Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

omgekatte T5 Multivan

vragen over de T5
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

robertTREBOR schreef:http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_nl/ ... terug=2218


of bovenstaande kopen, een setje sleutels is aan de hand van het chassisnummer zo besteld
Heb hem zien staan, maar zo'n multivan is zo veel mooier.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef: ========================================

Mijn T5 128kw KORT met 6 bak handgeschakeld en Dub. Cabine woog 1863kg
Dus het gewicht van 1770 zou kunnen kloppen.

Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
Eenmaal alles achter de rug hou je een bus over die je uitsluitend in NL kan rijden en die je
OP moet rijden , inruilen /in het buitenland rijden / exporteren ed zijn amper mogelijk.

Het valse chassisnummer blijft gewoon achter de ruit staan.
Op je nieuwe kentekenbewijs komt bijvoorbeeld te staan; plek chassisnummer bij de rechterschokbreker
onder de motorkap
Daar staat dan het nieuwe ingeslagen nummer.
Leg dat maar eens uit aan de Politie als je in Roemenie aangehouden wordt.............................

Ik heb net het weeg-verslag (keuring) van mijn T5 even nagekeken , en hij weegt toch echt wel 2000kg . KWB , enkel cabine , panel van .
Hoe kan een multivan (met de hele handel erin) dan ooit 1770kg gaan wegen ?


Een "tweede" chassisnummer , dat door een overheidsinstantie word toegekend ? Dat kennen we in Belgie ook niet . Als je met zo'n auto in Belgie ooit gecontroleerd word , dan word die zo in beslag genomen . En waarschijnlijk word je nog meteen gearresteerd ook ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door caddy »

robertTREBOR schreef: Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
E
Hoe kom je nou weer aan die flauwekul.
Je doet net of je er verstand van hebt.
Zelf wel eens bij de RDW geweest voor een nieuw chassisnr? denk het niet he.

Ik wel (auto uit amerika ingevoerd.)
Ten eerste mag je zelf geen chassis nr meer inslaan.
Ook al doe je dat dan slijpt de RDW die er weer uit en ze zetten er zelf een nieuw nr in (heel netjes trouwens, dit gaat allang niet meer met slagletters)
Bovendien is er geen speciale serie voor deze (relatief nieuwe) auto,s
Komt gewoon een nr in op volgorde en er komt een nieuw kenteken bij.
Kosten vallen wel wat mee, je zult rond de 200 euro kwijt zijn.
Pas wel op voor bijkomende kosten als btw en bpm
gr, Jan.
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

Een nieuw nr. Inslaan wordt door RWD gedaan en kost € 92, en wordt gekoppeld aan oude kenteken, en dit oude kenteken wordt dan weer uitgegeven.
Vanmiddag gebeld met RDW in nieuwegein die hebben het onderzoek gedaan naar de historie van de auto en die hebben ook de procedure uitgelegd.
Dus zie dat niet als probleem.
Elec. Schuifdeuren
Pdc
Elec. Schuifdak
Leren bekleding
Dubbel cabine
Rns 510
Standkachel
Dubbele schuifdeuren
Multivan highline
Treeplanken
Zo wat opties
Je kunt eigenlijk niet zien dat ie gebruikt is, dus heb dat vertrouwen er wel in.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als ik het zo bekijk zitten er ook andere speakers in de deur. Ik denk dat het best een goede deal is.

Je hebt waarschijnlijk toch geen plannen hem snel weer te verkopen. In de handel zal het waarschijnlijk problemen gaan geven als ze zien dat hij omgekat is.
Maar tegen de tijd dat je hem zou weg doen, is hij waarschijnlijk toch niet veel meer waard.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door teevijf »

Koopjes bij Domeinen zijn er eigenlijk niet meer, ik denk dat deze bus voor meer dan 10K weggaat.
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

teevijf schreef:Koopjes bij Domeinen zijn er eigenlijk niet meer, ik denk dat deze bus voor meer dan 10K weggaat.
En dan gegund aan mij :ikrij
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

caddy schreef:
robertTREBOR schreef: Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
E
Hoe kom je nou weer aan die flauwekul.
Je doet net of je er verstand van hebt.
Zelf wel eens bij de RDW geweest voor een nieuw chassisnr? denk het niet he.

Ik wel (auto uit amerika ingevoerd.)
Ten eerste mag je zelf geen chassis nr meer inslaan.
Ook al doe je dat dan slijpt de RDW die er weer uit en ze zetten er zelf een nieuw nr in (heel netjes trouwens, dit gaat allang niet meer met slagletters)
Bovendien is er geen speciale serie voor deze (relatief nieuwe) auto,s
Komt gewoon een nr in op volgorde en er komt een nieuw kenteken bij.
Kosten vallen wel wat mee, je zult rond de 200 euro kwijt zijn.
Pas wel op voor bijkomende kosten als btw en bpm


Ik denk dat het dan veranderd is !
Ik heb tot ca 2005 in de Auto- Handel gezeten, altijd zo'n 200 stuks op jaarbasis.
Heb de gouden tijd ook meegemaakt toen de oostduitsers en de polen hier alles kwamen opkopen rond 1990
De RDW is een keuringsinstantie en sloeg geen chassisnummers in toen.
Ook als een chassisnummer weggeroest was moest er elders een nieuw nummer ingeslagen worden.
De RDW beoordeelde en keurde of het goed gedaan was ja of nee.
Maar er veranderd wel een meer wat op deze aardbol.
Wel beter als het waar is dat de RDW dit nu doet maar voor mij nieuw dus.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 05 feb 2014, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Oviivo »

Dynaudio setje zit er in, inderdaad, netjes. Dikke uitvoering dus.

Ik blijf het fout vinden, maar ik ben niet in de markt voor een andere bus. Prima als je hem zou kopen, goed voor de staatskas :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

Zo mijn bieding is weg, en heb de bevestiging van mijn bieding binnen en nu wachten :mail
Groetjes Driekus Ardesch
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door caddy »

robertTREBOR schreef:
caddy schreef:
robertTREBOR schreef: Een nieuw chassisnummer haal je bij de RDW, dat is een speciale serie voor dit soort gevallen.
Je moet het er zelf in slaan of laten doen op de plek die de RDW aangeeft op het nieuwe kentekenbewijs.
De RDW slaat geen nieuw chassisnummer voor je in !!
De RDW controleert of het chassisnummer op de juiste wijze en plaats is aangebracht.
Vervolgens keurt de RDW de auto aan de hand van de beschikbare gegevens.
Eigenlijk als je er allemaal nog nooit mee te maken hebt gehad allemaal heel lastig.
E
Hoe kom je nou weer aan die flauwekul.
Je doet net of je er verstand van hebt.
Zelf wel eens bij de RDW geweest voor een nieuw chassisnr? denk het niet he.

Ik wel (auto uit amerika ingevoerd.)
Ten eerste mag je zelf geen chassis nr meer inslaan.
Ook al doe je dat dan slijpt de RDW die er weer uit en ze zetten er zelf een nieuw nr in (heel netjes trouwens, dit gaat allang niet meer met slagletters)
Bovendien is er geen speciale serie voor deze (relatief nieuwe) auto,s
Komt gewoon een nr in op volgorde en er komt een nieuw kenteken bij.
Kosten vallen wel wat mee, je zult rond de 200 euro kwijt zijn.
Pas wel op voor bijkomende kosten als btw en bpm


Ik denk dat het dan veranderd is !
Ik heb tot ca 2005 in de Auto- Handel gezeten, altijd zo'n 200 stuks op jaarbasis.
Heb de gouden tijd ook meegemaakt toen de oostduitsers en de polen hier alles kwamen opkopen rond 1990
De RDW is een keuringsinstantie en sloeg geen chassisnummers in toen.
Ook als een chassisnummer weggeroest was moest er elders een nieuw nummer ingeslagen worden.
De RDW beoordeelde en keurde of het goed gedaan was ja of nee.
Maar er veranderd wel een meer wat op deze aardbol.
Wel beter als het waar is dat de RDW dit nu doet maar voor mij nieuw dus.
Vroeger ging alles anders.
Ik kocht ooit een brilkever in Duitsland en bij de grens gekomen zag de douane dat de papieren niet bij de auto hoorden.
Ik mocht slagletters lenen van Broersma (expediteur die kantoor op de grens had) en chassisnr inslaan die op de papieren stonden. Tis maar goed dat alles is verandert toch?
gr, Jan.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

Hahaaaah klopt ja, wij moesten ook een keer een auto van een nieuw chassisnummer voorzien.
Als dit je werk niet is best lastig, stond er schots en scheef in geslagen, sommige cijfers iets dubbel zelfs omdat
je meerdere keren moet slaan om goed resultaat te krijgen, maar de RDW keurde het goed toen. Wij helemaal blij
dat we door konden met die auto. Wel de goede tijden toen 1990 -2005. Wat ik nu hoor rondom me is dat er geen droog brood meer te verdienen valt in de reguliere autohandel.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door ardesch 879 »

:muur :muur :muur :bonk :bonk Verdorie had € 418, meer moeten bieden.
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door robertTREBOR »

Ongelooflijk 11.000 euro excl. veilingkosten voor die omgekatte zooi met waarschijnlijk foute km stand !!
Wel leuk even te weten dat echte koopjes bij de domeinen ook bijna niet te vinden zijn....................
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: omgekatte T5 Multivan

Bericht door Harry 341 »

robertTREBOR schreef:Hahaaaah klopt ja, wij moesten ook een keer een auto van een nieuw chassisnummer voorzien.
Als dit je werk niet is best lastig, stond er schots en scheef in geslagen, sommige cijfers iets dubbel zelfs omdat
je meerdere keren moet slaan om goed resultaat te krijgen, maar de RDW keurde het goed toen. Wij helemaal blij
dat we door konden met die auto. Wel de goede tijden toen 1990 -2005. Wat ik nu hoor rondom me is dat er geen droog brood meer te verdienen valt in de reguliere autohandel.
Wat een wonder...je had ook regelmatig zeer mooie bussen! :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie