Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper LWB??

vragen over de T5
Plaats reactie
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

Camper LWB??

Bericht door Eric 175 »

Het valt mij op dat er af-fabriek alleen campers geleverd worden op Korte wiel basis, terwijl het mij juist comfortabel lijkt om daar een LWB voor te gebruiken.
Iemand enig idee waarom?
Kun je bijvoorbeeld ook een LWB zelf ombouwen naar camper, of is de constructie van het chassis daar niet voor geschikt, mbt verhoogbaar dak?
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

je bedoelt zoiets:

Afbeelding

Gemaakt door autosleeper uit UK, mooi he??

(klik op het plaatje voor een grote afbeelding)
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Bericht door alex90 »

Ik heb de op de Kampeer & caravanbeurs nagevraagd op de stand van Pon. De reden die zij mij opgaven, was dat bij een zijdelingse botsproef de LWB kon knikken. Daarom bouwt VW hem niet zelf. :huilen
Gebruikersavatar
ron philippo
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
Locatie: haarlem
Contacteer:

Bericht door ron philippo »

http://www.reimo.de

Daar hebben ze alles om zelf van een lwb een camper te bouwen.
Zowel verhoogd als hefdak.

Gr.Ron
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Bericht door Rollin-Vilda »

Hee, ik geraakte niet meer ingelogd !!

In elk geval, ik heb zelf een camper gemaakt op basis van een verhoogde en verlengde transporter. Ik heb snel een gallerijtje gemaakt, let niet op de lay-out.

http://www.natuurfotografie.be/t5lwb/index.htm

Misschien kan je hier inspiratie uit putten.

Rollin
Smurfenbus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:44

Bericht door Smurfenbus »

Rollin-Vilda schreef:Hee, ik geraakte niet meer ingelogd !!

In elk geval, ik heb zelf een camper gemaakt op basis van een verhoogde en verlengde transporter. Ik heb snel een gallerijtje gemaakt, let niet op de lay-out.

http://www.natuurfotografie.be/t5lwb/index.htm

Misschien kan je hier inspiratie uit putten.

Rollin
Wow wat is jouw camper gaaf!! Ik neem aan dat dat heel veel werk was. Hoe lang heb je daarover gedaan?
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Bericht door Rollin-Vilda »

In totaal zitten er wel wat uren in, ik heb voor het gas en het dakvenster hulp gehad van een goeie vriend die dat nog op professionele basis heeft gedaan.

Maar ik heb er niet zozeer in een keer aan doorgewerkt. Voor iedere vakantie heb ik een kastje, een keukentje of zoiets bijgevoegd. Hij is nu bijna helemaal klaar.

Als je zoiets doet, let op dat je goed isoleert en de isolatie volledig verlijmt. Ik heb x-treme gebruikt op de wanden en drukvaste vloerisolatie onder het volhoutenparket. Dan de wanden bekleed met populierentriplex en tenslotte beginnen bouwen. De bedoeling was een compacte camper met veel opbergruimte. Ik ben natuurfotograaf dus ik sleep wel wat mee, we zijn ook regelmatig anderhalve maand onderweg.

Het is een leuk busje om op pad te gaan, dat zeker

Rollin
cali
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:21

Bericht door cali »

Rolin Vilda

een vraagje over jou camper die heel leuk :goodidea is en inderdaad veel ruimte heeft door het lwb nu op welke manier is deze ingeschreven ? lichte vracht ! en hoe doe je dat voor de jaarlijkse keuring ? alles er terug uitnemen of maken ze daar geen opmerkingen over ?

kom eens kijken op se site van http://www.campersite.be daar is een groep op het forum voor zelfbouwers en die mensen gaan jou camper zeker leuk vinden :klappen
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Bericht door Rollin-Vilda »

Ik ken het camperforum ;-)

Ik heb hem laten omkeuren naar een camper, en rij nu met een "uniek type" rond. Is bovendien goedkoper voor de verzekering

Groet

Rollin

ps, als je hem live wil bekijken, ik woon vlakbij in Herne
cali
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:21

Bericht door cali »

knap verbouwd hoor zou zeker je camper eens willen zien , toch wel straf dat jij hier op enkele kilometers van mij woonachtig bent en dan via het buitenland elkaar leren kennen :proost steeds welkom ik kan je niet bereiken via pb of email :koffie
team charly
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:12
Locatie: Goor

prima

Bericht door team charly »

Heb met plezier naar je foto's gekeken, ik rij zelf een T5 California. Ik vraag me wel af waar is het bed? boven of onder? of beide?
ieder mens is mens
Rollin-Vilda
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
Locatie: Herne, België
Contacteer:

Bericht door Rollin-Vilda »

Boven ! Het tweepersoonsbed schuift uit.

Het onderste bed is een dummy, de foto moest dienen om te bewijzen dat we van de zitbank een bed konden maken. Zo is de wetgeving hier eenmaal.
Plaats reactie