Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaring gestolen t5

vragen over de T5
Plaats reactie
Kaytje
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 10:36

Ervaring gestolen t5

Bericht door Kaytje »

Wie heeft er ervaring met een gestolen t5? Ik had hem all risk verzekerd en 10 maanden gehad, het was een supermooie bus en wil uiteraard zoiets vergelijkbaars terug maar ben bang dat ik nooit zoveel terug krijg. Zijn er fingen waar ik rekening mee moet houden bij de schadeexpert of moet zeggen?
Hoor t wel groet kay
ronmaljers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2014, 01:07

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door ronmaljers »

hallo kaytje. mooi k.....!!
is mij 4 weken geleden ook overkomen. de expert pakt een verkoopsite op internet en laat je zien wat jouw bus waard is. dus je kunt hem voor zijn door op alle sites de bussen die overeen komen met de jouwe te verzamelen. let vooral goed op: exclusief of inclusief btw, of het een bedrijfswagen of personenwagen is ivm bpm, en al de accessoires vergelijken, kilometerstand.
wat een ellende he.....en zoeken naar een andere bus is onder deze omstandigheden niet echt leuk. ik heb inmiddels een andere en ben dus druk bezig er voor te zorgen dat het me niet nog een keer overkomt: slot rond de obd-stekker, ruiten gegraveerd. zoek nog naar hoe je een onderbreking maakt met een reedcontact zonder je elektronica overstuur te helpen.
obd-slot.jpg
nou..het beste ermee

ron
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door ronald tdi »

je krijgt idd de dag waarde.
Dus goed voor werk doen is zeker verstandig.
Kaytje
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 10:36

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door Kaytje »

Oke dan gaan we even een en ander opzoeken en opslaan.

Raden jullie mij aan dit al mee te zenden naar de schade expert welke gaat bepalen wat wij uitgekeerd krijgen of raden jullie aan dat niet te doen en te wachten tot ze aangeven wat we ervoor terugkrijgen en dan te reageren middels mijn gevonden informatie.

Ik wacht jullie reactie even af. Ik wil vanavond of morgen alle gegevens mailen/opsturen zodat de schade expert het kan beoordelen.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door Roel »

Onthoud wel dat als jij je bus bij een dealer hebt gekocht en ook altijd bij de dealer in onderhoud bent geweest, dat je voor het geld wat je terug krijgt ook weer bij een dealer een andere vergelijkbare moet kunnen kopen!
Experts hebben nogal de neiging om alleen maar op marktplaats etc. te kijken. is mij toen ook overkomen!
En na een paar keer een bod van hun kant te hebben geweigerd, heb ik uiteindelijk meer terug gekregen :knipoog dus let hier goed op.......

Succes met de afwikkeling
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Kaytje
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2013, 10:36

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door Kaytje »

Oke dus je krijgt ook de kans om een tegenbod te doen? Of hoe zit dat?
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Ervaring gestolen t5

Bericht door Roel »

Kaytje schreef:Oke dus je krijgt ook de kans om een tegenbod te doen? Of hoe zit dat?
Zij komen met een bod van wat jou auto waard zou zijn in hun ogen, vervolgens vragen ze of je het hier mee eens bent.
Dan heb je dus de tijd om zelf te kijken (als je dat nog niet gedaan had) of je voor dat bedrag een soort gelijke bus kan kopen. het is dus inderdaad een soort handje klap.
Laat je ook vooral niet intimideren door zo'n gast, en zorg dat je ook zelf je "huiswerk" hebt gedaan......

(bij mij zat er overigens toen der tijd een verschil tussen van € 1787,= wat ik dus achteraf meer heb gevangen dan hun eerste "bod")
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Plaats reactie