Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

omgekatte T5 Multivan

vragen over de T5
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 21:18
Locatie: ommen

omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: wo aug 15, 2012 14:43

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Oviivo »

Niet bieden, maar weglopen :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

Waarom, ben wezen kijken is gewoon nieuwe auto.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

Die 60.000 km klopt ook nooit natuurlijk, stel dat dit 300.000 km moet zijn.
Er gaat nog wel eens wat stuk aan die 128KW motor........................
Hoe weet je dat tie van eind 2007 is trouwens ?
En je bedoeld dat het kentekennummer van een higline is met dub. cabine, maar dat vervalt allemaal lijkt me als de bus opnieuw beoordeeld gaat worden bij invoer / registratie

Ik koop ook vaak op veilingen , gevoelsmatig als het bouwjaar ECHT 2007 is lijkt me 5000 euro goeie deal mits technisch alles in orde en dat moet je ook maar afwachtten.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op wo feb 05, 2014 7:55, 3 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Pascal-141 »

ardesch 879 schreef:http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218

Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.
Van 2200kg naar 1770kg ? :muur Zit er NIKS meer in dan ? Ik heb een lege T5 , enkel cabine , en die weegt leeg al 1900kg
Een T4 weegt al snel 1700kg , en een T5 is een stuk zwaarder ...

En ja , wat moet je bieden ? 2-3000eur , om te verkopen in onderdelen ? Het blijft tenslotte een gepikte T5 ... Waarom anders zou er geen chassisnummer meer aanwezig zijn ? ... En wil je zo iets wel op je oprit ?

Je schrijft : "komt een nieuw chassisnummer in" . Waar ga je dan een "nieuw" chassisnummer halen ??? Dat ding is minimaal 7-8jaar oud , ik denk niet dat ze bij VW nog even een 2014 chassisnummer zullen afgeven voor zo'n "oud" ding.
Ga je er een "gebruikt " chassisnummer inzetten , dan blijft het altijd een "omgekatte" T5 , niks waard dus . Het is altijd te terug te vinden later .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

Alles aan stickers, ruiten enz. Is 2007, en ziet er ook zo uit, is waarschijnlijk gestolen en voorzien van ander chassis nr. Kun je zien het nr is er opnieuw ingelast, dit nr vervalt wordt door rdw nieuw nr ingeslagen en kenteken wordt weer geactiveerd
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: wo aug 15, 2012 14:43

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Oviivo »

ardesch 879 schreef:Waarom, ben wezen kijken is gewoon nieuwe auto.
Nieuwe auto's staan in de fabriek. De rest is in meer of mindere mate gebruikt. Dit bewuste exemplaar is zo verschrikkelijk fout, daarom weglopen.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10392
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Pascal-141 »

Oviivo schreef:
ardesch 879 schreef:Waarom, ben wezen kijken is gewoon nieuwe auto.
Nieuwe auto's staan in de fabriek. De rest is in meer of mindere mate gebruikt. Dit bewuste exemplaar is zo verschrikkelijk fout, daarom weglopen.
:toppie
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

Houdt er ook rekening mee een voertuig voorzien van een nieuw chassisnummer uitsluitend te
gebruiken is in Nederland.
Wordt je in het Buitenland aangehouden bij een verkeerscontrole met je 2 chassisnummers heb je echt probleem, leg dat maar eens uit !

Wil je deze exporteren dan loop je tegen de grootst mogelijke problemen aan, andere landen
snappen niets van "ons" sijsteem om een omgekatte auto gewoon een nieuw chassis nummer te geven,
uiteindelijk komt tie gewoon het land niet in daar.

In Engeland moeten dit soort auto's het land uit zelfs, onze grote vriend Penders in Vlaardingen koopt ze
regelmatig op daar voor weinig.

Ik heb zeker 10 jaar auto's en bestelbussen ge-exporteerd en heb ook wel eens een auto terug moeten nemen
die Polen niet in kwam omdat er 2 chassisnummers in stonden.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

Pascal-141 schreef:
ardesch 879 schreef:http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218

Deze wil ik morgen een bod op uitbrengen, bus is van eind 2007 maar op kenteken van 2003, komt nieuw chassis nummer in kenteken wordt weer geactiveerd.
Het is een multivan highline die weegt normaal bijna 2200 kilo en deze maar 1770 kilo.
4 stoelen en tafel, dubbel cabine en vol opties.
Wat moet je in vredesnaam bieden.
Van 2200kg naar 1770kg ? :muur Zit er NIKS meer in dan ? Ik heb een lege T5 , enkel cabine , en die weegt leeg al 1900kg
Een T4 weegt al snel 1700kg , en een T5 is een stuk zwaarder ...


En ja , wat moet je bieden ? 2-3000eur , om te verkopen in onderdelen ? Het blijft tenslotte een gepikte T5 ... Waarom anders zou er geen chassisnummer meer aanwezig zijn ? ... En wil je zo iets wel op je oprit ?

Je schrijft : "komt een nieuw chassisnummer in" . Waar ga je dan een "nieuw" chassisnummer halen ??? Dat ding is minimaal 7-8jaar oud , ik denk niet dat ze bij VW nog even een 2014 chassisnummer zullen afgeven voor zo'n "oud" ding.
Ga je er een "gebruikt " chassisnummer inzetten , dan blijft het altijd een "omgekatte" T5 , niks waard dus . Het is altijd te terug te vinden later .


========================================

Mijn T5 128kw KORT met 6 bak handgeschakeld en Dub. Cabine woog 1863kg
Dus het gewicht van 1770 zou kunnen kloppen.

Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
Eenmaal alles achter de rug hou je een bus over die je uitsluitend in NL kan rijden en die je
OP moet rijden , inruilen /in het buitenland rijden / exporteren ed zijn amper mogelijk.

Het valse chassisnummer blijft gewoon achter de ruit staan.
Op je nieuwe kentekenbewijs komt bijvoorbeeld te staan; plek chassisnummer bij de rechterschokbreker
onder de motorkap
Daar staat dan het nieuwe ingeslagen nummer.
Leg dat maar eens uit aan de Politie als je in Roemenie aangehouden wordt.............................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo mar 20, 2011 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Geert G »

En dat wordt dan verkocht door de Domeinen :bonk
Een overheids gerelateerde organisatie.
Deze bus is dus eerder in beslag genomen door Justitie of de Belastingdienst,
anders kan ie niet bij de Domeinen terecht zijn gekomen. :groteogen

De wereld op z'n kop wederom. :nuts
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door matje86 »

daarom zit er ook GEEN kenteken bij, kan je je eigen bus omkatte :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218" onclick="window.open(this.href);return false;


of bovenstaande kopen, een setje sleutels is aan de hand van het chassisnummer zo besteld
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: do jan 19, 2012 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door JanP »

Een Duitse Multivan highline heeft waarschijnlijk een slaapbank.. (en die weegt al iets van 150 kg of zo).
Een "gewone" Multivan (met 4 losse stoelen achterin) is 2050 kg.
Mijn Caravelle (met 8 zitplaatsen erin) weegt 1780 kg.
Dus het gewicht lijkt me niet echt raar (voor een DC).

Auto ziet er netjes uit.
2x schuifdeur, navigatie,
Ik denk dat hij iets van 12000-13000 kan opbrengen (zonder papieren), maar ik zou niet meer dan 10 of 11 bieden (?).
Misschien Martin Schilder bellen (zie nummerplaathouder), navragen over onderhoud en mogelijke kilometerstand van kenteken 71-BK-PP?

Succes ermee. Laat ons nog even horen..
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

Het valse chassisnummer blijft gewoon achter de ruit staan???????

nr. staat boven schutbord en net onder paravan, net onder rubber, heb hem wel op foto staan.

Kijk kenteken maar na 71-bk-pp voor wat betreft gewicht, scheelt toch 400 kilo

Er zit een papier bij de bus van RDW nieuwegein van 26 aug. 2013 waar op staat chassisnr. herslaan en kenteken heractiveren.
Groetjes Driekus Ardesch
Plaats reactie