Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

vragen over de T5
Plaats reactie
kingaap
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2013, 19:22
Locatie: Zutphen

Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door kingaap »

Hallo allemaal,

Sinds oktober 2013 ben ik eigenaar van een T5, 2.5 TDI en heb hem gekocht om hem zo minimaal om te laten bouwen tot camper om er vervolgens goedkoop mee rond te tuffen en zo nu en dan een keer te kamperen. De ombouw is gedaan door Atrion en ben er tevreden over. Prijs kwaliteit is prima en ik betaal lekker weinig wegenbelasting. Zelf ben ik aan het prutsen gegaan met mijn twee linker handen, maar ik loop tegen een tweetal dingen aan. Ik hoop dat er een paar knappe koppen meelezen met dit topic die mij een stukje verder kunnen helpen.

1. Ik heb bij de Gamma een paar simpele gordijnveren gekocht en ben aan het boren geslagen. Bij de schuifdeur heb ik deze prima op kunnen hangen door gaatjes te boren in de body vd bus, echter bij de achterklep wil de boor er niet gemakkelijk in en “loopt” weg. Ik gok dat ik in de kooicontructie zit te boren en data het daardoor moeilijk gaat. Heeft iemand tips of ervaring met het ophangen van gordijen bij/aan de achterklep?

2. Verder ben ik aan het isoleren geslagen en heb het achtergedeelte al weten te dempen met anti-dreun platen en schapenwol. Ging super en zeer gebruiksvriendelijk. Echter wil ik de beide voorportieren nog onder handen nemen, maar durf niet zo goed aan de panelen te komen. Zijn er mensen met een tekening of “monkeyproof” instructies om de panelen van een T5 te demonteren en weer te monteren? Ik heb een viertal schroefjes gevonden, maar vraag me af of ik er dan ben als ik die alleen los schroef.

Mvgr,
Kingaap
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door Oviivo »

Geloof het of niet, ik heb een kennis die zich ook Kingaap noemt ... maar die woont niet in Zutphen :groteogen

Qua voorportieren;
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... nteren.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua boren;
Ehhh, ik denk dat er veel tips gaan komen. Ik zou zeggen; vooral niet teveel boren :muur
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door ronald tdi »

even met een pons een dutje voortikken.
Centerpoint voor de boor.
Maar kijk uit je hebt zo een kabel te pakken.
Misschien een idee om met een plak bevestiging te werken, dan heb je geen gaten.
En er zijn kitten die heel erg sterk zijn voor weinig geld.

Zou ik doen als ik niet zeker was/ben waar te boren.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou mijn gordijnen met magneetjes in de stof "vasthechten" aan het raamframe.
Dan hoef je niet eens te boren :zwaai
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door limburger »

Multivan Generation schreef:Ik zou mijn gordijnen met magneetjes in de stof "vasthechten" aan het raamframe.
Dan hoef je niet eens te boren :zwaai
daar moeten nog ergens een paar mooie foto's van zijn... :knipoog

:driveT4 :T44EVER
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: Gordijnen en voorportieren "probleempjes"

Bericht door kdo »

supermagnete.nl heeft ze in alle soorten en maten.
Plaats reactie