruikt maar ik ben zelf een bouwvakker en ga volgend jaar ( als mijn huis af is ) 20 inch RS6 velgen steken met (waarschijnlijk ) een van deze drie keuzes:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread. ... urn false;

wss de 255-40 omdat ik dan iets meer rubber tussen mijn velg en de baan heb.

En je transmissie kapot trekken is onwaarschijnlijk, als de tuning correct is gedaan mag dat geen probleem zijn.

groetjes!

volgens het papier had ik origineel 62kW omgerekend naar een 84pk
De garagist zei da hij na de tuning 140pk zou hebben terwijl er op de site staat + 35pk...
de auto is wel niet op de testbank gezet nadien (omda hij aan het verbouwen was) dus hoeveel het écht is weet ik niet exact

maar na een kort test ritje was het verschil wel degelijk te merken, het leek wel een andere auto :yes

ik heb de tuning laten doen bij ASD tuning in meerhout (die door de verbouwing 300 euro ipv 500 vroeg)

persoonlijk vind ik het wel waard ja.

ik gebruik mijn bus gewoon als personen vervoer naar mijn werk.

nu een verdeler zoeken in belgië die die velgen verkoopt of kan bestellen. vindt het een grote som geld om even over Ebay te gooien.

mvg,
Matthias
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: ivm met velgen en spoiler

Bericht door dyselinck »

Vandaag ben ik met mijn T5 naar APEC in deinze gegaan, origineel had ik 143 PK en ben er buiten gereden met 185 en 420 nm koppel! Op de testbank gekeken!

Ben er echt tevreden van!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Plaats reactie