Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Scheuren in lak glaspaneel

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Rick »

Ik heb 3 jaar geleden achter glaspanelen laten plaatsen door Sam de Glasman. De wat langere Weetjeweller kent hem wel! Dit zijn blanke glaspanelen die van de binnenkant zwart zijn gemaakt.

Vanmiddag schrok ik me rot!

Op twee plaatsen zijn er flinke lucht scheurtjes te zien. Vanuit het niets lijkt het wel, want zo obsessief als ik ben als het om m'n T5 gaat, moet het me eerder zijn opgevallen als het er langer dan 3 dagen zou zitten.

Heeft iemand een idee hoe dit zo snel kan zijn ontstaan, en nog belangrijker. Hoe ik het kan verhelpen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door robertTREBOR »

krimpscheurtjes, niets alarmerends..............
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Rick »

Ha Robert,

Wellicht niet alarmerend, maar wel lelijk als de nacht!

Zou het te verhelpen zijn?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door matje86 »

alleen door een nieuwe d.r op (tis een folie ) :werkaanT4 garantie misschien
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als het folie is dan vind ik het wel raar dat de barsten zo licht van kleur zijn. Je zou verwachten dat het dan donker doorscheen.
Net of er wat tegenaan gegooid is :gif of er is flink met een vuist opgeslagen. Is dit aan de wegkant gebeurd?

Die panelen zitten natuurlijk heel erg goed vast gekit, krijg ze er maar eens weer af. Dat wordt met een visdraadje achterlangs of iets dergelijks.
Heb je al contact gehad met Sam de glasman?


Mede daarom heb ik ook geen glaslook panelen Rick :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
geha
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:19

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door geha »

Ik denk dat de ruit gespoten is. Ik heb het zelfde probleem en ik heb de ruit bespoten met zwarte verf.
probleem kwam bij mij pas na een jaar of 5, waarschijnlijk door inwerking van vocht en warmte.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Multivan Generation »

Jeroen T5 204 schreef:Mede daarom heb ik ook geen glaslook panelen Rick :knipoog
Hij ook niet :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ronald tdi »

das echt schrikken zeg....
Wil ook graag panelen achter.

Laat ons weten wat het geweest is en nog beter hoe het verholpen is.
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door mcs »

Glazen panelen plaatsen gaat heel goed , je moet wel bedenken dat tussen de ruit en staalplaat hoge temperaturen kunnen ontstaan ( ruiten zijn zwart , in de volle zon ).
Er moeten altijd aan de onderkant in de kitnaad 2 openingen gelaten worden zodat opgewarmde lucht ertussen kan uitzetten en eventueel condens weg kan.
Ik denk dat dit hier niet gebeurd is, op mijn vorige bus had ik ook glaspanelen , gespoten van de achterkant ( wel voorbehandelen met een speciale glasprimer ) en in 6 jaar nooit problemen gehad.
echte glazen ruiten is wel het mooiste om te doen , en dan wel ruiten van een multivan bestellen , die hebben op de naad tussen voorste en achterste ruit een rubber afdekstripje zodat je later geen lak tussen de ruiten ziet ( alleen bij zwarte auto,s is dit natuurlijk onbelangrijk )
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ronald tdi »

Ik heb me laten vertellen dan men ook platen van metaal laten rollen in de juiste vorm, deze zwart moffelen en dat het precies zo uit ziet als glas.

Ik gelijk me bedenkingen.... is dat wel zo?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Multivan Generation »

nee is niet zo..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ronald tdi »

dacht ik al...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ktmkrik »

Jeroen T5 204 schreef:Als het folie is dan vind ik het wel raar dat de barsten zo licht van kleur zijn. Je zou verwachten dat het dan donker doorscheen.
Net of er wat tegenaan gegooid is :gif of er is flink met een vuist opgeslagen. Is dit aan de wegkant gebeurd?

Die panelen zitten natuurlijk heel erg goed vast gekit, krijg ze er maar eens weer af. Dat wordt met een visdraadje achterlangs of iets dergelijks.
Heb je al contact gehad met Sam de glasman?


Mede daarom heb ik ook geen glaslook panelen Rick :knipoog
Met het juiste gereedschap en een beetje geduld stelt het niks voor om een ruit er weer af te halen.
Zie link.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... 19JuzpcdfQ" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Rick, als ik de foto zo zie kan de warmte niet weg en heft condens dit probleem bij jou veroorzaakt, ruit even verwijderen nieuwe folie erop en terug plaatsen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door robertTREBOR »

Probleem is denk ik dat de ruit aan de andere zijde met dezelfde lak is gespoten aan de binnenkant ,
die zit er dus ook aan te komen. :bonk
De enige oplossing zal zijn als boven beschreven, ruiten eruit snijden , lak binnenzijde ruiten verwijderen met thinner en scherp stainley mesje dan folie aanbrengen (niet op de lijmvlakken!) en daarna de boel weer inlijmen.
:kus
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Rick »

Het klopt inderdaad dat ze zwart gespoten zijn van binnen. Ik denk dat ik eerdaags eens bij Carglass of andere ruitenboer langs rij en vraag of zij de ruit voor me willen verwijderen en herplaatsen. Dan kan ik mogelijk thuis de handel opnieuw spuiten en/of met folie laten doen. Dit wordt echter wel weer een prijzig geintje.

Ik vraag me tevens af of de ruiten-kit wel houdt op folie. Heeft iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie